ID.nl logo
Review Xiaomi Redmi Pad Pro 5G – De aanbevolen budgettablet
© Wesley Akkerman
Huis

Review Xiaomi Redmi Pad Pro 5G – De aanbevolen budgettablet

Met een prijs van net geen 300 euro brengt Xiaomi een betaalbare en krachtige Android-tablet op de markt. Het apparaat is bedoeld voor entertainment én werk, al moet je de accessoires er nog wel los bij kopen. Of dat een goed idee is, lees je in deze review.

Goed
Conclusie

We zijn erg te spreken over het scherm, de audiokwaliteit en de algemene bouwkwaliteit (mits je er niet al te veel druk op zet). Ook de accuduur is top, evenals de ondersteuning voor 5G-netwerken. Daar tegenover staan helaas het matige updatebeleid, ondermaatse camerabeleving en goedkoop aanvoelende accessoires. Verder zijn we blij dat dit gewoon een goede Android-tablet blijkt die voor zowel productiviteit als entertainment kan worden ingezet.

Plus- en minpunten
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding
  • Koptelefoonaansluiting
  • Mooi lcd-paneel
  • Prima midrange prestaties
  • Dolby Atmos en Vision
  • Ondermaats updatebeleid
  • Matige camera's
  • Accessoires voelen wat goedkoop aan
  • Constructie laat te wensen over

Als je denkt aan Xiaomi, denk je wellicht aan een merk dat zich de laatste jaren omhooggewerkt heeft als aanbieder van fijne premium-smartphones. Daarnaast heeft het bedrijf een submerk waarmee het veel voor weinig wil aanbieden: Redmi. De smartphones van dit submerk hebben over het algemeen een goede prijs-kwaliteitverhouding. Maar hoe zit dat precies met de tablets van Redmi? We nemen de proef op de som met de Xiaomi Redmi Pad Pro 5G. Dit is een Android-tablet die ook onderweg online toegang biedt dankzij een 5G-verbinding.

Voor de adviesprijs van 299,90 euro haal je een flinke unit in huis. De tablet oogt fraai en voelt solide aan. Dat is te danken aan de metalen body en het feit dat de tablet relatief dik is, wat in dit geval positief is. Maar als we de tablet vasthouden en er wat lichte druk op uitoefenen, is wat gekraak hoorbaar. Dat straalt dan weer minder vertrouwen uit.

Aan de achterkant van de tablet is een plastic gedeelte zichtbaar waarin de antennes zijn verwerkt. Gezien de relatief lage prijs geen al te groot probleem, maar misschien is dat het deel dat voor een minder stevige constructie zorgt. Bovendien is de tablet niet water- en stofdicht.

©Wesley Akkerman

Dolby Vision en Dolby Atmos

Xiaomi lijkt zich volledig te hebben toegelegd op de functionaliteit van de Xiaomi Redmi Pad Pro. Het platte lcd-scherm van 12,1 inch heeft een hoge resolutie (2560 × 1600 pixels), hoge verversingsnelheid (120 Hertz) en ondersteuning voor Dolby Vision. De kleurenweergave mag er zijn, maar komt logischerwijs niet in de buurt van oledpanelen. Dankzij de beeldverhouding van 16:10 is er genoeg ruimte voor werk en entertainment, al moet je er wel rekening mee houden dat er bij films en series zwarte balken zichtbaar zijn. Die zie je zowel onder als boven.

Voor 300 euro mag je nog geen oledpaneel verwachten. Maar dan nog zijn we redelijk onder de indruk van de kijkhoek en de maximale helderheid. 600 nits is niet bijster veel in smartphone- en tabletland, maar genoeg om binnenshuis iets te bekijken. Verder zijn er vier speakers met Dolby Atmos-ondersteuning aanwezig. Een beetje overkill gezien de grootte van die speakers (ze klinken luid doch warm), maar met een goede set oordoppen of een fijne koptelefoon moet je hier toch wel meer uit kunnen halen. Fijn dat er support is voor Atmos, in elk geval.

©Wesley Akkerman

Bovengemiddelde prestaties

Het apparaat wordt aangedreven door de Snapdragon 7s Gen 2-processor. Dit is niet de beste uit Qualcomms stallen, maar in vergelijking met de Lenovo Tab P12 (verkrijgbaar voor een vergelijkbare prijs) wel een stuk sneller. Qua prestaties gaan de Huawei MatePad 11.5S en de Pad Pro gelijk op. De 7s Gen 2 is een typische midrange processor. Perfect geschikt voor dagelijkse taken en prima multitasking (drie, vier apps tegelijk openen is geen probleem). Je kunt ermee gamen, maar voor de veeleisende 3D-games zul je de instellingen flink moeten verlagen.

