ID.nl logo
Gratis plaatjes en banners voor Instagrams, YouTube en Facebook maken
© Reshift Digital
Huis

Gratis plaatjes en banners voor Instagrams, YouTube en Facebook maken

Maak kennis met Snappa: een handige tool waarmee je snel professioneel uitziende afbeeldingen gratis kunt maken – denk aan e-mailbanners, YouTube end-screens, Instagram-afbeeldingen, uitnodigingen, advertenties en blogposts. Hoe dat precies werkt, leggen we je graag uit!

Wil jij snel professioneel uitziende afbeeldingen maken? Dan kan de applicatie Snappa jou een handje helpen! Met deze handige tool is het maken van afbeeldingen die professioneel ogen kinderspel. Hoe dat precies werkt, leggen we je in dit artikel graag uit! We behandelen het onder andere het volgende:

Je hoeft geen software te installeren. Om met dit webprogramma aan de slag te gaan, heb je alleen een browser en een internetverbinding nodig die je naar www.snappa.com brengt. Dat betekent meteen dat je overal aan je projecten kunt werken. Als je genoegen neemt met enkele kleine beperkingen zul je van deze dienst genieten. Snappa is gemaakt om met stijlvolle, maar statische afbeeldingen voor de dag te komen, maar het is niet mogelijk om animaties op te nemen in de lay-out. Een andere beperking is dat je geen aanklikbare koppelingen aan je creatie kunt toevoegen. Snappa gaat ervan uit dat je je eigen cms of socialmedia-toepassing gebruikt om links aan de afbeeldingen te koppelen. 

Gratis account 

Snappa heeft verschillende abonnementen. We raden aan te beginnen met de gratis formule. Op die manier kun je het programma alvast in de vingers krijgen en kun je al doende ervaren of het aan je verwachtingen voldoet. Dat betekent dat je jezelf registreert met je e-mailadres en een wachtwoord. Even later ontvang je een mailtje waar je op de bevestigingslink klikt en daarna is het Starter-account actief. Hiermee heb je toegang tot meer dan zesduizend sjablonen en meer dan vijf miljoen HD-afbeeldingen. Het gratis abonnement staat slechts drie downloads per maand toe. Met een pro-account, dat je tien dollar per maand kost, heb je toegang tot hetzelfde aantal sjablonen en afbeeldingen, maar mag je ze onbeperkt downloaden. Bovendien beschik je dan over een mogelijkheid om de achtergrond van foto’s te verwijderen. 

Probeer eerst het Starter-pakket. 

Een nieuwe graphic 

Eigenlijk hoef je nooit van nul te beginnen. In plaats van naar een leeg canvas te staren, gebruik je beter een van de duizenden kant-en-klare ontwerpsjablonen die er stuk voor stuk professioneel uitzien. Nadat je bent ingelogd, kom je op de pagina Create a Graphic. Hier kun je zelf een waarde ingeven voor de breedte en hoogte, maar de meeste gebruikers zullen kiezen voor de thema’s die je hier aantreft voor sociale media, blogs, infographics, e-bookcovers en meer … Laten we bijvoorbeeld beginnen met een Facebook Post, die bij Snappa 1200 × 900 pixels meet. 

Geef eerst aan welke type graphic je wilt gaan maken. 

Sjablonen 

Nadat je het type graphic hebt gekozen, krijg je de templates te zien. Het aanbod is overweldigend. Scrol door de lijst miniaturen en concentreer je op de vorm en nog niet op de inhoud, want de templates tonen aankondigingen, uitnodigingen, felicitaties en meer … Klik op ontwerp dat je het meest bevalt. De kleuren, de tekst en de inhoud kun je later bewerken. 

Iedere type graphic toont heel veel sjablonen. 

