ID.nl logo
Owl Labs Meeting Owl 3 – Iedereen in beeld
© Reshift Digital
Huis

Owl Labs Meeting Owl 3 – Iedereen in beeld

De Meeting Owl 3 is een 360graden-vergadercamera die in één keer de hele vergaderruimte in beeld brengt en deelnemers die aan het woord zijn uitlicht. Zo hebben zij die vanaf een andere locatie inbellen een beter overzicht van alle collega's in de normale vergaderruimte. Het ideale product voor je vergaderkamer?

De Meeting Owl 3 is de opvolger van de Meeting Owl Pro en is een 360graden-vergadercamera. Het apparaat heeft het formaat van een flinke bluetooth-luidspreker en lijkt afgezien van de camera op de bovenkant ook op de typische slimme speaker. Dat komt doordat de cilinder grotendeels met stof is omhuld. Aan twee kanten is er een inkeping in het stof gemaakt met daaronder het logo van Owl Labs. 

Als de camera actief is, verschijnen er naast beide inkepingen twee lichtgevende oogjes en doet de inkeping dienst als neus. Het apparaat is dan zoals de naam suggereert een uil en dat is grappig gevonden. De camera krijgt zo ook wat meer persoonlijkheid, waardoor het wellicht minder ongemakkelijk is om er tegen te praten.

©PXimport

Eindelijk usb-c

Een belangrijk kritiekpunt op de vorige Meeting Owl Pro is verbeterd: de Meeting Owl 3 wordt via usb-c aangesloten. Er wordt een usb-c-naar-usb-c-kabel meegeleverd, een adapter naar usb-a ontbreekt dan overigens weer. De usb-kabel is twee meter lang en de kabel naar het voedingsblok is anderhalve meter, waarna het netsnoer ook nog eens zo’n anderhalve meter lang is. Die losse voeding is van het formaatje laptopvoeding en past niet helemaal bij het fraaie uiterlijk van het apparaat zelf. 

Al met al heb je wel genoeg kabellengte om niet snel in de knoei te komen. Zowel de usb-c-poort als voedingspoort zijn weggewerkt op de onderkant. Fraai als het eenmaal staat, maar het is wel even pielen om de stekkertjes in de poortjes te krijgen. Op de onderkant is ook voorzien in een schroefdraad om de Owl op een statief of ondersteboven aan het plafond te installeren.

©PXimport

Eenvoudig in gebruik

Het is niet heel lastig om de meeting Owl in gebruik te nemen. Het apparaat wordt door je computer als een standaard webcam, luidspreker en microfoon herkend en kun je als camera- en geluidsbron selecteren in de door jou gebruikte videovergadersoftware. De computer zelf hoeft verder niets te doen voor de beeldverwerking, alle intelligentie gebeurt op de Owl zelf. 

Wel moet je de Meeting Owl altijd op een computer aansluiten om hem te gebruiken, hij kan niet zelfstandig dienst doen als client voor bijvoorbeeld Microsoft Teams. Dat had in bepaalde situaties wel handig geweest.

©PXimport

Beheer via app

Je hebt voor de installatie wel een smartphone nodig waarmee je de Owl activeert. De app (voor iOS of Android) gebruik je ook om de instellingen aan te passen. De app maakt via bluetooth verbinding met de Meeting Owl en werkt dus alleen als je relatief dichtbij bent.

©PXimport

©PXimport

©PXimport

Daarnaast kun je een simpele applicatie downloaden voor Windows of macOS die werkt zodra je de camera via usb aansluit. Met deze applicatie kun je dezelfde instellingen aanpassen als met de smartphoneapp. Er draait helaas geen webinterface op het apparaat zelf. Jammer, want dat zou handig zijn als gebruikers die app niet hebben geïnstalleerd op hun smartphone of laptop.

De Windows-applicatie staat wel in de Microsoft Store waardoor ook gebruikers van dichtgetimmerde zakelijke laptops hem doorgaans wel kunnen installeren.

©PXimport

Flexibel

Omdat de Meeting Owl niet heel groot is en eenvoudig is te installeren, kun je hem zonder al teveel moeite in verschillende ruimtes gebruiken. Een beetje lastig is dan wel dat het even pielen is om de usb-kabel en voeding aan de onderkant in de aansluiting te steken. Je kunt de kabels natuurlijk ook aangesloten laten terwijl je de Owl verplaatst. 

