ID.nl logo
Wat is sneller: snelladen of batterij wisselen? Wij zochten het uit!
© Irwin Versteegh
Mobiliteit

Wat is sneller: snelladen of batterij wisselen? Wij zochten het uit!

De kans dat je thuis een setje verse AA’tjes in de lade hebt liggen is een stuk groter dan dat je steeds braaf je oude penlites via het stopcontact een nieuw leven geeft. Batterijen wisselen doen we al minstens 75 jaar, en dat is niet zonder reden. Het is lekker makkelijk, snel en praktisch, en dat is dan ook de reden dat het Chinese automotive- en techbedrijf Nio daar vol op inzet. Maar is het ook echt sneller dan laden?

Watch on YouTube

Download nu GRATIS het EV Duurtest-rapport 2024!

In het EV Duurtest-rapport zijn nieuwe elektrische auto's door verschillende consumenten getest. Alle resultaten vind je terug in dit digitale rapport. Door het invullen van je naam en e-mailadres meld je je aan voor ontvangst van het Kieskeurig EV Duurtest-rapport. Tevens ben je ingeschreven voor de Kieskeurig.nl EV-nieuwsbrief.

Middels Nio’s powerswapstations, waarvan er inmiddels 43 in Europa zijn geïnstalleerd, ‘swap’ je in 3 tot 5 minuten van een lege naar een volle batterij. Om uit te zoeken of dat sneller is dan traditioneel snelladen, besloot Irwin Versteegh van InstaAutoVlog de proef op de som te nemen. Tijdens een retourtje Berlijn nam de Nio ET5 Touring het op tegen de populairste EV van de afgelopen jaren: de Tesla Model 3. Laden of swappen: wat is sneller en welke EV arriveerde als eerste in de Duitse metropool?

©Irwin Versteegh

Vier jaar, 10-miljoen swaps

Ze geloven er bij Nio heilig in. Sterker nog, met nog geen 300.000 auto’s werden er wereldwijd (maar vooral in China) de afgelopen vier jaar maar liefst 10 miljoen batterijen gewisseld. En die swapstations zijn behoorlijk ingenieus: met slechts 21 batterijen zijn er tot dik 400 swaps per dag mogelijk, en in Nederland loopt er zelfs een proef om de stations als buffer te gebruiken om het stroomnet her en der te ontlasten.

Best interessant dus, en bovendien behoorlijk duurzaam, aangezien Nio het oplaadproces zo efficiënt mogelijk laat verlopen. Met een niet al te hoog piekvermogen en niet verder dan 90 procent SoC bijvoorbeeld. Het plaatsen gaat daarnaast volledig autonoom, en ook dat toont de kennis en kunde van de Nio-engineers. 

Zes modellen, ook een Touring

In Nederland verkoopt het merk momenteel de ET5, de ET5 Touring, de ET7, de EL6 en de EL7, stuk voor stuk opererend in het segment van de BMW 3-, 5- en 7-serie. Prijstechnisch is de ET5 de interessantste. Qua formaat en prestaties neemt dit model het op tegen auto's als de BMW i4 en Hyundai IONIQ 6, maar hij is er ook als Touring.

Toch is het voornamelijk één concurrent die deze Nio van de troon moet stoten, en dat is de inmiddels welbekende Tesla Model 3. Een auto die ik voor deze gelegenheid als Long Range Dual Motor met 19-inch lichtmetalen wielen laat aantreden. De test-Nio? Dat is een ET5 Touring in de basisuitvoering en voorzien van het 75kWh-accupakket. Beide auto’s kosten onderaan de streep net geen 52.000 euro.

©Irwin Versteegh

Battery as a service

De ET5 is ondanks dik 450 pk vermogen vrij futloos, want... er zit nog geen accu in. Hiervoor heb je twee keuzes. Je koopt er een voor 12.000 euro(!) of je kiest voor het Battery as a Service (BAAS)-abonnement. Dat laatste is verplicht als je gebruik wilt maken van Nio’s Swapstations. Dat kost 169 euro per maand voor de 75kWh-batterij en 289 euro voor de 100kWh-variant. Nio belooft in de nabije toekomst een 150 kWh sterke solid state-batterij, maar echt concreet zijn deze plannen nog niet. Niet swappen, maar opladen? Dat kan ook, en in dat geval heeft de ET5 een maximaal DC-snellaadvermogen van 140 kW, wat resulteert in een 10-80%-lading in net iets meer dan een halfuur tijd. 

