ID.nl logo
Met de EV op vakantie in Europa: zo doe je dat
© Matej Kastelic
Mobiliteit

Met de EV op vakantie in Europa: zo doe je dat

Denk je erover om met je elektrische auto op vakantie te gaan maar twijfel je nog, omdat je bijvoorbeeld bang bent dat je niet voldoende laadpalen tegenkomt of omdat je niet weet welke laadpas je onderweg kunt gebruiken? Met de juiste voorbereiding kom je... inderdaad, een heel eind! ID.nl helpt je op weg.

In dit artikel: ⚡ Zo plan je je (laadpaal-)route ⚡ Zoveel tijd trek je uit voor opladen onderweg ⚡ Deze laadpas(sen) neem je mee ⚡ Snelladers: kosten, capaciteit en opwarmen ⚡ Laadpalen op je vakantiebestemming ⚡ Op reis met een caravan of aanhanger ⚡ Europese Landen met veel en landen met weinig laadpunten

Lees ook: De tien beste EV’s voor de caravan in 2024

Plan je route

Als je met je elektrische auto naar het buitenland gaat, is het belangrijk om je reis goed te plannen, omdat laadpunten niet overal even dik gezaaid zijn. Gelukkig zijn daar allerlei apps en tools voor. Bekende voorbeelden zijn de ANWB EV Routeplanner, de Shell Recharge App en de Tap Electric App. A Better Routeplanner (ABRP) is de bekendste en meest complete routeplanner. De app houdt rekening met de auto waarin je rijdt en hoe ver je batterij opgeladen is wanneer je vertrekt. Op basis daarvan worden automatisch de handigste tussenstops in de route gezet. Bij een groot aantal van deze apps zie je inmiddels ook of er een laadpaal vrij is. Bovendien geven ze je een overzicht met alle locaties voor het laden van je auto. Je hebt dus ook meteen plan B en C achter de hand als plan A niet lukt. Stippel je reis uit op basis van de actieradius en zorg ervoor dat je altijd een buffer overhoudt.

©Vadym

Reken wat extra tijd voor laadmomenten

Onderweg maak je vooral gebruik van snelladers. Dus je staat niet heel lang te wachten voordat je weer kilometers kunt rijden. Maar we raden je aan om extra tijd te rekenen voor iedere stop. In de meer zuidelijke landen staan bijvoorbeeld veel minder laadpalen. Als je tijdens het hoogseizoen op vakantie gaat, is het bij die punten vaak een stuk drukker dan gebruikelijk. Bovendien houd je dankzij een tijdsbuffer meteen rekening met problemen zoals een kapotte laadpaal of het niet accepteren van je laadpas. Hetzelfde geldt voor de range. Ga niet pas bij een laadpunt staan als de batterij zo goed als leeg is. Zorg ervoor dat je nog één of twee andere charging stations kunt bereiken als er iets mis gaat of het heel druk is.

Download nu GRATIS het EV Duurtest-rapport 2024!

In het EV Duurtest-rapport zijn nieuwe elektrische auto's door verschillende consumenten getest. Alle resultaten vind je terug in dit digitale rapport. Door het invullen van je naam en e-mailadres meld je je aan voor ontvangst van het Kieskeurig EV Duurtest-rapport. Tevens ben je ingeschreven voor de Kieskeurig.nl EV-nieuwsbrief.

De juiste laadpas(sen) meenemen

Helaas werkt niet elke laadpas bij iedere laadpaal. We raden je in ieder geval aan om alle laadpassen die je hebt mee te nemen. Controleer daarnaast of die van jou bij de laadpalen waar je langsrijdt geaccepteerd worden. Inmiddels zijn er ook applicaties voor je smartphone waarmee je bij veel laadstations kunt afrekenen. LaadpasTop10 is een erg handige website voor vakantiegangers. Deze site vergelijkt prijzen en laat zien waar je terechtkunt met een bepaalde laadpas. Daardoor ga je goed voorbereid op reis. Als je op tijd informatie opzoekt, heb je tijd genoeg om de benodigde laadpassen aan te vragen.