Het oppakken van de Meeting Owl voelt niet heel solide aan omdat praktisch het hele apparaat met stof omhuld is en die bekleding een beetje meegeeft. Het is lastig om het apparaat op te pakken zonder de stoffen bekleding vast te grijpen.

©PXimport

Extra microfoon

Als je een wat langere tafel hebt, dan kan het zijn dat de microfoon niet alle deelnemers even goed oppikt. Wanneer dat het geval is, dan kun je een extra microfoon aansluiten. Deze kun je los kopen voor 349 euro. De Expansion Mic is net als de Owl zelf voorzien van een mute-knop zodat deelnemers die in de buurt van de microfoon zitten het geluid ook kunnen dempen.

Hiervoor heeft de Meeting Owl een aansluiting op de voorkant die normaal gesproken verstopt is onder een rubber blokje. De aansluiting is van het micro-HDMI-formaat, maar heeft verder niets met video te maken. De meegeleverde kabel is zo’n tweeënhalve meter lang. Helaas heb je bij gebruik van de Expansion Mic dan wel nog een kabel over je tafel lopen.

©PXimport

Beeldkwaliteit

De Meeting Owl 3 maakt gebruik van een Full HD-beeldsensor en zendt een 1080p-videosignaal uit. Het beeld heeft op zich een goede kwaliteit, al heeft de camera wel wat last van lichtere gedeelten zoals ramen. Die worden wat uitgebeten weergegeven. Het beeld van de uitgelichte personen is wellicht wel wat minder scherp dan je zou denken. Dat komt vermoedelijk doordat het Full HD-beeld voor het hele panoramische beeld gebruikt wordt en de personen die in beeld zijn een uitsnede uit dat beeld zijn. 

De Meeting Owl probeert daarbij de personen in beeld te brengen die op dat moment actief aan de conversatie deelnemen. Er kunnen maximaal drie personen tegelijkertijd uitgelicht worden. Deelnemers mogen maximaal zo’n tweeënhalve meter van de Owl vandaan zitten om goed opgepikt te worden. In de praktijk zal je met maximaal twaalf personen kunnen vergaderen. Optioneel kan een tweede Meeting Owl gekoppeld worden voor grotere ruimtes of groepen.

©PXimport

Normaal gesproken is in een strook boven in beeld het hele 360graden-beeld zichtbaar en worden daaronder één tot drie uitsneden getoond. Via de app kun je dat 360graden-overzicht eventueel uitschakelen, maar dan verlies je wat ons betreft wel één van de handigste mogelijkheden.

Je kunt via de app verder instellen dat een deel van de ruimte genegeerd moet worden. Handig om bijvoorbeeld een deur af te dekken zodat de Owl daar niet onbedoeld op focust. Je kunt het formaat van de te negeren zone zelf aanpassen. Let er wel op dat het vervolgens niet de bedoeling is om de Owl te verplaatsen. Je kunt de Owl ook gebruiken om een presentatie te geven. Door hem wat verder van je af te zetten, zal de camera je ook automatisch volgens als je loopt en dat werkt verrassend goed.

Conclusie

De grote kracht van de Meeting Owl 3 is dat dit videovergadersysteem erg eenvoudig is te gebruiken: je sluit hem via usb aan op een pc of laptop en kunt hem vervolgens als normale camera selecteren. Alle functionaliteit werkt vervolgens vanzelf, in het dagelijks gebruik heb je de app eigenlijk niet nodig.

Die simpele werking is voor sommige gebruikers wellicht een nadeel, je hebt altijd een pc nodig om de Owl op aan te sluiten en te gebruiken. Dat zal in veel gevallen een laptop zijn van iemand die meedoet aan de vergadering, waardoor je de kabels nooit echt netjes in je ruimte kunt wegwerken en het altijd wat rommelig oogt. 

Daar staat tegenover dat je hem in iedere ruimte kunt gebruiken.  Het is uiteraard wel een echt zakelijk product, weinig consumenten zullen 1149 euro uitgeven aan een camera om te videobellen.