De Xiaomi Redmi Pad Pro wordt verder aangestuurd door Xiaomi's HyperOS. Dit is een Android-schil die behoorlijk licht is, en dus de prestaties niet in de weg zit. Je komt wel behoorlijk wat vooraf geïnstalleerde apps tegen, waarvan je een deel gelukkig kunt verwijderen. Het systeem is goed te personaliseren en biedt een uitgebreide koppeling aan met andere Xiaomi-producten, maar daar zal niet iedereen wat aan hebben. Helaas is het zo dat de tablet slechts twee jaar aan Android-upgrades en drie jaar aan beveiligingsupdates krijgt. Dat is simpelweg te mager.

©Wesley Akkerman

Camera's en meer

Het lijkt alsof de Xiaomi Redmi Pad Pro twee camera's achterop heeft, maar eigenlijk is het er maar één. Het voelt een beetje beledigend om de flitser vorm te geven als een cameralens. Als je de specificaties goed naleest, hoef je daar niet in te trappen. De beelden die de camera maakt zijn acceptabel, maar niet om over naar huis te schrijven. Mocht je bijvoorbeeld een document willen fotograferen, dan kan dat. Maar verwacht er verder niet te veel van. Foto's zien er al snel wazig en inspiratieloos uit. Maar goed, tabletcamera's zijn zelden goed.

De frontcamera heeft nagenoeg dezelfde specs, maar heeft ook een veel bredere hoek. Daardoor hoef je de Xiaomi Redmi Pad Pro niet ver van je af te houden als je aan het videobellen bent en kun je zelfs met meerdere mensen in beeld komen te staan. Houd er rekening mee dat de randen van de beelden flink vervormd vastgelegd worden, wat typisch iets is voor goedkopere smartphones en tablets. Verder is er een accu van 10000 mAh, die met een 33watt-lader binnen twee uur opgeladen is. Door die grote batterij gaat de tablet lekker lang mee.

©Wesley Akkerman

Toetsenbord en stylus

Als je bereid bent iets meer te investeren, dan kun je nog los een toetsenbord en stylus aanschaffen. Qua kwaliteit zijn die eveneens vergelijkbaar met het aanbod van Huaweis budgettablet. De stylus (a 69,90 euro) heeft de vorm van een potlood, maar dan met subtielere randen. Onderop zitten twee knopjes, die allebei prima bereikbaar zijn met je duim. Omdat het display verder standaard is, voelt schrijven en tekenen heel glad aan. Verder is het opvallend dat we de pen niet magnetisch kunnen bevestigen. Die moet je dus zelf in de gaten houden.

Het toetsenbord bevalt aanzienlijk beter. Dit accessoire fungeert als keyboard, hoes en kickstand, en is dus een 3-in-1-product. We hebben moeiteloos teksten kunnen typen dankzij de feedback en grootte van de toetsen. Maar we kunnen ons ook niet aan de indruk onttrekken dat het product iets te dun is om als stevige constructie te dienen. Typen op schoot is daardoor onwennig en zelfs een beetje gevaarlijk, omdat je het idee hebt dat de tablet elk moment omvalt. Maar als je gewoon aan tafel of een bureau werkt, dan heb je daar verder geen last van.

©Wesley Akkerman

Xiaomi Redmi Pad Pro kopen?

De Xiaomi Redmi Pad Pro is duidelijk een tablet met twee gezichten. Enerzijds zijn we erg te spreken over het scherm, de audiokwaliteit en de algemene bouwkwaliteit (mits je daar niet al te veel druk op zet). Ook de accuduur is top, evenals de ondersteuning voor 5G-netwerken. Daar tegenover staan helaas het matige updatebeleid, ondermaatse camerabeleving en goedkoop aanvoelende accessoires. Als je die accessoires wegdenkt (omdat je ze niet nodig hebt), heeft de tablet maar twee grote nadelen. Nadelen waarbij je nog vraagtekens naast kunt zetten.