©Evgeniy & Karina Gerasimovi

Snelladers: kosten

Houd er rekening mee dat laden via een snellader een stuk duurder is dan via een standaard laadpaal. Zeker als je thuis oplaadt via je zonnepanelen scheelt het een slok op een borrel. Bij openbare laadpalen laad je vanaf 0,30 euro per kWh, hoewel de gemiddelde prijs op drukke plekken al snel boven de 0,60 euro per kWh uitkomt. Bij een snellader is dat ongeveer de minimumprijs en loopt het op tot ongeveer 1 euro per kWh. Wanneer je een snellader gebruikt, betaal je per kilometer uiteindelijk ongeveer net zoveel als bij een benzinemotor. In dit geval ben je dus niet goedkoper uit met een elektrische auto.

Een mooie oplossing is het afsluiten van een tijdelijk abonnement voor snelladers. Je laadt onderweg een stuk goedkoper en na je vakantie meld je je weer af.

Snelladen: opladen tot 80 procent capaciteit

De bedoeling van snelladers is dat je niet te lang aan de kant van de weg staat te wachten tot je weer verder kunt rijden. Bij normale laders duurt het een paar uur voordat je accu vol is. Bij snelladers gaat dat een stuk sneller. Snelladen tot 80 procent duurt ongeveer 15 tot 40 minuten, afhankelijk van de auto en de laadpaal. Maar: de laatste 20 procent verdubbelt de tijd. Opladen tot 80 procent is dus het slimst. Oók omdat het beter is voor het behoud van de capaciteit van de accu om hem niet helemaal vol te laden en ook niet helemaal leeg te laten lopen.

Snelladen: is het opwarmen van de accu nodig?

Snelladen kost nog minder tijd als de accu een temperatuur van minstens 20°C heeft. Ga je 's zomers op vakantie, dan is dat meestal het geval. Tijdens wintervakanties kan het echter nodig zijn om de accu voor te verwarmen voor een ideale laadsnelheid en dus korte tussenstops. Nieuwe EV’s doen dat automatisch wanneer je een laadstation in de navigatie zet. Let er wel op dat je de laadpaal zelf als bestemming opgeeft, en niet alleen de locatie. Daarnaast moet het in het navigatiesysteem van de auto zelf staan, want die is gekoppeld met de rest van de auto en kan het voorverwarmen aansturen.

Heeft jouw EV die functie niet? Zoek dan eerst op of er een software-update beschikbaar is waarmee het wel kan. Wanneer je een flink stuk rijdt, neemt de temperatuur van de accu ook automatisch toe. Het kan ook helpen om vlak voor aankomst bij een laadpunt iets sneller te gaan rijden waardoor de batterij opwarmt. Let er wel op dat je genoeg range overhoudt.

Laadpalen op de vakantiebestemming

Onderweg laden is belangrijk, maar dat geldt natuurlijk ook voor laden op je vakantiebestemming. Grote hotels en campings hebben meestal wel een of meerdere laadpunten. Zoek dat voor je weggaat even op. Denk er verder aan dat deze laadpunten tijdens het hoogseizoen veel gebruikt worden. Dus zelfs als er staat dat een laadpaal aanwezig is, kun je die niet zomaar gebruiken wanneer het je uitkomt. Reserveren is daarom aangeraden. Neem voor noodgevallen altijd je granny-charger en de correcte reisstekkers mee. Dan kun je je auto via een gewoon stopcontact opladen. Dat duurt erg lang, maar het is natuurlijk beter dan niets.

Ontdek jouw ideale elektrische auto

Vergelijk en vind de beste deals op Kieskeurig.nl!

Elektrische auto met aanhanger of caravan

Op vakantie gaan met een elektrische auto met aanhanger: is dat mogelijk en is het ook handig? Zolang je een krachtige EV hebt is het niet zo’n probleem. Houd er wel rekening mee dat je flink wat van de actieradius verliest, tot wel 50 procent. Daardoor maak je meer tussenstops en duurt de reis iets langer. De aerodynamica en het gewicht van de aanhanger zijn belangrijke factoren. Daarnaast speelt de snelheid waarmee je rijdt ook een rol. Het is sowieso handig om daar rekening mee te houden om de range te vergroten. Als laatste hebben ook wind en temperatuur invloed. Naarmate het kouder wordt neemt de range af.