Achtergrond selecteren 

Het sjabloon opent. Begin met de achtergrond; daarvoor selecteer je in de knoppenbalk de knop Bkgrnd. Hier krijg je vier tabbladen te zien die je naar een ander type achtergrond brengen. Eerst is er het tabblad Photos, waar je een zoekterm gebruikt om de enorme beeldbank te raadplegen. Klik op de foto die je als achtergrond in de sjabloon wilt plaatsen. Met het tabblad Patterns blader je door een collectie moderne achtergrondstructuren. Het tabblad Uploads gebruik je om eigen afbeeldingen te selecteren die je via de knop Upload an image aan je persoonlijke beeldbank hebt toegevoegd. Alle afbeeldingen die je zelf uploadt, worden opgeslagen in je persoonlijke ruimte op beveiligde Amazon S3-servers. Ten slotte is er het tabblad Color om een egale achtergrondkleur te selecteren. 

Gebruik de zoekfunctie om de juiste foto-achtergrond te vinden. 

Effecten op achtergronden 

Nadat je een achtergrond hebt gekozen, kun je effecten toepassen. Daarvoor dient de knop Effects. Hiermee kom je bij een aantal grafische instellingen in de vorm van schuifjes die de leesbaarheid verhogen of die de achtergrond een ander karakter geven. Met Color Overlay plaats je een kleurbedekking over de afbeelding. Je kiest eerst een kleur en daarna bepaal je de dekking. Je kunt de achtergrond ook donkerder maken en eventueel vervagen, zodat een ander onderdeel op de voorgrond meer aandacht krijgt. 

Als je de regelaar Saturation naar rechts sleept, worden de kleuren van de achtergrond levendiger. Zet je de Saturation op -100, dan verandert die afbeelding in zwart-wit). Daarnaast kun je ook nog de kleurtoon (Hue), helderheid (Brightness) en contrast (Contrast) aanpassen. Snappa houdt de gekozen instellingen vast. Dat betekent als je later voor dit project een andere achtergrond zou kiezen, dezelfde effecten automatisch op de nieuwe afbeelding worden toegepast. 

Als je de verzadiging (Saturation) van de achtergrond op -100 instelt, krijg je een zwart-witte achtergrond. 

🟢 Afbeelding op afbeelding

Niets belet je om andere afbeeldingen boven op de gekozen achtergrond te plaatsen. Onder de knop Graphics vind je de tabbladen Icons, Vectors, Photos en Uploads. Wil je een pictogram plaatsen, dan vind je die onder Icons. Maar het is ook mogelijk een vectorplaatje, een ander kiekje uit de fotobibliotheek te selecteren of een eigen foto te uploaden. In dit voorbeeld hebben we een afbeelding van de harde schijf gebruikt. Het gaat om een rechthoekige foto waar we vooraf alles buiten de cirkelomtrek transparant hebben gemaakt. Afbeeldingen in de png- en gif-indeling ondersteunen transparantie. Dit plaatje zal in je persoonlijke Snappa-bibliotheek worden opgeslagen en vandaar gebruik je deze ingeladen afbeeldingen zoveel als je wilt. Je kunt via de knop in de rechterbovenhoek het grafisch bestand uploaden terwijl je daar de optie Transparent background hebt aangevinkt.

Je kunt afbeeldingen bovenop elkaar plaatsen. 

Stapelen in lagen 

Alle elementen die je in het ontwerp gebruikt, komen terecht op lagen. Merk je dat een tekst plotseling achter een afbeelding is verdwenen, dan betekent dit meestal dat de tekstlaag zich achter de afbeeldingslaag bevindt. Je kunt dit verhelpen door de bovenliggende laag naar achteren te verplaatsen. Selecteer dan de laag met de afbeelding en klik op de knop Move layer back. Je kunt ook de onderliggende laag selecteren en dan de knop Move layer forward gebruiken. Soms is het nodig dat je enkele keren op een van deze knoppen klikt. Er staat in de knoppenbalk ook een knop Duplicate layer, waarmee je de laaginhoud met één muisklik dupliceert. 

Hier moeten we de stapelvolgorde nog aanpassen. 