Oosterhout - Berlijn

Tijd om de proef op de som te nemen. We vertrekken vanaf de Tesla-supercharger in Oosterhout, Noord-Brabant. De eindbestemming is voormalig vliegveld Tempelhof in Berlijn. Beide auto’s hebben bij vertrek een voor 97 procent opgeladen accupakket en de Nio beschikt over de meest recente software-update die de routeplanning aanpast aan de hand van het actuele energieverbruik in plaats van de WLTP-normering. De range van beide auto's? De Model 3 Long Range zou met zijn netto 75kWh-batterij 629 km ver moeten komen. De ET5 komt met zijn netto 70kWh-accu 450 km ver; zelfs de 100kWh-versie blijft steken op maximaal 590 km. 

Na het invoeren van de eindbestemming stippelen beide auto’s een route uit via Swapstations of Superchargers. Met ongeveer vier batterijwisselstations op de route van Nederland naar Berlijn zijn er meer dan voldoende voorhanden. Superchargers? Die zijn er in overvloed. Niettemin is de voorspelling direct bijzonder. De Nio plant maar liefst drie swaps, waarvan de eerste al in Nederland. De Tesla adviseert om nog even door te laden naar 100 procent (wat we dus niet hebben gedaan) om vervolgens 40 minuten te laden bij een Supercharger net vóór Hannover. 

©Irwin Versteegh

20 minuten voorsprong

Dan onze testmethode. In Nederland hanteren we een snelheid van maximaal 105 km/u en in Duitsland gaan we niet harder dan 130 km/u – een snelheid die we vaak niet eens halen omwille van de vele Baustellen. Hoe dan ook is er al direct sprake van een verschil, aangezien de Nio bij knooppunt Gorinchem een andere route richting Apeldoorn pakt. Daar wil-ie uiteindelijk zijn eerste swap doen, maar ook de Tesla passeert de Gelderse stad.

Na het swappen van de batterij in Apeldoorn en het überhaupt verlaten van Nederland ligt de Tesla al 20 minuten voor, waarvan 10 minuten vanwege de navigatiefout. De andere tien minuten komen van het ritje naar het swapstation, waarvoor je de snelweg dient te verlaten.

35 minuten...

De Tesla blijkt daarnaast zuiniger dan verwacht en berekent dan ook een nieuwe stop. Ik moet Hannover ditmaal passeren en bij Supercharge-locatie Peine 20 minuten bijladen. Ondertussen is team Nio onderweg naar een tweede swapstation nabij Kirchlengern, een goede 200 km rijden vanaf Apeldoorn.

Na dik 445 km rijden arriveert de Tesla met 8 procent resterende capaciteit bij het V4 Supercharge-station in Peine. De boordcomputer berekent een oplaadpauze van 20 minuten, dus in die tijd kan ik meteen een toiletstop maken (ik was al twee keer eerder voor een korte plaspauze gestopt) en snel een kopje koffie doen op het terras. De Nio is inmiddels onderweg richting Hannover en maakt dus een kleine inhaalslag, al is dat met 35 minuten achterstand ook zeker nodig. 

©Irwin Versteegh

Verschil in tijd én kosten

Na een goede 25 minuten laden (de koffie was erg heet) rijd ik verder en ga ik de laatste 245 km tegemoet. Na wat mild oponthoud in Berlijn arriveer ik na een reis van 7 uur en net geen 700 km in de Duitse hoofdstad. Dat betekent een gemiddelde reistijd van 100 km per uur, en dat is erg netjes. Na een laatste swap net voorbij Hannover arriveert team Nio uiteindelijk 30 minuten later, en ook dat is – voor een volledig elektrische auto – om te beginnen keurig. Maar er is wel sprake van verschil. Om te beginnen in tijd, maar ook zeker qua kosten.  

