ID.nl logo
Track je reis met Polarsteps
Mobiliteit

Track je reis met Polarsteps

Als je een verre reis gaat maken of gewoon een stedentrip wilt documenteren, is de dienst Polarsteps enorm handig. Je kunt foto’s en reisverhalen via de app toevoegen, je vrienden en familie kunnen je volgen en als je weer thuis bent, maak je een mooi fotoboek van je reis.

Tip 01: Aanmelden

Download de app Polarsteps voor Android of iOS vanuit de desbetreffende app-store. Aanmelden gaat via Facbook of je emailadres. Tik op Okay, got it! en je wordt naar de hoofdpagina geleid. Polarsteps wil dat je je profiel inricht en eventueel een profielfoto instelt, maar dit kun je ook later nog doen. Je kunt twee dingen doen met Polarsteps: openbare reisverhalen maken en deze delen met de wereld of een privéreisverslag maken voor familie en vrienden. In het laatste geval zet je de schuif achter Private account aan. Geef de app toegang tot je camera, foto’s en locatie omdat je zo het meeste uit Polarsteps kunt halen. Bij stap drie wil de app je thuislocatie weten, dit kun je eventueel overslaan. Als je klaar bent met de configuratie, dan tik je op Show me the magic! Ondanks dat de app van Nederlandse makelij is, spreekt Polarsteps alleen Engels met je.

Tip 02: Profiel bewerken

De volgende stap is het invullen van je profielinformatie en een paar instellingen wijzigen. Om een profielfoto toe te voegen, tik je op het icoontje boven je naam. Kies een foto uit je fotorol of neem een foto. Je profielfoto is overigens altijd openbaar. Tik vervolgens op het tandwiel links bovenin en kies voor My profile. Behalve je naam en je thuislocatie kun je hier een kort verhaal over jezelf schrijven. Als je klaar bent, tik je op Done. Ga nu naar Account settings. Hier kun je je unieke Polarsteps-url kiezen. Automatisch heeft de app je voor- en achternaam als profielnaam uitgezocht. Bij Smart Notifications geef je aan of je meldingen wilt ontvangen van Polarsteps en welke precies. Als je ver van tevoren een reis toevoegt, dan is het handig om de schuif achter Trip reminders aan te zetten. Eventueel krijg je een melding van de app dat je Smart Notifications op je systeem moet aanzetten. Tik op Turn smart notifications on en bevestig de actie in Android of iOS. Nu ontvang je een melding op de dag dat je hebt aangegeven dat je reis begint. Leuk is ook om de schuif achter New likes aan te zetten: zo weet je wanneer iemand een reisbericht leuk vond. Onder App Settings kun je nog wat voorkeuren aangeven. Achter Distance Units selecteer je Kilometers en achter Temperature kies je Celsius. Als je geen databundel hebt in het buitenland, zorg er dan voor dat de schuif achter Sync images over 3/4G uitstaat. Sluit de instellingen door op het kruisje te tikken.

Tip 02 Kies welke meldingen je wilt ontvangen op je smartphone. P.S. Nieuwe smartphone nodig? Kijk dan eens hier.

Ruimtebesparend

Polarsteps zorgt ervoor dat de app zo klein mogelijk is en dat-ie zo min mogelijk batterij en data gebruikt. Originele versies van foto’s worden naar de servers van Polarsteps geüpload zodra je een wifi-verbinding hebt. Als een foto is geüpload, wordt de originele versie van de foto uit de app verwijderd zodat je meer vrije schijfruimte op je smartphone hebt.

Tip 03: Je reis toevoegen

Je kunt nu je eerste reis aan je profiel toevoegen. Dit doe je het beste voordat je op reis gaat. Tik op het plusje rechts bovenin en een nieuwe reis wordt aangemaakt. Polarsteps noemt een reis een trip overigens. Als eerste geef je je trip een naam, dit kan iets zijn als Japan 2018, Kitzbühel met de familie of Stedentrip Maart. Bij Start date geef je een startdatum aan, bij Enddate een einddatum. Als je niet weet wanneer je reis eindigt, dan tik je op I don’t know yet. Het is handig om de schuif achter Enable Travel Tracker aan te laten staan. Zo volgt de app je locatie terwijl je op reis bent tijdens deze trip. Polarsteps heeft hiervoor niet altijd een internetverbinding nodig overigens, het heeft een slim systeem ontwikkeld waarbij het je gps-data combineert met je locatiegegevens zodra je verbinding met het internet maakt. Als laatste geef je aan wie jouw reis mogen zien. Standaard staat dit ingesteld op My followers. Dit is de handigste optie. Alleen mensen die jou volgen en mensen die jij een geheime koppeling hebt gestuurd kunnen jouw reis zien. Tik op Done en je reis verschijnt in het hoofdscherm. Als je startdatum in het verleden ligt en je einddatum in de toekomst, dan zie je een rode badge op je reis met de tekst Now traveling. Om nog een reis toe te voegen, tik je op Add a past, current or future trip. Je kunt ook prima een reis toevoegen die je in het verleden hebt gemaakt. Wil je een reis verwijderen, tik dan rechts bovenin op Options / Trip settings en druk op het prullenbakje onderaan.