Tekst 

Uiteraard kun je een tekstvak van de sjabloon voorzien van eigen inhoud, of je kunt een nieuwe tekstlaag plaatsen door op de knop Text te klikken. Dan heb je de keuze uit drie verschillende stijlen: Add a heading, Add a subheading en Add some body text. Een heading is een groter en heeft een vetter lettertype dan een subheading. Welk stijl je ook kiest, je kunt de tekst steeds vormgeven via de eigenschappen in de linkerbalk. Die eigenschappen verschijnen pas als je het tekstvak selecteert. 

Je kiest een lettertype, lettergrootte, stijl, kleur en uitlijning. Tegelijk regel je de afstand tussen de letters met het schuifje Letter Spacing. Hiermee kun je titels nauwkeurig spreiden over het design. Om de tekst hoger of lager in het tekstvak te positioneren, gebruik je de regelaar Line Height. Bovendien kun je het tekstvak zelf ook een achtergrondkleur geven. Tekst op een achtergrondfoto is soms moeilijk leesbaar, bijvoorbeeld als de tekstkleur wit is terwijl de achtergrond heldere zones bevat. Dit verhelp je door een zachte slagschaduw onder de tekst te plaatsen. Bij Shadow kies je de offset van de schaduw en de vervaging. Ten slotte is het zelfs mogelijk om de dekking van de tekst aan te passen en de tekst te roteren. 

Plaats een schaduw onder de tekst om die beter leesbaar te maken. 

🟢 Aanbod lettertypes 

Snappa heeft een ruim aanbod aan lettertypes. Wanneer je in het keuzevak van de eigenschappen een ander lettertype aanklikt, zie je meteen de voorvertoning in het tekstvak. Sommige ontwerpers willen uitsluitend met bepaalde lettertypes werken omwille van de herkenbaarheid. Alleen in de betaalde versie van Snappa is het mogelijk om eigen lettertypes te uploaden. Snappa ondersteunt lettertypes van het type .ttf, .otf en .woff. De meeste Snappa-fonts ondersteunen trouwens vreemde tekens. 

Het is mogelijk om de ruimte tussen de lettertypes regelen. 

Vormen 

Een andere manier om tekst beter leesbaar te maken en om het ontwerp meer uitstraling te geven, is vormen te gebruiken. Vormen worden vaak overgeslagen, omdat men denkt het alleen gaat om eenvoudige cirkels, driehoeken en rechthoeken. Als je een beetje handig met vormen omgaat, kun je er mooie resultaten mee bereiken. Klik op de knop Shapes en dan krijg je de verschillende vormen te zien. Hier hebben we drie vormen toegevoegd (afbeelding 8). Eerst een vierkante vorm. Daarna hebben we de inhoud van de vorm gevuld met groen en de dekking ingesteld op 60%. 

Hier hebben we drie vormen toegepast.

Met de handvatten positioneer je de vorm en wijzig je de afmetingen. In dit voorbeeld hebben we deze half-transparante vorm naar de linkerkant van de lay-out gesleept. Vervolgens hebben we een tweede vorm geplaatst: een gele lijn. En daaronder nog een derde vorm: een oranje rechthoek met afgeronde hoeken. Als je die vorm selecteert, kun je in de linkerkolom de afronding van de hoeken regelen. Hierdoor krijgt de vorm het uiterlijk van een afgeronde knop. 

Vectoren 

Het online programma ondersteunt bovendien vectoren. Vectoren zijn haarscherpe tekeningen die je onbeperkt kunt vergroten en verkleinen zonder kwaliteitsverlies. Om bij deze vectoren te komen, ga je via de knop Graphics naar Vectors. Ook hier kun je zoekopdracht gebruiken of gewoon door het ruime aanbod scrollen. Klik op de vectortekening om die aan het ontwerp toe te voegen. Als je de vector op het werkvlak selecteert, dan kun je de afbeelding vergroten, verkleinen en roteren. Bovendien is het mogelijk om de dekking en de kleur aan te passen. 

Vectoren blijven haarscherp, ongeacht de resolutie. 