De prijs voor het enkeltje Berlijn die middels de Supercharger voor de Tesla-kilometers is betaald – en hierbij houd ik rekening met 7,5 procent oplaadverlies – bedraagt in totaal 45 euro. De Tesla had 105 kWh nodig en er werd gemiddeld 0,40 euro per kWh gerekend. Je zit bij het merk daarnaast niet vast aan een maandelijkse fee en de batterij is gewoon van jou.  

Bij de Nio is het belangrijk om te vermelden dat ik rekening heb gehouden met een meerverbruik van 7,5 procent, aangezien de testauto nog op winterbanden reed. Dat zou ongeveer 5 procent verschil betekenen, dus de marge is ruim. Niettemin toont het verschil in accupercentage tussen de ingeleverde en ontvangen batterij een mooi inzicht in het energieverbruik.

Na correctie had de ET5 voor de reis naar Berlijn 150 kWh nodig. Wel reed de ET5 vanwege de drie ‘swap-stops’ iets meer kilometers, en dat brengt het kostenplaatje op 65 euro. Er is echter ook sprake van swapkosten en daarvoor rekent Nio een tientje. Per maand krijg je er twee cadeau, dus voor dit vergelijk noteren we er één, en daarmee komt het totaal dus op 75 euro. Toch? Nou, nee...

©Irwin Versteegh

Vijf jaar accuhuur: 10.000 euro!

Want nu komt het: volgens Nio is het swappen van de batterij dé manier om eerder op jouw plaats van bestemming aan te komen. Net als tanken, maar hiervoor dien je wel het BAAS-abonnement af te nemen; pas dan kun je swappen. Vergeet echter niet dat je over een looptijd van vijf jaar in principe zelf de accu betaalt. Reken maar mee: 60 maanden keer minimaal 169 euro per maand is dik 10.000 euro!

Oké, je loopt dan geen risico op accudegradatie, maar hebt er ook geen een. Na vijf jaar heb je nog steeds een acculoze auto op de oprit staan en dien je het BAAS-abonnement nog altijd aan te houden. Dat is dus wel even iets om je te realiseren. Bovendien toont deze reis naar Berlijn aan dat het wisselen van een batterij het simpelweg aflegt tegen het hoge DC-piekvermogen en de efficiency van een Tesla. Want let wel, de Model 3 nam genoegen met een gemiddeld energieverbruik van 15,1 kWh per 100 km, terwijl de ET5 Touring na correctie 21 kWh per 100 km nodig had. 

Laadtijd is ook rusttijd

Het swappen van de batterij in slechts luttele minuten mag dan aantrekkelijk klinken, het neemt niet weg dat je met een efficiënte, maar ook snelladende EV onderaan de streep beter af bent. Elke kilowattuur dient immers te worden afgerekend, en het comfort van laad/rusttijd is daarnaast zeker een aspect dat je niet dient te onderschatten. Bij Nio moet je vooralsnog in de auto blijven zitten tijdens het swappen, terwijl je deze tijd ook voor een plaspauze of kopje koffie kan benutten. 

▼ Volgende artikel
Geen internet? Zo gebruik je Google Maps, Spotify en Gmail gewoon offline
© จุฑารัตน์ เ
Huis

Geen internet? Zo gebruik je Google Maps, Spotify en Gmail gewoon offline

Je smartphone of laptop lijkt soms alleen te werken als je een goede internetverbinding hebt. In vliegtuigen, tunnels, natuurgebieden of simpelweg aan het einde van je databundel kun je gemakkelijk stranden. Toch hoef je geen nieuwsberichten, vertalingen, podcasts of routebeschrijvingen te missen. Dankzij deze apps en verborgen functies haal je belangrijke gegevens vooraf binnen. Zo blijft alles offline beschikbaar.

Dit artikel in het kort

Je hoeft niet altijd online te zijn om goed te kunnen werken, lezen of luisteren. In dit artikel lees je hoe je kaarten, mail, nieuwsfeeds, vertalingen en podcasts vooraf downloadt zodat je ze ook zonder internet kunt gebruiken. Google Maps, Gmail, Feedly, Kiwix, Spotify en andere apps hebben functies om data lokaal op te slaan. We laten zien hoe je dat instelt, hoe je ruimte vrijhoudt op je toestel en hoe je voorkomt dat de batterij te snel leegraakt. Zo blijf je onderweg, in het vliegtuig of op vakantie gewoon doen wat je wilt - ook zonder netwerk.