We doelen dan op de camera's. Die zijn niet om over naar huis te schrijven, maar de vraag is in hoeverre je daar gebruik van gaat maken. Het updatebeleid is wel erg storend en kan de tablet parten spelen. Verder zijn we blij dat dit gewoon een goede Android-tablet blijkt te zijn, die voor zowel productiviteit (wellicht met andere accessoires) als entertainment ingezet kan worden. Android biedt nog altijd een goede omgeving daarvoor aan (zeggen we met de MatePad 11.5S in het achterhoofd), waardoor dit misschien wel dé budget (Android-)tablet is van dit moment.

Xiaomi Redmi Pad Pro 5G

Klik hier voor de actuele prijs

▼ Volgende artikel
Deze functies kun je allemaal vinden op een wasdroger
© Praewphan
Huis

Deze functies kun je allemaal vinden op een wasdroger

Wist je dat een wasdroger meer kan dan alleen het simpelweg drogen van kleding? Van de handige anti-kreukfunctie tot speciale droogprogramma's voor delicate kleding: deze functies kun je allemaal vinden op de gemiddelde wasdroger.

Wasdrogers worden geleverd met een verscheidenheid aan functies. In dit artikel sommen we een aantal functies op en leggen we uit hoe ze precies werken. Handig om te weten bij het gebruik óf de aankoop van je wasdroger. We behandelen:

  • Anti-kreukfunctie met of zonder stoom
  • Vochtsensor met automatische uitschakeling
  • Wol- en delicate programma's
  • Kinderbeveiliging
  • Smart connect
  • Stapelbaarheid
  • Geschikt voor onderbouw

Meer weten over wasdrogers? Lees dan: Condens of warmtepomp: welke wasdroger moet je hebben?

Anti-kreukfunctie met of zonder stoom

Kleding kan behoorlijk gekreukt uit de wasdroger komen. Dat komt doordat de hitte in de droger ervoor zorgt dat de vezels samentrekken, waardoor de stof ietsje krimpt. Daar komt nog bij dat kleding vaak even blijft liggen nadat de droger heeft gedraaid. Gelukkig hebben veel wasdrogers tegenwoordig een anti-kreukfunctie.

Hoe deze functie precies werkt verschilt per merk en droger, maar in de meeste gevallen houdt deze functie in dat de trommel lichtjes blijft ronddraaien nadat het drogen klaar is. Op die manier blijft het textiel soepel, waardoor er geen kreukels in de stof kunnen trekken. Sommige drogers hebben een anti-kreukfunctie met stoom, waarbij na het drogen stoom in de trommel wordt geblazen. Dat maakt het risico op kreukels al helemaal nihil. Wasdrogers met anti-kreukfunctie met stoom zijn vaak wel wat duurder.

Vochtsensor met automatische uitschakeling

Veel moderne wasdrogers beschikken over een vochtsensor die tijdens het drogen het vochtgehalte van de kleding meet. Zo weet het apparaat precies wanneer het droogproces voltooid is en wanneer het apparaat zichzelf kan uitschakelen. Handig, want op die manier blijft de droger nooit langer dan nodig draaien en verspilt hij dus geen energie. Ook is dit prettig voor je kleding, aangezien overmatig drogen kleding kan beschadigen. Dankzij automatische uitschakeling zal het apparaat daarnaast niet snel overbelast raken.

Wol- en delicate programma's

Zet je bij elk type kleding, dus óók bij die mooie kasjmier trui, het standaard droogprogramma aan? Niet doen! Veel wasdrogers beschikken over speciale programma's voor delicate stoffen zoals wol of zijde. Bij deze programma's wordeen een lagere temperatuur en een mildere droogmethode gebruikt om de kleding in opperbeste staat te houden. Zo weet je zeker dat je kostbare trui niet krimpt of zijn natuurlijke zachte structuur verliest.

©Lipskiy Pavel

Kinderbeveiliging

Voor wie jonge kinderen in huis heeft rondrennen, is een wasdroger met kinderbeveiliging een must. Wanneer deze beveiliging is ingeschakeld, is het voor kinderen onmogelijk om de wasdroger te openen of instellingen te veranderen. En aangezien een droger van binnen erg heet kan worden, voorkomt zo'n kinderslot een hoop ongelukken. Op de meeste drogers is het kinderslot in en uit te schakelen via een bepaalde knopcombinatie. Staat het slot ingeschakeld, dan zie je dat aan een slot-icoon op het display van de droger.

Graag in gestreken kleding naar je werk, school of afspraak?