Bewaren en organiseren 

Het zou zonde zijn als je werk verloren zou gaan, doordat je bijvoorbeeld per ongeluk de browser sluit. Als je het ontwerp nog niet hebt opgeslagen, krijgt het de naam Untitled Design. Je ziet die naam linksboven naast de knop Menu. Door op het pennetje naast deze naam te klikken, kun je de graphic een andere naam geven. Bovendien lees je daar de afmetingen van het project. Daarna gebruik je regelmatig de Save-knop om het ontwerp op te slaan. 

Via de knop Menu is het niet alleen mogelijk om een nieuw project te beginnen met de opdracht Create a Graphic. Je kunt ook naar alle opgeslagen ontwerpen. In de weergave Saved Graphics is het trouwens mogelijk om mappen te maken om je projecten te organiseren. Wanneer je een ontwerp op zo’n map sleept, zul je zien dat onder het miniatuur de naam van deze map verschijnt. Als je op deze mapnaam klikt, dan krijg je uitsluitend de graphics te zien die bij deze map horen. Om weer alle ontwerpen te zien, klik je op All your graphics. Deze mappen werken dus zoals labels of tags. Wil je een graphic verwijderen, dan klik je in de weergave Saved Graphics op het pijltje onder het miniatuur en kies je de opdracht Delete

De mappen werken net als labels. 

Kleuren vasthouden 

Naarmate je meer met programma werkt, zullen bepaalde kleurcombinaties je voorkeur krijgen. En misschien liggen bepaalde kleurschema’s vast voor je projecten? Telkens wanneer je een kleur wilt selecteren voor teksten, vormen of vectoren zie je een kleurvlakje met de hex-code. Hex-kleurcodes zijn waarden die aan het beeldscherm vertellen hoe een kleur er moet uitzien. Waarschijnlijk ken je die hex-waarden niet uit het hoofd. 

Klik op het kleurvlakje, dan kom je bij de Color Picker. Die bestaat uit twee tabbladen. Popular toont de meest gebruikte kleurstalen en Custom brengt je bij de klassieke kleurkiezer. Bij Popular vind je trouwens ook de kleuren die je recent hebt gebruikt. Door op zo’n kleurstaal te klikken, kun je de geselecteerde tint nog wijzigen. Om een eigen kleurenpalet samen te stellen, gebruik je de knop Edit. Vervolgens klik je op het plusteken om een voorkeurskleur toe te voegen (afbeelding 11). Daarna geef je de hex-code in van de voorkeurkleur of je haalt de kleur uit de Color Picker. 

Je kunt je favoriete kleuren vastleggen. 

🟢 **Sneltoetsen **

Snappa is een webprogramma, maar het ondersteunt toch een aantal sneltoetsen. We geven ze voor gebruik binnen Windows. In macOS werken ze ook, maar dan moet je Ctrl vervangen door Cmd. 

  • Bewaar: Ctrl+S 
  • Kopieer object: Ctrl+C 
  • Plak object: Ctrl+V 
  • Ongedaan maken: Ctrl+Z 
  • Herhalen: Ctrl+Y 
  • Verplaats object 1 pixel: pijltjestoetsen 
  • Deselecteer object: Esc 
  • Verwijder object: Delete 
  • Selecteer meerdere objecten: Shift-toets ingedrukt houden+klikken 

Delen en downloaden 

Ben je tevreden? Dan kun je het ontwerp onmiddellijk publiceren op sociale media via de knop Share. Die rechtstreekse uitvoer is een functie die hoort bij het betaalde account. In de gratis versie gebruik je de knop Download om het ontwerp eerst lokaal op te slaan op de harde schijf, waarna je het kunt uploaden naar sociale media. Hier heb je vier opties (afbeelding 12). Web optimized JPG is ideaal voor fotografische afbeeldingen. De jpg-indeling zorgt er door compressie voor dat de uitvoerbestanden klein zijn. Kies High-Res PNG als het gaat om tekeningen of ontwerpen waarvan de tekst scherp afgelijnd moet zijn. Deze png-bestanden zijn groter dan jpg’s. Dan is er nog de keuze Retina JPG en Retina PNG. Als je een van deze opties kiest, zal Snappa automatisch de resolutie van het ontwerp verdubbelen. Retina is een merknaam van Apple voor computer-, iPhone en iPad-schermen met een hoge pixeldichtheid. Sociale media zoals Facebook en Twitter comprimeren afbeeldingen automatisch, waardoor de kwaliteit kan verminderen. Als je merkt dat het resultaat niet scherp genoeg is, raden we aan om Retina JPG of Retina PNG te kiezen. 