Lees ook: 5 manieren om je wifi-snelheid te verbeteren

Misschien denk je bij offline gaan aan een ongemakkelijke terugkeer naar de tijd van papieren wegenkaarten en statische encyclopedieën, maar niets is minder waar. Met slimme cachefuncties en compacte taalpakketten kun je vandaag de dag moeiteloos blijven navigeren, lezen, vertalen en luisteren, zelfs zonder netwerk. We laten stap voor stap zien hoe je vooraf de juiste gegevens binnenhaalt en hoe je daarna toch profiteert van bijna dezelfde functionaliteit als online.

We leggen uit hoe je kaarten, e-mail, rss-feeds, boeken, vertalingen en podcasts op elk moment toegankelijk maakt. Zo navigeer je, lees je en luister je verder zonder dat een haperende verbinding roet in het eten gooit. Android- en iOS-gebruikers, laptopreizigers en desktopnomaden vinden hier allemaal bruikbare trucs. Daarbij besteden we speciale aandacht aan opslagbeheer en energiebesparing, want een volle schijf of lege batterij kan je offlinevrijheid net zo hard belemmeren als een ontbrekende verbinding.

Blijven navigeren

Om in afgelegen gebieden toch de weg te vinden, kun je complete kaartgebieden lokaal opslaan. Open eerst Google Maps, tik rechtsboven op je profielfoto, kies vervolgens Offline kaarten en druk op Selecteer je eigen kaart. Zoom nu naar het gewenste gebied, controleer de MB-indicatie en tik op Downloaden. Als je later zonder verbinding zoekt, navigeert Maps alsnog van a naar b, al ontbreekt dan natuurlijk wel de actuele verkeersdata.

Wil je buiten Google blijven? Installeer dan Maps.me. Start de app, geef eenmalig locatietoestemming, tik op Download de kaart naast de regionaam en wacht tot het kaarttegelpakket verschijnt. Maps.me slaat niet alleen wegen op, maar ook wandelroutes en zelfs hoogtelijnen.

Vergeet tot slot in beide apps niet de net binnengehaalde kaarten geregeld te updaten. Doe je dat niet, dan klopt de straatinformatie na een paar maanden niet meer.

Binnen Google Maps kun je (delen van) kaarten downloaden voor offline gebruik.

Mailen in vliegtuigmodus

Als je veel onderweg bent, kun je in Gmail eenvoudig offline-ondersteuning activeren. Open Gmail in je browser, klik op Instellingen, kies Alle instellingen bekijken, ga naar tab Offline en vink Offline e-mail inschakelen aan. Bepaal of de laatste 7, 30 of 90 dagen worden gesynchroniseerd, kies eventueel voor het opslaan van bijlagen en bevestig met Wijzigingen opslaan.

Gmail maakt nu een lokale database in de browser; zodra de vliegtuigmodus wordt aangezet, kun je recente berichten lezen en concepten typen. Ze worden automatisch verstuurd zodra je weer internet hebt. Op Windows-laptops werkt Outlook vergelijkbaar: ga in de nieuwe Outlook-app naar het tandwieltje en vervolgens naar Algemeen / Offline, en zet de schakelaar aan.

Offline mail? Het kan, zowel in Gmail als in Outlook.

Nieuwe smartphone nodig?

Voor de beste prijzen bekijk je de prijsdalers op Kieskeurig.nl
View post on TikTok

Kranten en blogs

Met Inoreader (iOS | Android) kun je offline rss-feeds lezen. Download de app en ga via het menu naar Instellingen / Overig / Offline instellingen. Tik daarna op Synchronisatie forceren om de artikelen uit je feeds offline beschikbaar te maken. Let er wel op dat je afhankelijk bent van hoeveel van het artikel de dienst meestuurt in de feed.