Bij laders langs de snelweg hoef je de caravan of vouwwagen trouwens niet altijd los te koppelen. Bij opladers bij parkeerplaatsen in steden en dorpen is het vaak wél noodzakelijk om de aanhanger te ontkoppelen. Het is handig om daar rekening mee te houden als je de route plant en laadpunten uitzoekt. Heb je een grote en hoge caravan? Controleer dan vooraf wat de doorrijhoogte bij bepaalde laadplaatsen is.

©FLEMAL

Waar op vakantie met je elektrische auto?

Als je met de auto op vakantie gaat, blijf je waarschijnlijk in Europa. Het goede nieuws is dat vrijwel alle landen investeren in laadpalen. Maar een aantal heeft net iets meer haast. In de EU staan ongeveer 600.000 laadpalen, en dat aantal groeit snel. Opvallend genoeg staat daarvan bijna een kwart in ons kleine landje. Maar ook in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en Scandinavië tref je volop laadpalen aan. Let er bij de Scandinavische landen wel op dat ze behoorlijk uitgestrekt zijn en de meeste laadpalen in het zuidelijke deel van de landen staan.

Als je richting Spanje of Italië gaat is iets meer planning noodzakelijk, want de laadpalen zijn daar dunner gezaaid. In het oosten van de Europese Unie zijn ook nog niet heel veel laadpunten. Maar in de meeste landen is er wel sprake van een snelle ontwikkeling. Met een beetje planning kun je ook daar prima op vakantie met een EV.

Let er wel op dat je op zoek gaat naar snelladers als je echt onderweg bent. Daar zijn er nog altijd minder dan 100.000 in de complete EU. Gelukkig staan ze wel vooral langs snelwegen. Het Europese Parlement stimuleert het plaatsen ervan en heeft als ambitieus doel om vanaf 2026 om de 60 kilometer snelladers van minstens 400 kW te plaatsen op het TEN-T-kernnetwerk: het belangrijkste snelwegennetwerk van Europa.


Stazione di ricarica, borne de recharge, punto de carga: het is altijd handig als je weet waar je naar moet zoeken wanneer je in het buitenland op vakantie bent. Onderaan dit artikel vind je daarom een handige tabel waarin staat hoe een laadpaal genoemd wordt in de populairste Europese vakantielanden.


©DayDream

Op vakantie met de elektrische auto? Natuurlijk!

Kort samengevat is op vakantie gaan met je elektrische auto absoluut mogelijk. Het belangrijkste is dat je je goed voorbereidt en goed je route plant. Doe je dat, dan kun je zorgeloos op reis. Fijne vakantie!

Handige tabel 👇

TaalLaadpaal
Deensladestation
DuitsLadestation
Engelscharging station
Finslatausasema
Fransborne de recharge
Grieksσταθμός φόρτισης
Italiaansstazione di ricarica
Kroatischbrzi električni punjač
Noorsladestasjon
Portugeesestação de carregamento
Spaanspunto de carga
Tsjechischnabíjecí stanice
Zweedsladdstation

Ook interessant: De beste vakantievoorbereiding voor je elektrische auto

Vraag een offerte aan voor laadpalen:

▼ Volgende artikel
Review LG OLED65C54LA – Een kleine update voor de iconische C-serie
Huis

Review LG OLED65C54LA – Een kleine update voor de iconische C-serie

De OLED C-reeks van LG is inmiddels bijna een icoon. Het model situeert zich in de line-up net onder het topmodel, maar biedt nog steeds topprestaties voor games, films en sport. De C5 vertoont echter bijzonder veel gelijkenissen met de C4. Heeft deze LG C5 dan wel iets extra's te bieden?

Uitstekend
Energy label
Samenvatting

De LG OLED65C5 bouwt voort op de C4 met hetzelfde design, betere piekhelderheid en uitstekende kalibratie. De tv biedt sterke gamefeatures, prima beeldverwerking en Dolby Atmos-audio, maar mist DTS. WebOS 25 is snel en uitgebreid, al bevat het storende reclame. Dankzij de goede prestaties, breed app-aanbod en vijf jaar updates blijft de C5 een goede keuze.