De Retina-optie zorgt dat de resolutie automatisch verdubbelt. 

▼ Volgende artikel
CashbackXL: zo haal je het maximale uit je online aankopen!
© Mymemo - stock.adobe.com
Huis

CashbackXL: zo haal je het maximale uit je online aankopen!

Steeds meer consumenten maken gebruik van cashbackplatforms om geld terug te krijgen op hun online aankopen. CashbackXL is een van de bekendste Nederlandse aanbieders en werkt volgens een eenvoudig principe: wie via het platform naar een webshop gaat en daar iets koopt, krijgt achteraf een deel van het aankoopbedrag terug. In dit artikel lees je hoe dat precies werkt, welke voordelen het biedt en waar je op moet letten om optimaal te profiteren.

In dit artikel lees je onder meer:
  • Hoe CashbackXL werkt en waarom je geld terugkrijgt op je aankopen

  • Stap-voor-stap uitleg om cashback te activeren

  • Extra voordeel via waardebonnen met directe cashback

  • Uitleg over uitbetaling en Instant Payout

  • Wat te doen als je cashback niet wordt geregistreerd

  • De belangrijkste voor- en nadelen van CashbackXL

CashbackXL (of kortweg CBXL) is een van de bekendste cashbackplatforms in Nederland. Het concept is eenvoudig maar slim: je gaat via CashbackXL naar een webshop, doet daar een aankoop en ontvangt achteraf een deel van je aankoopbedrag terug. Dat geld komt uit de commissie die de webshop aan CashbackXL betaalt omdat jij via het platform binnenkwam. Met andere woorden: de winkel bedankt CBXL voor jouw aankoop en CBXL deelt die beloning met jou.

In de praktijk betekent dit dat elke online bestelling via het platform een kans is om geld te besparen, zonder kortingscodes te zoeken of ingewikkelde acties te volgen. Zolang je via de juiste link doorklikt en de regels volgt, verdien je automatisch aan je eigen aankopen.

Wil jij ook altijd de beste deals?

Schrijf je dan snel in via CashbackXL!

Stap voor stap: zo verdien je cashback via CBXL

Om te beginnen maak je gratis een account aan op CashbackXL.nl. Alleen geregistreerde en ingelogde gebruikers kunnen een cashback ontvangen. Zodra je bent ingelogd, kun je via de zoekbalk of de categorieën jouw favoriete webshop vinden. Denk aan bekende namen als Bol.com, Coolblue, HEMA of Zalando. Klik vervolgens op de knop Shop & ontvang cashback. Dat doorklikmoment is essentieel, want op dat moment plaatst CBXL een cookie waarmee de aankoop aan jouw account wordt gekoppeld.

Daarna winkel je precies zoals je dat gewend bent. Je plaatst producten in je winkelmandje, rekent af via de website van de winkel en rondt alles volledig online af. Belangrijk is dat je pas begint met shoppen nadat je via CBXL op de betreffende aanbieding hebt geklikt, en dat je geen kortingscodes gebruikt die niet op CBXL zelf vermeld staan. Zulke codes kunnen de cashback namelijk ongeldig maken.

Na je aankoop verschijnt de cashback vaak binnen tien minuten als 'in behandeling' in je account, maar het kan ook tot 24 uur duren. De definitieve goedkeuring volgt zodra de webshop jouw aankoop bevestigt. Let op: bij sommige winkels is dat al binnen een paar dagen geregeld, bij andere kan het enkele weken duren.

Hoe voorkom je dat je een cashback misloopt?

Een cashback werkt alleen als de tracking ongestoord verloopt. Daarom raadt CBXL aan om altijd alle cookies te accepteren, adblockers uit te schakelen en bij voorkeur de browser Chrome te gebruiken. Klik direct na het inloggen op de gewenste webshop en koop zonder omwegen, dus zonder tussendoor andere websites te bezoeken of vergelijkingssites te gebruiken.