Een stoomstrijkijzer maakt elke kreukel moeiteloos glad

Smart connect

Sommige wasdrogers zijn op afstand te bedienen via wifi, ook wel smart connect of home connect genoemd. Ideaal als je op je werk zit en wilt dat je kleding droog is als je thuiskomt – of als de wasdroger op zolder staat en je geen zin hebt om steeds op en neer te lopen.

Een wasdroger met smart connect koppel je eenvoudig via een app aan je smartphone of tablet. In zo'n app geef je aan wat voor type was je wilt drogen, waarna de app bepaalt wat daarvoor het meest geschikte wasprogramma is. Is de was droog, dan ontvang je een melding. Zo hoef je niet continu het dashboard van je droger te checken. De app geeft ook aan wanneer het filter van je droger schoongemaakt moet worden en wanneer er ander onderhoud nodig is.

©EuStock - stock-adobe.com

Stapelbaarheid

Wanneer je weinig ruimte hebt voor een wasdroger is het wel zo fijn als je het apparaat op je wasmachine kunt zetten. Maar pas op: je wasmachine en -droger stapelen is geen kwestie van simpelweg het ene op het andere apparaat plaatsen. Beide apparaten zijn namelijk erg zwaar en kunnen tijdens het draaien gaan verschuiven of wiebelen. Ook geven zowel de wasmachine als de droger trillingen door, die bij een onveilige plaatsing schade aan het andere apparaat kunnen veroorzaken.

Het is dus erg belangrijk dat beide apparaten stevig op hun plek staan. Hoewel de meeste wasmachines en drogers in standaardafmetingen kunnen worden gestapeld, is het slim om van tevoren goed te checken of dit inderdaad het geval is. Het plaatsen van een stapelkit tussen je wasmachine en droger is altijd een goed idee. Deze vangt de trillingen van beide apparaten op en vormt een stevige basis waarop de droger kan staan, waardoor hij niet zal verschuiven.

Geschikt voor onderbouw

Een wasdroger is helaas niet het meest esthetische apparaat. Wil je de droger naadloos integreren in je interieur, bijvoorbeeld door hem onder een werkblad of aanrecht te plaatsen, dan heb je een wasdroger nodig die speciaal is ontworpen voor onderbouw. Deze wasdrogers zijn meestal wat compacter van formaat en hebben een bovenblad dat je kunt verwijderen. Om ervoor te zorgen dat deze wasdrogers hun warmte goed kwijt kunnen, is er extra aandacht besteed aan het ventilerend vermogen van deze apparaten. Bijkomend voordeel van dit type droger is dat hij dankzij zijn compacte vorm over het algemeen energiezuiniger is dan een standaard wasdroger.

Leestip: Wasdroger, wasrek of de buitenlucht: voordelen en nadelen


▼ Volgende artikel
EV-test Lancia Ypsilon Electric: beproefde techniek met een grote strik eromheen
© Igor Stuifzand
Mobiliteit

EV-test Lancia Ypsilon Electric: beproefde techniek met een grote strik eromheen

De Lancia Ypsilon Electric laat onder zijn chique verpakking weinig verrassingen zien. Hij moet het vooral van zijn design en luxe uitrusting hebben. Is dat genoeg om van deze kleine elektro-Italiaan een begeerlijk totaalpakket te maken?

Dit artikel in het kort:

  • De Lancia Ypsilon Electric is een compacte EV met een actieradius tot 403 kilometer, gebaseerd op Stellantis-technologie.
  • Uitrusting omvat luxe opties zoals velours bekleding, stoelverwarming en massagefuncties.
  • Prestaties: 156 pk, zuinig energieverbruik en een solide rijervaring, vooral in Sport-stand.
  • Minpunten: beperkte ruimte achterin en hoge prijs in vergelijking met concurrenten.
  • Concurrentie komt vooral van de Renault 5 E-Tech Electric en Mini Cooper E.

Meer over de Renault lees je hier: Renault 5 e-Tech Electric: iconische hatchback nu volledig elektrisch

Download nu GRATIS het EV Duurtest-rapport 2024!

In het EV Duurtest-rapport zijn nieuwe elektrische auto's door verschillende consumenten getest. Alle resultaten vind je terug in dit digitale rapport. Door het invullen van je naam en e-mailadres meld je je aan voor ontvangst van het Kieskeurig EV Duurtest-rapport. Tevens ben je ingeschreven voor de Kieskeurig.nl EV-nieuwsbrief.