Plus- en minpunten
  • Uitstekende piekhelderheid
  • Prachtige HDR-beelden in HDR10 en Dolby Vision
  • Goede kijkhoek en anti-reflectie
  • Zeer goede gamer-ondersteuning, met vier HDMI 2.1-poorten
  • Niet content-gerelateerd advertenties op het Home-scherm
  • Geen ondersteuning voor HDR10+ en DTS
  • Dynamische tonemapping maakt het beeld te helder
LG OLED65C54LA

Adviesprijs: 2.099 euro
Wat: Ultra HD 4K 144 Hz W-OLED-tv
Schermformaat: 65 inch (164 cm)
Aansluitingen: 4x HDMI (4x v2.1 (48 Gbps), ARC/eARC, ALLM, VRR, HFR), 3x USB, 1x optisch digitaal uit, 2x antenne, 1x IR-blaster, WiFi 6 (802.11ax), ethernet, Bluetooth 5.3
Extra’s: HDR10, HLG, Dolby Vision IQ, Dolby Atmos, WebOS 25, AirPlay 2, Google Cast, USB/DLNA-mediaspeler, DVB-T2/C/S2, CI+-slot, Alpha 9 processor
Afmetingen: 1441 x 880 x 230 mm (incl. voet)
Gewicht: 18,5 kg (incl. voet)
Verbruik (per 1000 uur): SDR 95 kWh (F) / HDR 234 kWh (G)

LG heeft voor de C5 heeft het ontwerp van de C4 overgenomen, maar daar hebben we geen bezwaar tegen; het is mooi en stijlvol. Het scherm heeft een dunne, metalen rand en aan de achterzijde zit de behuizing relatief diep achter het scherm. De structuur op de rug doet nog steeds aan stof of leder denken, alleen is deze nu grijs-zwart in plaats van bruin. Zonder voet is deze televisie 45mm diep, dus als hij aan de muur zou hangen ziet hij er fraai uit. Kies je voor een opstelling op tv-meubel, dan staat hij op een centrale voet. Veel ruimte onder het scherm heb je dan niet, de soundbar kan idealiter maar 5,5cm hoog zijn.

Aansluitingen

De C-reeks is al jaar en dag bijzonder goed uitgerust en zeker voor gamers heeft deze televisie flink wat te bieden. De vier HDMI-poorten ondersteunen allemaal de maximale 48Gbps bandbreedte van HDMI 2.1, en leveren ook ALLM, 4K144 (voor pc, gameconsoles zijn zelf beperkt tot 4K120) en VRR (AMD FreeSync en NVIDIA G-Sync). Op poort 2 kan je ARC/eARC gebruiken. Met andere woorden: geen probleem om zowel een soundbar als meerdere high-end gamebronnen aan te sluiten. Dankzij de erg lage input-lag, 10,8ms voor 4K60 en 5,9ms voor 2K120, is een responsieve game-ervaring gegarandeerd. Er is een IR-blaster poort voorzien om tv's die uit het zicht staan te besturen met de LG-afstandsbediening, maar de IR-blaster zelf zit niet in de doos. De C5 ondersteunt WiFi 6 (802.11ax), terwijl op de C4 nog WiFi 5 werd toegepast. De WiSA-ondersteuning (Wireless Speaker and Audio Association) is geschrapt, maar dat is geen enorm verlies. Alle aansluitingen wijzen naar opzij zodat ze wandmontage niet storen. 

De aansluitingen op de LG OLED65C54LA

Premium piekhelderheid

Het nieuwe, helderste paneel blijft voorbehouden voor de G5, de C5 is nog steeds voorzien van een OLED evo paneel met Brightness Booster. LG vermeldt officieel geen verbetering, maar we meten een iets hogere piekhelderheid op het 10%-venster, die bedraagt nu 1214 nits. Op de C4 was dat nog 1060 nits. Het volledig wit beeld haalt 195 nits, dat is onveranderd, net als het kleurbereik dat nu 98,7% P3 haalt. Toch moet je van die 20% verbetering op het kleinere testvenster geen grote impact verwachten. De C5 staat daarmee wel in de top van het helderheidsklassement in zijn categorie, hij moet enkel de Samsung S90F voorlaten. En uiteraard mag je rekenen op een prima kijkhoek, en redelijke anti-reflectie. Ons testexemplaar had ook een goede uniformiteit.