Gebruik bij voorkeur je eigen wifi-netwerk; aankopen via een bedrijfsnetwerk of hotelverbinding kunnen soms niet goed geregistreerd worden. En tot slot: gebruik alleen kortingscodes die expliciet op CBXL vermeld staan. Andere codes kunnen ertoe leiden dat de webshop geen commissie uitkeert, waardoor je ook geen cashback ontvangt.

Extra voordeel met giftcards en directe cashback

Naast reguliere aankopen biedt CBXL een tweede manier om te besparen: waardebonnen met directe cashback. Dat werkt eenvoudig. Je logt in op je account, kiest een giftcard van bijvoorbeeld Bol.com, Wehkamp, Zalando, Intertoys of Douglas, en betaalt via iDeal. Binnen één minuut staat de code (en eventueel een pincode) in je account. De cashback wordt meteen goedgekeurd en aan je saldo toegevoegd.

De waardebonnen zijn minimaal twee jaar geldig, kunnen in delen worden besteed en zijn ook in fysieke winkels te gebruiken via de barcode in de CBXL-app. Daarmee kun je dus ook offline profiteren van cashback.

Een concreet voorbeeld: stel dat je voor 200 euro schoenen wilt kopen bij Zalando. In plaats van direct op Zalando te betalen, koop je via CBXL Zalando-waardebonnen ter waarde van 200 euro. Die bonnen ontvang je vrijwel direct, en zodra je ermee betaalt, ontvang je 12 euro cashback (6 procent) die direct op 'goedgekeurd' komt te staan. Zo krijg je direct voordeel zonder wachttijd.

Je saldo uitbetalen: van punten naar euro’s

Wanneer jouw cashback door de webshop is goedgekeurd, kun je het laten uitbetalen. Dat kan op verschillende manieren. De meeste gebruikers kiezen voor een gewone bankoverschrijving, die maandelijks rond de 25ste plaatsvindt (in december rond de 20ste van de maand). Er geldt geen minimum- of maximumbedrag en het geld staat meestal binnen één werkdag op je rekening.

Wie sneller over zijn saldo wil beschikken, kan gebruikmaken van de Instant Payout-optie. Dan staat het bedrag binnen 2 seconden op je rekening, maar geldt er wel een vergoeding van 2 procent van het uitbetalingsbedrag (met een minimum van 0,50 euro). Een derde optie is uitbetaling in giftcards, waarmee je minimaal 4 procent extra voordeel krijgt. Dat is vooral aantrekkelijk voor wie regelmatig bij dezelfde winkel koopt.

©Cashback XL

Wat te doen als je cashback niet wordt geregistreerd?

Soms verschijnt je cashback niet in je account. Dat kan gebeuren als de tracking is onderbroken of als cookies niet goed zijn opgeslagen. In dat geval kun je binnen drie weken na je aankoop een claim indienen via je account. CashbackXL beoordeelt de claim en stuurt deze indien nodig door naar de webshop. De verwerking duurt gemiddeld vier maanden, en niet elke claim wordt toegekend (volgens CBXL wordt ongeveer 60 procent van de claims goedgekeurd).

Om teleurstelling te voorkomen is het sowieso verstandig om van elke aankoop een screenshot van de bestelbevestiging te bewaren. Die kun je meesturen bij een eventuele claim.

De voor- en nadelen op een rij

Het grote voordeel van CashbackXL is dat het platform hoge cashback-percentages biedt, vaak hoger dan bij concurrenten als EuroClix. Het aantal aangesloten webshops is daarnaast indrukwekkend, en de combinatie met directe cashback op giftcards maakt het aanbod extra aantrekkelijk. De app en browser-extensie zijn gebruiksvriendelijk en zorgen ervoor dat je geen kans op een cashback mist.