Tip 04: Stap toevoegen

Tip 04 Geef een reisverslag op en voeg foto’s toe.

Elke trip bestaat uit meerdere stappen, steps genaamd. Een stap kan één of meerdere foto’s zijn, een reisverslag of een combinatie van beide. Tik op je reis en scrol naar beneden tot je een grote rode knop met een plusje ziet; je huidige locatie wordt automatisch weergegeven als je trip op dit moment plaatsvindt. Tik op de knop om een stap toe te voegen. Onder Step name zal Polarsteps automatisch de naam van de stad waar je je bevindt aangeven, maar als je de naam van de stap wilt veranderen (bijvoorbeeld in de naam van een wijk of stad in de buurt), dan tik je erop en wijzig je het. Als je een stap aan een reis in het verleden wilt toevoegen, dan is de knop groen en tik je op Add your first step. Nu wil de app dat je een locatie aangeeft voor je eerste stap. Onder Arrival date en Arrival time kies je een aankomstdatum en –tijd. Tik op het foto-icoontje om één of meerdere foto’s toe te voegen en onder What have you been up to? kun je een reisverslag typen. Eventueel verander je de naam van je stap onder Step name. Tik op Done en de stap wordt aan je reis toegevoegd. Je eerste foto wordt nu automatisch de achtergrondfoto van je reis en als je door je stappen scrolt, verschijnt er bovenin een groene balk met een poppetje. Zodra je verder door je reis navigeert, loopt het poppetje naar rechts. Wil je een volgende stap toevoegen, dan tik je op het plusje voor Traveled for a bit en voeg je een nieuwe stap toe. Tussen elke stap vind je deze optie. Wil je een stap bewerken, dan tik je op het potloodje onder een stap. Zodra je meer stappen hebt toegevoegd, kun je de coverfoto van je reis wijzigen. Dit doe je door op Options / Trip settings te tikken en naast de foto op Change trip cover te tikken.

Tip 05: Op kaart bekijken

Een leuke functie van Polarsteps is dat je je complete reis op een kaart kunt bekijken. Als je een paar stappen aan je reis hebt toegevoegd, kun je onder een stap op Show onmap tikken. De stap wordt op de kaart getoond met een pop-up; je andere stappen zijn ook te zien middels bolletjes en kleine versies van de foto’s die bij de stap horen. Je kunt zo precies je route volgen en met knijpbewegingen in- en uitzoomen op je reis. Tik linksboven op het icoontje om weer terug te keren naar je reis. Bovenin vind je overigens algemene informatie over je reis. Je ziet hoeveel kilometers je hebt afgelegd. Helaas is dit een algemeen getal en bevat het ook al je vluchten. Je ziet hoeveel landen je hebt bezocht, hoeveel mensen je reis hebben bekeken en hoeveel likes je hebt gekregen.

Tip 06: Reis of stap delen

Om je reis te delen met anderen, navigeer je helemaal naar beneden en kies je een van de opties: Facebook, e-mail, Instagram, WhatsApp of via een geheime koppeling. Tik op een van deze opties en het deel-venster wordt getoond. Een unieke koppeling wordt aangemaakt en deze kun je naar je klembord kopiëren door op Share this link te tikken. Je kunt familie en vrienden deze koppeling sturen; ook zonder Polarsteps-account kunnen mensen jouw reis inzien. Dit kan gewoon in een webbrowser. Je kunt ook een stap delen met anderen, als je ze op de hoogte wilt brengen van een nieuwe gebeurtenis bijvoorbeeld. Onder een stap tik je op het deel-icoontje. Als een stap meerdere foto’s bevat, kun je naar links of rechts over de foto vegen om een andere foto te selecteren. Tik op het Facebook- of Instagram-icoontje of kies de optie Other ways to share.

Tip 06 Een stap kun je ook delen met anderen.

Tip 07: Fotoboek maken

Het leuke aan Polarsteps is dat je na je reis een fotoboek van je complete reis kunt maken. Hiervoor tik je op Options / Create Travel Book. Dit kun je vanuit de app doen, maar het is wellicht handiger om dit vanaf een computer te doen. Je logt gewoon in op je pc met je Polarsteps-accountgegevens. Ga naar Travel Books, selecteer je reis en druk op de knop Preview & order. In de app heet deze knop Preview your travel book. De dienst genereert nu automatisch een fotoboek van jouw trip. Je kunt precies je reis volgen, want niet alleen je foto’s worden getoond: ook informatie over de locaties waar je bent geweest, zie je terug in je fotoboek. Leuk is dat je ook kunt zien hoe het weer was op die dag. De informatie haalt Polarsteps van internet.