Gebruik je Feedly (iOS | Android), zoals veel rss-gebruikers? Dan heb je een omweggetje nodig. Via de app FeedMe (Android) kun je inloggen bij verschillende rss-diensten, waaronder Feedly, zowel met je gebruikersnaam als met een gekoppeld Google-account. Eenmaal gekoppeld kun je via Instellingen bovenaan tikken op Synchroniseren. Artikelen uit de feed worden nu gedownload voor offline gebruik. Ook bij Feedly ben je natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid data die met de feed wordt meegestuurd. FeedMe werkt ook met andere populaire rss-diensten.

Voor Wikipedia-liefhebbers is Kiwix een uitkomst. Deze opensource-app voor Android, iOS en Windows stelt je in staat om de volledige Wikipedia of specifieke onderdelen ervan te downloaden voor offline gebruik. Na installatie ga je naar het tabblad Downloaden en kies je welke content je wilt downloaden. Houd rekening met de bestandsgrootte. De volledige Nederlandstalige Wikipedia neemt ongeveer 17 GB in beslag, terwijl een selectie van belangrijke artikelen om ongeveer 700 MB ruimte vraagt. Je vindt binnen Kiwix ook andere opensource-projecten, zoals Gutenberg, een Nederlandstalige bibliotheek, en verschillende andere wiki-projecten.

Zelfs rss-feeds kun je vaak offline gebruiken, direct of met een kleine omweg.

Cachemanagement

Lokaal opslaan is handig, maar een paar gigabyte is zo gevuld. Op Android open je Instellingen / Opslag / Apps om per applicatie te controleren hoeveel ruimte de offline data inneemt. Tik op de betreffende app, kies vervolgens Opslaggebruik en Gegevens wissen als tijdelijke gegevens of route-informatie te veel plek inneemt.

IOS-gebruikers gaan naar Instellingen / Algemeen / iPhone-opslag, selecteren de app en drukken op Documenten en gegevens verwijderen. Gebruik een periodieke routine waarbij je op vaste dagen oude kranten, overtollige podcasts en ongebruikte kaarttiles verwijdert. Zo voorkom je dat offline vrijheid verandert in een trage opslagchip die volloopt en blijft er ruimte over voor verse downloads wanneer de volgende reis zich aandient. Houd wel in je achterhoofd dat verwijderen ook betekent dat je de data later opnieuw moet downloaden, dus blijf ook je dataverbruik in de gaten houden.

Vertalen zonder verbinding

Een vertaalapp lijkt per definitie afhankelijk van de cloud. Toch zetten moderne neurale netwerken verrassend handzame taalpakketten neer. In de Google Translate-app tik je op het poppetje en vervolgens op Gedownloade talen. Klik nu op de downloadknop naast de gewenste taal en bevestig met Downloaden. Vaak volstaat 50 MB voor een complete tolk voor onderweg.

Als je offline bent, schakelt de app automatisch naar de offline-engine. Op je iPhone kun je ook offline vertalen met behulp van de ingebouwde Vertaal-app van Apple, standaard geïnstalleerd op iPhones met iOS 14 of nieuwer. Open de app, tik bovenaan op de taalknop om een taal te kiezen, scrol omlaag en tik op het pictogram Download. Als je favoriete talen eenmaal gedownload zijn, kun je ze in de app ook offline gebruiken.

Vertaaldiensten hebben vaak een offline versie die prima werkt voor doorsnee vertaalwerk.

Podcast en video bufferen

Een lange treinreis is het moment om te genieten van podcasts of offline video. Binnen Pocket Casts open je via je profiel Instellingen / Automatisch downloaden, en stel je in dat de nieuwste afleveringen automatisch worden opgeslagen. Controleer via Downloads of je downloads inderdaad in de lijst staan.

In Spotify vind je bij een podcastshow een downloadknop onder elke aflevering van je favoriete podcasts. Zet vliegtuigmodus aan en de afleveringen met een groen pijltje blijven afspelen. Dat laatste werkt hetzelfde in de desktopversie van de app. Ga naar de podcast die je offline wilt luisteren en klik per aflevering op het knopje met het omlaag wijzende pijltje. De afleveringen worden nu gedownload voor offline gebruik.