Uitstekend
Conclusie

**Prijs** € 1149,- **Cpu** Qualcomm Snapdragon 605 **Camera** 360graden-beeld 1080p **Microfoons** 8 omnidirectionele microfoons **Luidspreker** Drie luidsprekers **Aansluitingen** Usb-c, micro-HDMI (microfoonverbinding) **Afmetingen** 11,1 x 11,1 (cirkel) x 27,2 cm **Gewicht** 1,2 kilogram **Website** [www.owllabs.nl]( https://owllabs.nl/products/meeting-owl-3)

Plus- en minpunten
  • Eenvoudig in gebruik
  • Flexibel te plaatsen
  • Grappig uiterlijk
  • Werkt zoals beloofd
  • Beetje een kabelbende
  • Altijd een pc nodig
  • Beeldkwaliteit afdoende
▼ Volgende artikel
Shoppen zonder zorgen tijdens het feestdagenseizoen
© Zivica Kerkez | KerkezPhotography.com
Zekerheid & gemak

Shoppen zonder zorgen tijdens het feestdagenseizoen

Black Friday, Sinterklaas en kerst: juist nu zoeken we online massaal naar cadeaus en goede deals. Criminelen liften daarop mee. Door de snelle ontwikkeling van AI lijken nepwebwinkels, bezorgingsmails en misleidende aanbiedingen overtuigender dan ooit. Dit kun je doen om veilig te blijven.

Partnerbijdrage - in samenwerking met Bitdefender

Hoe criminelen inspelen op het feestdagenseizoen

In deze weken draait veel om gemak en tempo. Dat geeft cybercriminelen speelruimte. Ze bouwen webshops die nauwelijks te onderscheiden zijn van echte winkelketens en sturen meldingen over betalingen of zendingen die eruitzien alsof ze direct van een pakketdienst komen. Dankzij AI zijn die berichten foutloos, strak vormgegeven en arriveren ze precies op het moment waarop jij druk bent met bestellen.

Dit kun je zelf doen

Veilig shoppen heb je voor een groot deel zelf in de hand. Met een paar simpele checks kom je al een heel eind.

❗Kijk naar het webadres en let op namen die nét anders gespeld zijn of vreemde toevoegingen bevatten. Goed om te weten: een slotje en https betekenen alleen dat de verbinding versleuteld is, niet dat de winkel betrouwbaar is.
❗Staan er keurmerken op de site, bijvoorbeeld van Thuiswinkel Waarborg of Webshop Keurmerk? Klik daar dan op. Als ze echt zijn, word je doorgeleid naar de site van het keurmerk en zie je het certificaat dat aan de webwinkel is afgegeven.
❗Heb je je bestelling geplaatst en is het tijd om te betalen? Doe dat dan bij voorkeur via iDEAL of een creditcard met kopersbescherming, zodat je bij problemen sterker staat. Ontvang je een link in een mail of sms die verwijst naar een betaalpagina of inlogscherm? Ga dan zelf naar de website via je browser of de officiële app. Zo voorkom je dat je ongemerkt op een nagemaakte site terechtkomt.

Pakketfraude neemt rond december sterk toe

In december stijgt het aantal pakketstatusmeldingen en dat weten criminelen. Ze sturen berichten over gemiste bezorgingen, adresproblemen of extra kosten. Deze meldingen lijken vaak afkomstig van PostNL, DHL of DPD, maar sturen je in werkelijkheid naar een pagina waar je gegevens worden buitgemaakt. Wat deze vorm van fraude sterk maakt, is het moment waarop ze binnenkomen: precies als je zelf meerdere pakketten verwacht. Gebruik daarom altijd de officiële app van de pakketdienst om te zien of er echt iets speelt. Een bezorgdienst vraagt nooit via sms om betalingen of persoonlijke gegevens.

©ID.nl

Het kan altijd veiliger

Met de hierboven beschreven checks kun je al veel problemen voorkomen, maar dan nog kan het fout gaan. Bitdefender helpt door juist op de momenten waarop je zelf iets over het hoofd kunt zien mee te kijken.

Twijfels? Meteen scannen met Scamio

Wanneer je twijfelt over een link, QR-code of bericht kan Scamio uitkomst bieden, een gratis tool van Bitdefender. Je plakt een link of tekst in de chat of uploadt een screenshot van een mail of bericht. Scamio analyseert de inhoud en geeft een beoordeling in drie kleuren: rood (onveilig), oranje (verdacht) of groen (geen risico gevonden).

Je hebt alleen een Bitdefender-account nodig. Daarna kun je Scamio gebruiken via de web-app, WhatsApp, Facebook Messenger of Discord. Op de achtergrond vergelijkt de tool links met bekende scam-databases, analyseert hij de opbouw van websites en ontleedt hij QR-codes voordat jij ze hoeft te scannen. Dankzij zelflerende algoritmes blijft Scamio actueel, ook wanneer criminelen nieuwe trucs inzetten.