Zo worden televisies getest voor ID.nl

Voor ID.nl testen we met regelmaat televisies, maar lang niet iedereen is bekend met de gebruikte terminologie en testmethodes. Hoe televisies voor ID.nl precies worden getest, kun je in dit artikel lezen.

We schakelen naar de Filmmaker Mode om de kalibratie te beoordelen, en die blijkt al snel bijzonder goed te zijn. De SDR-weergave is uitstekend, met goed schaduwdetail, accurate kleuren en natuurlijke huidtinten. In HDR ondersteunt de LG naast HDR10 en HLG ook Dolby Vision, en die laatste beelden zijn fantastisch. Maar ook met standaard HDR10 is het resultaat bijzonder knap. De kalibratie is ook hier uitstekend, met zeer mooie kleuren en goede witnuances. In de donkerste scènes is hij iets te donker, waardoor er nuance kan ontbreken. Gelukkig kun je dat met de ‘Dark Detail’-instelling verbeteren. De optionele dynamische tonemapping voor HDR10 lieten we uitgeschakeld staan. Deze maakt het beeld helderder en dat is niet goed voor de contrastperceptie. 

Goede beeldverwerking

Met zoveel verschillende contentformaten is goede beeldverwerking erg belangrijk om elke bron optimaal weer te geven. De Alpha 9 Gen 8-processor krijgt deze taak goed voor elkaar. De ruisonderdrukking en upscaling zorgen voor mooie, scherpe beelden, zelfs als je vertrekt van relatief lage kwaliteit als dvd. De beste resultaten krijg je weliswaar als er van HD-beelden wordt uitgegaan. Voor live tv-beelden (1080i) is deinterlacing een noodzakelijke stap. Op een van onze testpatronen zagen we iets meer karteling dan gebruikelijk op een bijna horizontale lijn, maar in echte content lijkt het gelukkig toch een zeldzaam probleem. Zijn er kleurstroken zichtbaar in zachte kleurgradiënten, dan kan je die met de optie 'Vloeiende gradatie' in de laagste stand vrij goed wegwerken.

Op de G5 ging het daar soms mis, maar dat probleem zagen we hier niet. In heel lastige donkere scènes kan die strookvorming wel zichtbaar blijven. De bewegingsscherpte is uitstekend, OLED-panelen scoren hier dankzij hun snelle responstijd altijd goed. Het is een prima troef voor sport en games. Het nadeel is wel dat de typische 24fps judder in films beter zichtbaar is. Je kan Trumotion gebruiken om dat weg te werken, al blijft het een kwestie van persoonlijke smaak. In de ‘Vloeiend’ stand elimineert dat bijna alle gestotter maar zijn er mogelijk wel beeldfouten zichtbaar tegen complexe achtergronden. Beweegt de camera erg snel, dan laat de processor gemakkelijker steken vallen en stottert het beeld nog steeds. 

Dolby Atmos, maar geen DTS meer

De 2.2-kanaals 40W audioconfiguratie is overgenomen van de C4, met een belangrijk verschil. De tv ondersteunt nog steeds Dolby Atmos, maar geen DTS meer. Dat zagen we ook al op de G5. Streamingdiensten gebruiken bijna altijd Dolby Atmos, het zijn vooral de eigenaars van een eigen (Ultra HD) Blu-ray-collectie die DTS zullen missen. Heb je een externe audio-oplossing, weet dan dat ook pass-through van DTS via eARC/ARC onmogelijk is.

Je moet je speler aansluiten op bijvoorbeeld je soundbar, en het beeldsignaal doorgeven aan de tv. De C5 heeft een rijke klank met mooie balans, en is goed genoeg om van zowel film als muziek te genieten. Er is redelijk wat bas te horen, dat ondersteunt de filmervaring goed. Hoogte-effecten ontbreken wel, maar je krijgt wel wat surroundgevoel. Experimenteer met de standaard-, muziek- of bioscooppreset afhankelijk van wat je kijkt of luistert, maar blijf weg van de AI Sound-modus die veel te scherp klinkt.