©Igor Stuifzand

Eerst de nieuwe Ypsilon

Lancia keert terug van (nooit helemaal) weggeweest. De laatste jaren was het gesoigneerde Italiaanse merk alleen nog in eigen land actief, maar met succes. Want ook al liep de vorige generatie van de compacte Ypsilon (nog op basis van de Fiat Panda) alweer sinds 2011 mee, het deftige autootje was nog altijd razend populair.

Moedermaatschappij Stellantis laat met de komst van de nieuwe Ypsilon zien het beste voor te hebben met Lancia: het merk werd opnieuw uitgevonden en de komende jaren verschijnen diverse nieuwe modellen. Basis hiervoor vormt het nieuwe STLA-platform, dat in meerdere (batterij)formaten wordt aangeboden en geschikt is voor meerdere vormen van aandrijving. Dus niet alleen volledig elektrisch, maar ook als hybride en stekkerhybride. De nieuwe compacte Ypsilon lost het startschot voor renaissance van Lancia. Later volgen de grote Gamma en de middenklasse Delta.

🚘Lees ook: Nieuwe Lancia Ypsilon (2024): bekende ingrediënten in een stijlvol jasje

Ruim 400 kilometer

Voor de Ypsilon borduurt Lancia voort op de van andere Stellantis-merken bekende, technologie. De 4,08 meter lange vijfdeurs hatchback is op dezelfde leest geschoeid als de Peugeot 208 en Opel Corsa. Deze twee modellen zijn nog altijd verkrijgbaar met de aloude 136 pk sterke elektromotor en 50kWh-batterij, de Lancia Ypsilon wordt uitsluitend aangeboden met de geüpdatete versie van dit pakket.

De elektromotor levert een maximaal vermogen van 156 pk en de batterij is met een capaciteit van 51 kWh iets groter: goed voor een grootste actieradius van 403 kilometer. De Ypsilon kan zich prima meten met belangrijke concurrenten zoals de kersverse Renault 5 E-Tech Electric en Mini Cooper E.

©Igor Stuifzand

Historisch verantwoord

Als je door je wimpers kijkt, herken je in de Lancia Ypsilon het silhouet van de Peugeot 208 en Opel Corsa. Toch zijn aan de buitenkant maar heel weinig plaatdelen uitwisselbaar. De Ypsilon combineert strakke elementen, zoals het expressieve front waarin de lichtstrips het nieuwe familiegezicht van Lancia laten zien. De combinatie van de spoilervormige balk en ronde achterlichten zijn afgeleid van de Stratos, waarmee Lancia in de jaren zeventig zoveel successen boekte in de rallysport.

Aan boord zie je verschillende onderdelen die ook door Peugeot en Opel worden toegepast, zoals de stuurhendels en de tuimelschakelaars voor de rijrichting en rijprogramma′s.

©Igor Stuifzand

Complete uitrusting

Het dashboard heeft een nieuwe, stijlvolle vormgeving waarbij het instrumentarium doet denken aan een opgeslagen boek. Bij de LX-versie en het tijdelijk verkrijgbare topmodel Edizione Cassina Limitata zijn de stoelen bekleed met prachtig, fluweelzacht velours. De uitrusting van Edizione Cassina wordt gecompleteerd met onder meer stoelverwarming en een massagefunctie op de bestuurdersstoel.

Automatische airco, smartphone-integratie voor Apple CarPlay en Android Auto en cruise control (vanaf de LX adaptief) zijn standaard op alle versies. De prijzen voor de Ypsilon Electric beginnen bij 35.400 euro, de geteste Edizione Cassina Limitata staat voor 39.500 euro in de prijslijst. Een fors bedrag, maar als je de concurrentie net zo rijk zou aankleden als de duurste Ypsilon, dan valt het uiteindelijk wel mee met die prijs.

©Igor Stuifzand

Alleen in Sport het volle vermogen

De 156 pk sterke elektromotor weet prima raad met het gewicht van de Ypsilon Electric, à 1461 kilo. Overigens moet je wel zelf actie ondernemen om over het volledige vermogen van 156 pk te kunnen beschikken, want dat is uitsluitend in de Sport-stand beschikbaar. Kies je voor Normaal of Eco, dan wordt het vermogen alleen bij het volledig intrappen van het acceleratiepedaal (kickdown) vrijgegeven.