Zo beschermt Bitdefender je tijdens het shoppen

Naast Scamio biedt Bitdefender Premium Security een breed pakket aan bescherming. Het beveiligt Windows-, macOS-, Android- en iOS-apparaten tegen virussen, malware, ransomware en cryptomining. De e-mailbeveiliging herkent misleidende berichten en houdt verdachte bijlagen tegen. Functies voor het opsporen van oplichting signaleren gedrag dat past bij fraude, zoals nagemaakte betaalpagina's of nepaanbiedingen.

Scam Copilot kijkt realtime mee terwijl je shopt en waarschuwt wanneer een website, aanbieding of link niet klopt. Voor privacy biedt Premium Security een Password Manager, onbeperkt VPN-verkeer en een advertentieblokker met anti-tracker. Voor je identiteit monitort Bitdefender datalekken en laat het direct weten wanneer jouw gegevens opduiken.

©Bitdefender

Fijne – veilige! – feestdagen

Met een paar kleine handelingen kun je er zelf al voor zorgen dat je zo veilig mogelijk online shopt. Bitdefender voegt daar een slimme laag aan toe die zich aanpast aan de nieuwste trucs van criminelen. Zo blijf je zorgeloos shoppen, van de eerste Black Friday-deal totdat het laatste cadeau onder de boom ligt!

▼ Volgende artikel
Minder klikken, meer doen: zo automatiseer je je e-mail
© Jakub Krechowicz
Huis

Minder klikken, meer doen: zo automatiseer je je e-mail

Voor veel mensen is hun e-mailprogramma nog altijd het belangrijkste digitale hulpmiddel, maar lang niet iedereen haalt alles eruit. En dat kost tijd. Veel handmatig terugkerende taken kun je automatiseren. Of het nu gaat om het sorteren van berichten, het opstellen van standaardantwoorden of het plannen van verzendtijden: over al deze opties beschikt jouw mailprogramma al.

Dit artikel in het kort

Een goed ingerichte mailbox werkt bijna vanzelf. In dit artikel lees je hoe je e-mail slimmer inzet door filters, regels en sjablonen te gebruiken. Zo kun je berichten automatisch laten sorteren, mails op een later moment laten verzenden en herinneringen instellen voor antwoorden die nog uitblijven. Ook leer je hoe dynamische handtekeningen en slimme verzendvertragingen helpen om foutloze, professionele mails te sturen.

Misschien vind je dit ook interessant: 10 e-mailhacks: van overvolle inbox naar opgeruimd staat netjes

Een overvolle inbox leidt niet alleen tot stress, maar kost ook veel tijd bij het zoeken naar belangrijke berichten. Door slimme filters in te stellen, komt daar verandering in. Filters zorgen ervoor dat binnenkomende e-mails automatisch worden gesorteerd, gelabeld of doorgestuurd op basis van door jou bepaalde criteria.

In Gmail vind je deze functie via het tandwielpictogram rechtsboven. Klik op het radertje voor instellingen en daarna op Alle instellingen bekijken. Ga vervolgens naar het tabblad Filters en geblokkeerde adressen. Kies voor Nieuw filter maken.

In Outlook vind je vergelijkbare mogelijkheden via het menu met het radertje en het tabblad E-mail. Klik op Regels en dan op Nieuwe regel toevoegen. In Apple Mail ga je naar Mail in de menubalk, kies je voor Instellingen en klik je op het tabblad Regels.

Met regels kun je automatisch bepaalde taken laten uitvoeren.

Opgeruimd staat netjes

Het instellen van een effectieve filter begint met het bepalen van je specifieke behoeften. Wil je bijvoorbeeld alle berichten van je team in een aparte map verzamelen? Stel dan een filter in dat zoekt naar e-mailadressen met het domein van je bedrijf en deze automatisch verplaatst naar een speciale teammap.

Voor frequente nieuwsbrieven kun je een filter maken dat alle e-mails met 'nieuwsbrief' in de onderwerpregel naar een toegewezen map verplaatst. Een praktische toepassing is het automatisch labelen van e-mails waarin bepaalde projectcodes voorkomen. Als je bijvoorbeeld werkt aan 'Project Phoenix', kun je een filter instellen dat alle e-mails met deze term in het onderwerp of de inhoud voorziet van een specifiek label of verplaatst naar de projectmap. Experimenteer met verschillende filtercriteria om te ontdekken welke combinatie het beste werkt voor jouw specifieke workflow.