Ben je een podcastliefhebber? Ook die download je eenvoudig voor offline gebruik.

Behoud van batterij

Zodra je wifi en mobiele data uit staan, zoekt je toestel soms obsessief naar netwerken, wat juist stroom vreet. Zet daarom op Android via Instellingen / Wi-Fi de schuif uit en open daarna Batterij om Energiebesparingsmodus te activeren.

Op een iPhone of iPad ga je naar Instellingen / Wi-Fi en Bluetooth en deactiveer je beide modules; vervolgens open je Instellingen / Batterij en kies je Energie besparende modus.

Offline navigatie-apps zoals Maps.me houden het scherm constant actief, dus het is raadzaam om je schermhelderheid tijdelijk op handmatig te zetten. In Android vind je die schakelaar via Instellingen / Scherm, in iOS via Instellingen / Toegankelijkheid / Beeldscherm en tekstgrootte. Via het bedieningsvenster kun je de helderheid handmatig aanpassen.

Altijd data bij je

Offline gaan betekent tegenwoordig niet langer dat je informatie verliest. Je kunt vooraf kaarttegels in Google Maps of Maps.me veiligstellen. Ook recentste e-mails synchroniseer je in Gmail of Outlook. Nieuwsartikelen cache je via Feedly of Inoreader en je taalpakketten haal je binnen via Google Translate. Tot slot buffer je podcasts in Pocket Casts of Spotify. Zo blijft vrijwel elke digitale behoefte vervuld.

Door ook aandacht te schenken aan het opslagbeheer en de batterijsparende instellingen combineer je continuïteit met efficiëntie. Of je nu diep in een bos staat, in een vliegtuig zweeft of gewoon even zonder databundel zit, met deze stappen neem je de cloud mee op zak. Zo kun je met een gerust hart reizen, werken en leren, zonder dat je je druk hoeft te maken om onvoorspelbare netwerken.

Hier is een concept voor het kader, volledig afgestemd op de huidige situatie (december 2025) en de nieuwste toestellen. Ik heb gekozen voor een mix van de absolute accukampioenen van dit moment.

Smartphones met de beste batterijduur (2025)

Apple iPhone 17 Pro Max

Net uit in september en de absolute koning van de standby-tijd. Dankzij de superzuinige A19-chip en een grotere batterijcapaciteit dan ooit, haal je bij dit model met gemak twee dagen zonder lader.

Google Pixel 10 Pro XL

In oktober 2025 gelanceerd en eindelijk een accuwonder. Google is overgestapt op een veel zuinigere, zelfontworpen chip (Tensor G5) die ervoor zorgt dat deze telefoon het aanzienlijk langer volhoudt dan zijn voorgangers, zelfs bij zware AI-taken.

Review Google Pixel 10 Pro

Xiaomi 15T Pro

Dit model heeft een enorme accu en laadt bizar snel op: in nog geen 20 minuten zit hij weer vol. Ideaal voor wie 's ochtends vergeten is te laden.

Review Xiaomi 15T Pro

Samsung Galaxy S25 Ultra

De combinatie van de Snapdragon 8 Elite-processor en de 5.000mAh-accu maakt dit nog steeds de veiligste keuze voor power-users die de dag door moeten.

Review Samsung Galaxy S25 Ultra

Nothing Phone (3)

In de zomer van 2025 verschenen en verrassend efficiënt. Nothing combineert een schone, lichte Android-versie met een zuinige processor, waardoor je onverwacht lang doet met één lading voor een scherpere prijs dan de concurrentie.

Review Nothing Phone (3)

▼ Volgende artikel
Meer tijd, minder gedoe: deze Amazon-deals maken je leven een stuk makkelijker!
© ER | ID.nl
Huis

Meer tijd, minder gedoe: deze Amazon-deals maken je leven een stuk makkelijker!

Klaar voor een serieuze upgrade van je huis en ochtendroutine? Soms zijn er deals die je gewoon niet mag missen. Wij visten de pareltjes uit het Amazon-aanbod: drie premium gadgets die het leven makkelijker én mooier maken. Pak nu tot 42 procent korting op deze absolute publieksfavorieten.