De aandrijflijn heeft al vaker laten zien dat de update van enkele jaren geleden een positief effect heeft gehad op het energieverbruik. Met name onder winterse omstandigheden zaten de WLPT-verbruiksopgave en het realistische energieverbruik mijlenver uit elkaar. De ervaring leert dat het verschil na de update van de elektromotor en het accupakket een stuk kleiner is.

©Igor Stuifzand

Zuinig met energie

Tijdens onze standaard verbruiksronde van 170 kilometer toonde de temperatuuraanduiding 5 graden Celsius aan. Om het op batterijpakket op de optimale bedrijfstemperatuur te brengen, plus het op een behaaglijke warmte krijgen van het interieur (21 graden), wordt veel energie gevraagd. Desondanks resulteerde de verbruiksronde in een keurig gemiddelde van 16,8 kWh/100 km. Lancia geeft zelf een gemiddelde op van 14,3 kWh/100 km, en dat is onder gunstigere temperaturen zeker te benaderen.

Tijdens een lange snelwegrit van Amsterdam naar Nijmegen, met snelheden die rond de 100 km/h schommelden en een buitentemperatuur van zo′n 15 graden, noteerde de boordcomputer niet meer dan 13,3 kWh/100 km.

Berekend op basis van de gemiddelde waarde die we tijdens een kille avond op onze verbruiksronde scoorden, ligt met een volledig opgeladen 51 kWh-batterij een aanvaardbare actieradius van 305 kilometer in het verschiet.

Standaard heeft de Ypsilon een 11kW-boordlader, snelladen gaat met een hoogste vermogen van 100 kW. Van 20 naar 80 procent ′state-of-charge′ neemt 24 minuten in beslag.

©Igor Stuifzand

Geen ruimtewonder

Om achter het stuur plaats te nemen, moet je jezelf eerst door een krappe deuropening wurmen. Maar als je eenmaal zit, dan zit je ook prima in de met zacht fluweel beklede stoel. Bij zo′n compacte hatchback moet niet te veel worden verwacht van de ruimte, en daarvan is de Ypsilon vooral achterin het bewijs: alleen wanneer de voorstoelen een flink stuk naar voren worden geschoven, is op de achterbank een acceptabele hoeveelheid beenruimte te creëren.

De kofferbak heeft een inhoud van 309 tot 1118 liter. Meer dan voldoende wanneer je alleen of met z′n tweeën bent, maar om de Ypsilon een volwaardige gezinsauto te noemen, gaat veel te ver. Bij deze elektrische variant is het technisch niet mogelijk een trekhaak te monteren.

©Igor Stuifzand

Stabiele wegligging

Rijden doet de Lancia Ypsilon eigenlijk hetzelfde als de Peugeot 208 en Opel Corsa. Zeker in de Sport-stand wordt de auto niet door het overige verkeer om de oren gereden; de Ypsilon is voor normaal huis-tuin-en-keukengebruik snel genoeg.

Het onderstel is behoorlijk stevig afgestemd, maar de relatieve beweeglijkheid heeft maar beperkt invloed op het rijcomfort. De auto komt op een minder egaal geasfalteerde weg nauwelijks tot rust, maar hij huppelt daarentegen niet uit het spoor.

De besturing geeft je voldoende terugkoppeling en is niet zo sterk bekrachtigd dat elke ademteug effect heeft op de rijrichting. Ook bij een kruissnelheid van 130 km/h heeft de auto een vertrouwenwekkende wegligging. De Ypsilon laat zien dat het inmiddels wat oudere basisplatform nog niet aan het einde van zijn Latijn is.

©Igor Stuifzand

Conclusie

Feitelijk is de Lancia Ypsilon een Opel Corsa of Peugeot 208 die met een andere, rijkere saus is overgoten. Het onderscheid zit vooral in het design en de aankleding. Hoewel we Lancia een gouden toekomst gunnen, lijkt dat in Nederland, waar het merk lange tijd niet actief is geweest, echter een onvoldoende solide basis voor indrukwekkende verkoopresultaten.

Je kiest voor de Ypsilon als je jezelf wilt onderscheiden van de massa, of wanneer je van oudsher een groot Lancia-liefhebber bent. Daarnaast is Lancia′s terugkeer en de introductie van de Ypsilon eigenlijk wat ongelukkig getimed. In het segment van de compacte EV′s zijn ontneemt de nieuwe Renault 5 E-Tech Electric momenteel al zijn concurrenten de wind uit de zeilen.

©Igor Stuifzand