WebOS 25 en een nieuwe afstandsbediening

Een negatieve trend die we merken is de opkomst van niet-content gerelateerde reclame in smart-tv's. En helaas speelt LG webOS daar duidelijk op in. Zowel op het Home-scherm als in de screensaver, als in bepaalde banners verderop tussen de aanbevelingen kun je reclame tegenkomen. Wil je dat uitschakelen, lees dan in dit artikel hoe je reclame verwijdert.

Afgezien van dat minpunt heeft webOS heel wat te bieden. Het app-aanbod is erg uitgebreid, en de tv ondersteunt Google Cast en Apple Airplay2. Quick Cards op het Home-scherm groeperen bepaalde functies, en er is een rij met favoriete apps. Beide kan je customiseren door items die je niet interesseren te verbergen (of volledig te verwijderen). In dit overzichtsartikel (weliswaar nog van webOS23) vind je alle info over webOS. Dankzij vijf jaar gegarandeerde upgrades aan de nieuwste versie, blijft het smart-tv-systeem up-to-date.

WebOS 25 op de LG OLED65C54LA

De afstandsbediening is na vele jaren volledig vernieuwd. De aanwijsfunctie is gebleven, maar de vorm en lay-out zijn volledig aangepast. LG kiest net als veel andere fabrikanten voor een eenvoudigere afstandsbediening. De afgeronde vorm heeft nu plaats gemaakt voor een meer klassieke rechthoekig remote. Daarnaast is het cijferblok verdwenen en is er gekozen voor kanteltoetsen voor volume en kanaal. Op zich niets mis mee, maar er is ook een aantal twijfelachtige keuzes gemaakt. Zo is de ingangentoets vervangen door de Thuis Hub, al kan je de ingangen wel nog bereiken door lang op die toets te duwen. De mute-toets is weg, het geluid uitzetten doe je nu door de volumeknop naar beneden gedrukt te houden. Dat is echt onhandig. De microfoon is nu gelabeled als AI, totaal overbodig. En tot slot, de meeste toetsen vereisen te veel druk om ze in te drukken. Zeker bij de ok-toets die ook een scrollwiel is, leidt dat wel eens tot foute aanslagen. 

De opnieuw ontworpen afstandsbediening van LG

Conclusie

De LG OLED65C5 bevestigt andermaal zijn plaats als een uitstekende keuze in de subtop van OLED-tv’s. De gelijkenissen met de C4 zijn aanzienlijk, en dat toestel blijft zeker ook een goede keuze. Als we de C5 een minpunt zouden moeten geven, dan is dat het overmatig gebruik van niet-content gerelateerde reclame binnen webOS. Dat is onaanvaardbaar, maar gelukkig kun je het wel uitschakelen. Het verlies van DTS-ondersteuning en het uitblijven van HDR10+ rekenen we veel minder zwaar aan. De C5 levert prachtige prestaties voor film en sport, en is rijkelijk uitgerust voor gamers. De uitstekende kalibratie brengt topbeelden binnen handbereik. WebOS biedt vijf jaar updates, heeft een ruim app-aanbod en ondersteunt Google Cast en Apple Airplay2.

▼ Volgende artikel
Black Friday bij Bemmel & Kroon: drie Liebherr-toppers met extra korting
© Liebherr
Huis

Black Friday bij Bemmel & Kroon: drie Liebherr-toppers met extra korting

Black Friday bij Bemmel & Kroon betekent spectaculaire kortingen op topmerken. Ontdek de scherp geprijsde Liebherr-koelkasten en vriezers en profiteer tijdelijk van 10 procent extra korting op geselecteerde modellen.

Partnerbijdrage - in samenwerking met Bemmel & Kroon

Black Friday is hét moment om je keuken of bijkeuken een upgrade te geven. En waar kun je beter terecht dan bij Bemmel & Kroon, dé specialist in keuken- en witgoedapparatuur? Dit jaar pakken ze groots uit met een reeks aantrekkelijke aanbiedingen op koel- en vriesapparaten van Liebherr. Dat merk staat bekend om zijn Duitse degelijkheid, energiezuinige prestaties en slimme technologieën.