Perfecte regelstrategie

Het opzetten van e-mailregels vereist een strategische aanpak. Begin met het analyseren van je communicatiepatronen: welke soorten e-mails ontvang je regelmatig en hoe handel je deze normaal gesproken af? Identificeer terugkerende patronen en maak vervolgens regels die deze afhandelingsprocessen automatiseren. Een goede strategie is om te beginnen met slechts enkele basisregels en deze geleidelijk uit te breiden. Te veel regels tegelijk inzetten kan leiden tot onverwachte resultaten en verwarring.

Houd bij het ontwikkelen van je regelstrategie de volgende principes in gedachten: specifieke regels hebben voorrang op algemene regels, dus plaats de meest specifieke regels bovenaan je regellijst. Test nieuwe regels grondig voordat je ze permanent inschakelt, vooral regels die berichten verwijderen of doorsturen.

Evalueer regelmatig de effectiviteit van je regels om verouderde exemplaren te verwijderen. Als je met een team werkt, overweeg dan om regelsjablonen te delen zodat iedereen kan profiteren van dezelfde verbeteringen. Uiteindelijk moet je de regelstrategie verbeteren naarmate je werkprocessen veranderen. Een statische set regels verliest op termijn aan effectiviteit.

Handtekeningen

Handtekeningen doen meer dan alleen contactgegevens weergeven; ze kunnen dynamische informatie bevatten die automatisch wordt aangepast op basis van de ontvanger of het tijdstip. In Outlook ga je naar Bestand / Opties / E-mail / Handtekeningen om geavanceerde handtekeningen te maken. Gmail-gebruikers vinden deze functie onder Instellingen / Algemeen / Handtekening. Apple Mail biedt handtekeningopties via Mail / Instellingen / Handtekeningen.

Een fijne functie is het gebruik van voorwaardelijke handtekeningen. In Outlook kun je bijvoorbeeld verschillende handtekeningen maken en deze koppelen aan specifieke e-mailaccounts of zelfs aan bepaalde ontvangers. Zo kun je een formele handtekening gebruiken voor externe communicatie en een informelere voor interne berichten. De variabelen in Outlook (zoals %Company% of %Phone%) worden automatisch gevuld met informatie uit je profiel, wat zorgt voor consistentie en tijdsbesparing bij het onderhouden van je contactinformatie.

Overweeg om html-elementen toe te voegen aan je handtekening voor een professionelere uitstraling. Voeg bijvoorbeeld een gepersonaliseerde afspraaklink toe die rechtstreeks naar je agenda verwijst, zodat ontvangers met één klik een vergadering kunnen plannen. Of integreer een dynamische banner die je nieuwste producten of diensten promoot. Ook kun je informatieve links naar veelgestelde vragen of kennisartikelen opnemen, wat het aantal routinevragen in je inbox kan verminderen. Zorg er wel voor dat je handtekening niet te groot of afleidend wordt – houd het professioneel en functioneel.

Ook onlinemaildiensten als Gmail bieden de mogelijkheid om (meerdere) handtekeningen toe te voegen.

Uitgestelde verzending

Het timen van e-mails kan heel belangrijk zijn voor de effectiviteit ervan. De functie voor uitgestelde verzending stelt je in staat om e-mails voor te bereiden wanneer het jou uitkomt, maar ze te laten bezorgen op een ander moment. In Gmail activeer je deze functie tijdens het opstellen van een bericht door op het kleine driehoekje naast de knop Verzenden te klikken en Verzenden plannen te selecteren. Vervolgens kun je een specifieke datum en tijd kiezen of een van de voorgestelde tijdstippen selecteren.

Outlook-gebruikers kunnen een vergelijkbare functie vinden in het Opties-tabblad tijdens het opstellen van een e-mail. Klik op Verzenden plannen en specificeer wanneer het bericht moet worden verzonden. In Apple Mail klik je ook op het pijltje naast de verzendknop, en vervolgens op Stuur later. Het inplannen van mails is meer dan alleen een technische truc; het is een strategisch communicatiemiddel.

Mails inplannen is een goed idee als je vaak in het weekend of vanuit het buitenland mailt.

E-mailsjablonen

Het herhaaldelijk typen van vergelijkbare e-mails is een verborgen productiviteitsdief. E-mailsjablonen bieden een elegante oplossing voor dit probleem. In Gmail kun je sjablonen instellen door eerst Geavanceerde instellingen te activeren. Ga naar Instellingen / Geavanceerd en schakel Templates in. Tijdens het opstellen van een e-mail kun je nu via de drie puntjes rechtsonder kiezen voor Templates / Concept opslaan als sjabloon. Bij toekomstig gebruik selecteer je simpelweg het gewenste sjabloon via hetzelfde menu.