Daar staat tegenover dat het systeem nauw luistert. Een kleine fout (een ad-blocker, een vergeten cookie of een niet-goedgekeurde kortingscode) kan ervoor zorgen dat je helemaal geen korting of cashback ontvangt. Daarnaast vraagt het soms geduld: sommige winkels doen er weken over om aankopen definitief goed te keuren. Houd daar dus rekening mee.

Slim omgaan met cashback: tips uit de praktijk

Wie structureel voordeel wil halen uit CashbackXL, doet er goed aan om de app of browser-extensie te installeren. Die herinnert je automatisch aan cashback-mogelijkheden als je een webshop bezoekt. Shop altijd via de directe link, sla bewijs van je bestelling op en gebruik giftcards alleen als je zeker weet dat je ze binnenkort gebruikt, want digitale bonnen kunnen niet worden geretourneerd.

Het voordeel van CBXL is dat je euro's verdient in plaats van punten, waardoor je precies weet wat je terugkrijgt. De Instant Payout is vooral handig voor wie snel over zijn geld wil beschikken, maar wie geen haast heeft, kan beter wachten op de gratis maandelijkse uitbetaling.

Nog even in het kort

CashbackXL is een volwassen en transparant platform dat het principe van cashback toegankelijk maakt voor iedereen. Het combineert gebruiksgemak met hoge percentages en directe beloning via giftcards. De regels zijn strikt, maar wie ze volgt, krijgt structureel geld terug op zijn aankopen.

Kort gezegd: wie online koopt via CashbackXL, laat geld liggen als hij geen cashback activeert. En in tijden van stijgende prijzen voelt dat extra goed: niet omdat je minder uitgeeft, maar omdat je slimmer uitgeeft!

Wil jij ook altijd de beste deals?

Schrijf je dan snel in via CashbackXL!
▼ Volgende artikel
Sony Bravia Theatre U: nekbandspeaker die samen tv-kijken prettiger maakt
© Sony
Huis

Sony Bravia Theatre U: nekbandspeaker die samen tv-kijken prettiger maakt

Samen tv-kijken terwijl één van de twee wat slechter hoort? Dat leidt vaak tot gedoe over het volume. Wat voor de één te zacht is, is voor de ander te hard. Moet een van de twee dan maar een koptelefoon op? Da's ook weer zo ongezellig. Met de Bravia Theatre U wil Sony dat probleem verhelpen. Deze draadloze nekbandspeaker stuurt het tv-geluid direct naar de oren, terwijl omgevingsgeluiden hoorbaar blijven.

De Bravia Theatre U (adviesprijs 284 euro) rust losjes op de schouders en richt het geluid direct op de oren. Zo klinken stemmen en muziek helder, terwijl de drager gewoon hoort wat er om hem heen gebeurt. Tijdens het tv-kijken blijven dialogen goed verstaanbaar, ook als het volume voor de rest van het gezin op normaal niveau staat – geen discussie meer over standje 'burenruzie'. Tv-kijken, bellen of luisteren naar een podcast kan zo comfortabel, zonder dat anderen daar last van hebben.

©Sony

De speaker is voorzien van Voice Clarity-technologie, die stemmen extra duidelijk weergeeft. Dankzij de lage vertraging tussen beeld en geluid blijft alles synchroon, wat prettig is bij films en games. De Bravia Theatre U is licht, spatwaterbestendig (IPX4) en geschikt voor gebruik met hoortoestellen. De accu is via USB-C snel op te laden en schakelt automatisch uit wanneer de speaker niet wordt gebruikt.

Via bluetooth kan de nekband aan meerdere apparaten tegelijk worden gekoppeld, bijvoorbeeld aan een tv en smartphone. Met de 360 Spatial Sound Personalizer is het geluid verder aan te passen aan persoonlijke voorkeuren.

©Sony


Wat is een nekbandspeaker?

Een nekbandspeaker is een lichte luidspreker die om de schouders rust. Het geluid wordt richting de oren gestuurd, zodat de drager helder geluid hoort zonder afgesloten te zijn van de omgeving. Dat maakt het een alternatief voor koptelefoons, vooral voor wie moeite heeft met verstaanbaarheid of comfort.