Of je nu op zoek bent naar een compacte vriezer, een ruime koel-vriescombinatie of een model met de nieuwste snufjes: Bemmel & Kroon heeft voor ieder wat wils. We lichten drie populaire Liebherr-modellen uit die nu extra scherp geprijsd zijn.

🎉 Black Friday-voordeel

Tijdens de Black Friday-actiedagen profiteer je bij Bemmel & Kroon van 10 procent extra korting op geselecteerde Liebherr-modellen. De actie geldt zolang de voorraad strekt, dus wees er snel bij. Kijk hier voor alle aanbiedingen!

©Liebherr

Compact, krachtig en zuinig: Liebherr FCI 1624-20

Wil je gewoon een betrouwbare vriezer die doet wat hij moet doen, zonder poespas? Dan is de Liebherr FCI 1624-20 een uitstekende keuze. Dit vrijstaande model combineert een overzichtelijke indeling met een strak design en een verrassend stille werking. Ideaal voor in de bijkeuken, kelder of schuur, waar je graag wat extra ruimte hebt voor diepvriesproducten.

Liebherr staat bekend om zijn energiezuinige technologie, en ook dit model is ontworpen met efficiëntie in gedachten. Dankzij de NoFrost-techniek hoef je bovendien nooit meer te ontdooien; wel zo prettig. Tijdens Black Friday scoor je dit model bij Bemmel & Kroon met extra voordeel, en kun je rekenen op snelle levering én uitstekende service.

Meer info: Liebherr FCI 1624-20 bij Bemmel & Kroon

©Liebherr

Ruimte voor alles – Liebherr FNB 465I-22

Heb je een groter huishouden of gewoon altijd een goedgevulde vriezer? Dan is de Liebherr FNB 465I-22 jouw nieuwe beste vriend. Met zijn royale inhoud en doordachte indeling heb je altijd plek voor al je maaltijden, ijsjes en voorraadproducten. Dankzij de NoFrost-functie hoef je daarnaast nooit meer te schrapen of te ontdooien, en met het strakke bedieningsdisplay houd je alles perfect onder controle.

Wat dit model extra aantrekkelijk maakt, is zijn stille werking en luxe afwerking – precies wat je mag verwachten van Liebherr. De FNB 465I-22 is gebouwd voor jarenlang gebruik, en met de extra korting van Bemmel & Kroon wordt de stap naar een premium vrieskast wel heel verleidelijk.

Meer info: Liebherr FNB 465I-22 bij Bemmel & Kroon

©Liebherr

Slim koelen én vriezen – Liebherr CND 5203-22

De Liebherr CND 5203-22 is een moderne koel-vriescombinatie die alles in huis heeft voor een druk gezin of een goed uitgeruste keuken. Hij is niet alleen zuinig, maar ook slim: dankzij de functie DuoCooling blijven je verse producten langer goed, omdat het koel- en vriesgedeelte apart worden geregeld.

Het apparaat is voorzien van heldere ledverlichting, handige indeling en natuurlijk NoFrost, zodat je vriezer altijd ijsvrij blijft. Voeg daar de mogelijkheid van een SmartDeviceBox aan toe en je kunt zelfs op afstand via je smartphone meekijken of de deur nog openstaat. Kortom: een toekomstbestendige keuze met het comfort van nu!

Meer info: Liebherr CND 5203-22 bij Bemmel & Kroon

Waarom kopen bij Bemmel & Kroon?

Bij Bemmel & Kroon weet je precies waar je aan toe bent. Geen vage beloftes, maar gewoon scherpe prijzen, deskundig advies en een snelle levering. Bestel je op een doordeweekse dag vóór 22.00 uur, dan heb je je koelkast of vriezer de volgende dag al in huis. Bovendien kun je rekenen op betrouwbare installatie- en serviceopties, mocht je dat willen.

Liebherr en Bemmel & Kroon zijn samen een ijzersterke combinatie: Duitse kwaliteit met Nederlandse service. En met de extra Black Friday-korting is dit het perfecte moment om toe te slaan!

Op zoek naar een Liebherr-koelkast?

Profiteer nu van extra voordelige Black Friday-aanbiedingen!