Outlook-gebruikers kunnen sjablonen maken door een nieuwe mail te openen, naar Invoegen / Apps / Mijn sjablonen te gaan en op + Sjabloon te klikken. In Apple Mail kun je werken met tekstfragmenten via de ingebouwde tekstvervanging van macOS. Ga naar Systeeminstellingen / Toetsenbord / Tekst en voeg daar je veelgebruikte tekstfragmenten toe met bijbehorende snelkoppelingen.

Sjablonen zijn handig om snel gelijksoortige e-mails op te bouwen zonder dat je alles handmatig hoeft in te voeren.

Verzendvertragingen

Het overkomt iedereen wel eens dat je na het versturen van een mail ontdekt dat er een fout in zat. Gelukkig bieden moderne e-mailprogramma's beschermingsmechanismen.

In Outlook kun je verzonden berichten terugroepen via Verzonden items. Open het bericht en klik op Acties / Dit bericht terugroepen. Deze functie werkt alleen binnen Exchange-netwerken én de ontvanger het bericht nog niet heeft geopend.

In Gmail ontbreekt een echte terugroepfunctie, maar je kunt wel een verzendvertraging instellen via Instellingen / Algemeen / Verzenden ongedaan maken. Dit geeft je een tijdvenster (maximaal 30 seconden) om verzending te annuleren.

Een betere benadering is het instellen van verzendregels die potentiële blunders voorkomen, bijvoorbeeld een regel die vraagt om bevestiging voordat je e-mails met het woord 'bijlage' verstuurt zonder daadwerkelijk een bijlage toe te voegen. Of een vertragingsregel die alle e-mails aan belangrijke klanten eerst twee minuten in de outbox houdt, zodat je tijd hebt om eventuele fouten te ontdekken.

Voor de meest gevoelige communicatie kun je zelfs een 'slaapregel' instellen: schrijf 's avonds belangrijke e-mails, maar laat ze automatisch in je concepten staan tot de volgende ochtend, wanneer je ze met frisse blik kunt nalezen voordat ze daadwerkelijk worden verzonden.

Herinneringen

Een van de meest onderschatte functies in e-mailprogramma's is de mogelijkheid om automatische herinneringen in te stellen voor berichten waarop je een antwoord verwacht. In Outlook kun je een bericht markeren voor opvolging door op de Opvolgen-vlag te klikken in een geopend bericht. Door met de rechtermuisknop op deze vlag te klikken, kun je een specifieke herinneringsdatum instellen en zelfs aangeven dat je een herinnering wilt ontvangen als je geen antwoord hebt gekregen.

Gmail-gebruikers kunnen de Snooze-functie inzetten om berichten tijdelijk te verbergen en op een later tijdstip weer te laten verschijnen. Klik met de rechtermuisknop op een bericht en selecteer Snoozen. Vervolgens kun je kiezen wanneer het bericht weer in je inbox moet verschijnen.

Voor Apple Mail-gebruikers biedt de ingebouwde Herinnering-functie vergelijkbare mogelijkheden. Selecteer een bericht, klik rechts en kies Herinnering. Vervolgens kun je aangeven wanneer je aan dit bericht herinnerd wilt worden.

Snoozen, of opvolgen, is een goede manier om jezelf te herinneren aan een eerder verzonden mail.

Productiever

De functies die we in dit artikel hebben besproken, vormen slechts het topje van de ijsberg als het gaat om de verborgen mogelijkheden van je e-mailprogramma. Door filters en regels in te stellen, creëer je een inbox die automatisch sorteert en prioriteiten stelt. Slimme handtekeningen zorgen voor consistente, professionele communicatie, terwijl uitgestelde verzending garandeert dat je berichten op het optimale moment aankomen.

Met sjablonen elimineer je het repetitieve typewerk en dankzij geautomatiseerde follow-ups blijft geen enkele belangrijke e-mail onbeantwoord. Deze functies werken samen om je dagelijkse e-mailroutine drastisch te versnellen en je communicatie te professionaliseren. Door nu tijd te investeren in het ontdekken en instellen van deze verborgen e-mailkrachten, win je in de toekomst uren aan productieve tijd terug. Die tijd kun je besteden aan echt waardevol werk in plaats van aan het beheren van je inbox.

📨 Je papieren post beter organiseren?

(ja, het bestaat nog!)