Technologie is op zijn best als je er eigenlijk niet over na hoeft te denken. Als het klusjes uit handen neemt, je helpt om sneller de deur uit te kunnen of zorgt voor een veiliger gevoel. Maar laten we eerlijk zijn: voor die premium kwaliteit betaal je vaak de hoofdprijs.

Tenzij je het juiste moment afwacht.

Op dit moment vind je bij Amazon een aantal opvallend lekkere deals op high-end apparatuur. We hebben drie producten geselecteerd die niet alleen bekendstaan om hun kwaliteit, maar nu ook tijdelijk een wel heel vriendelijk prijskaartje hebben. Van een robot die werkelijk alles zelf doet tot een haarstyler die viral gaat: dit zijn de aanraders!

©Dreame

Dreame L40s Pro Ultra - nooit meer dweilen

Robotstofzuigers zijn er in alle soorten en maten, maar de Dreame L40s Pro Ultra valt in de categorie gamechangers. Dit is geen apparaat waar je alsnog achteraan moet lopen, het is een volledig autonoom schoonmaaksysteem.

Dankzij de MopExtend-technologie reikt de dweilarm tot in de lastigste hoekjes en langs plinten, plekken die standaard robotstofzuigers normaal gesproken overslaan. Hij zuigt met brute kracht (tot 19.000 Pa), dweilt én keert zelf terug naar zijn basisstation. Daar wordt de robot niet alleen geleegd, maar worden de dweilen ook gewassen én met hete lucht gedroogd. Dat laatste is echt wel een dingetje, want het voorkomt nare geurtjes en schimmelvorming. Top dus!

Normaal vergt dit vlaggenschip een forse investering, maar met de huidige deal wordt dit soort luxe ineens een stuk bereikbaarder, want je krijgt nu tijdelijk 35 procent korting op de adviesprijs.

Bekijk de Dreame L40s Pro Ultra bij Amazon

©Shark

Shark FlexStyle 5-in-1 - voor een salonwaardige look

De Shark FlexStyle heeft de beautywereld behoorlijk opgeschud. Het belooft dezelfde veelzijdigheid en resultaten als de bekende concurrentie, maar dan voor een fractie van de prijs. En met de huidige Amazon-actie wordt dat prijsverschil wel érg groot.

Dit is een krachtige haardroger en veelzijdige multistyler in één. Of je nu gaat voor krullen, volume, stijl haar of gewoon snel drogen: met de vijf opzetstukken kan het allemaal. Het belangrijkste pluspunt? Hij gebruikt luchtstroom in plaats van extreme hitte. Hierdoor blijft je haar glanzend en gezond, zelfs als je dagelijks je look verandert. Hij is licht, compact en draait makkelijk om van droger naar styler. Dit is dan ook de klapper van de week met 42 procent korting!

Bekijk de Shark FlexStyle 5-in-1 bij Amazon

©Amazon

Ring Battery Video Doorbell Pro - wie staat er voor de deur?

Een slimme deurbel is vaak de eerste stap naar een slim huis, en de Ring Battery Video Doorbell Pro is in zijn klasse de topkeuze. Het grootste voordeel van dit model is de flexibiliteit: omdat hij op een verwisselbare batterij werkt, installeer je hem binnen enkele minuten op elke gewenste plek, zonder gedoe met bedrading.

De 'Pro'-toevoeging zit 'm in de beeldkwaliteit en functies. Je krijgt haarscherp zicht van top tot teen (Head-to-Toe Video), waardoor je niet alleen gezichten ziet, maar bijvoorbeeld ook pakketjes die voor je deur zijn neergezet. Met functies als 3D-bewegingsdetectie en zicht in kleur (ook 's nachts!) mis je bovendien niets meer. Of je nu op zolder zit of op kantoor bent: je hebt altijd de controle over je voordeur. En het mooie is: je krijgt nu 35 procent korting!

Bekijk de Ring Battery Video Doorbell Pro bij Amazon


Let op: de prijzen en beschikbaarheid bij Amazon kunnen snel veranderen. De genoemde kortingen waren actueel op het moment van publiceren.