©PXimport

Tip 07 Polarsteps genereert automatisch een fotoboek van jouw reis.

Tip 08: Fotoboek bewerken

Wil je meer controle over wat er wel en niet in je fotoboek komt, dan kun je op de knop Edit Travel Book klikken. Je ziet hier twee opties: Photos en Options. Bij Photos kun je schuifjes achter bepaalde foto’s aan of uit zetten. Alleen de foto’s die je hebt geselecteerd, komen op deze manier in je fotoboek. Handig is dat je linksonder meteen kunt zien hoeveel pagina’s je boek zal hebben. Bij Options kun je een paar dingen aangeven. Uiteraard kun je de titel van het boek veranderen achter Book title, standaard is dit de naam van je reis. Bij Book author staat jouw accountnaam, maar als je met je partner op stap bent geweest, verander je dit eventueel in iets anders. Polarsteps biedt op dit moment maar één thema aan, maar je kunt wel de kleuren veranderen. Dit doe je achter Theme color. Je hebt de keuze uit turkoois, donkerblauw, cyaan en zwart. Bij Photo grid kies je of je liever meer foto’s per pagina wilt zien of dat je een voorkeur hebt voor voornamelijk grote foto’s. Als je het vinkje achter Show step tekst uitzet, dan worden je reisverslagen niet meegenomen in het boek. Al met al heb je dus niet veel opties om je boek te veranderen, maar dit is eigenlijk wel handig. Zo ben je namelijk geen uren bezig met een fotoboek en kun je na je reis binnen een paar minuten je fotoboek laten printen.

Tip 09: Fotoboek bestellen

Als je klaar bent met het bewerken van je boek, dan klik je op Re-Generate Travel Book. Ben je tevreden over hoe je boek er nu uitziet, dan klik je op Proceed to checkout. Je zult nu zien dat je minimaal 24 pagina’s nodig hebt in je boek. Als je meer dan 24 pagina’s hebt, zie je een overzicht van wat je boek gaat kosten. Zodra je boek tussen de 25 en 50 pagina’s bevat, kost het boek veertig euro. De verzending is gratis en in veel gevallen geeft Polarsteps je tien euro korting op je bestelling. Handig om te weten is bovendien dat het bedrijf dezelfde prijs hanteert voor een boek met 25 pagina’s als een boek met 50 pagina’s. Hier kun je zien wat de prijzen precies zijn. Het boek wordt gedrukt op 200 gram glossy fotopapier en is in A4-formaat met hardcover. Betalen kan op allerlei manieren, onder andere via iDEAL, creditcard of via PayPal.

Tip 09 Een boek met 50 pagina’s kost hetzelfde als een boek met 25 pagina’s. De verzending is altijd gratis.

Reizen bekijken

Polarsteps is niet alleen leuk voor het zelf maken van reisverslagen, je kunt ook andere openbare reisverslagen bekijken en gebruikers volgen. In de app tik je op de wereldbol om reizen te bekijken die door Polarsteps zijn geselecteerd. Je kunt stappen uit een reis liken door op het hartje te tikken. Als je een gebruiker wilt volgen, tik je bovenin op de naam van de gebruiker en kies je voor Follow. Ben je op zoek naar een specifieke gebruiker, dan tik je op het vergrootglas en geef je de naam aan.

▼ Volgende artikel
Smartphone-abonnement kiezen: dit is het verschil tussen providers en virtuele providers
© Scanrail - stock.adobe.com
Huis

Smartphone-abonnement kiezen: dit is het verschil tussen providers en virtuele providers

Wie op zoek gaat naar een nieuw mobiel abonnement, komt al snel bekende namen tegen als KPN, Vodafone en Odido. Maar daarnaast kun je ook kiezen voor andere aanbieders op, zoals Simyo, Ben of Youfone. Die lijken misschien op gewone providers, maar dat zijn zogeheten virtuele providers. Wat is precies het verschil, en waar kies je als consument het best voor?

In dit artikel

We leggen uit wat het verschil is tussen providers en virtuele providers, en hoe dat invloed heeft op je smartphone-abonnement. Je leest welke netwerken er in Nederland actief zijn, hoe virtuele aanbieders zoals Simyo, Ben en Youfone werken en waarom ze vaak goedkoper zijn. Ook bespreken we de belangrijkste voor- en nadelen van virtuele providers, en wat dat betekent voor zaken als internetsnelheid, service en de aanschaf van een nieuwe smartphone. Tot slot komt kijken we ook nog naar eSIM, de digitale simkaart.

Waar voor je geld: 5 smartphones met eSim voor minder dan 400 euro

De drie netwerken in Nederland

In Nederland zijn er drie bedrijven met een eigen mobiel netwerk: KPN, Vodafone en Odido. Zij bezitten de zendmasten, frequenties en infrastructuur waarmee mobiele communicatie mogelijk is. Deze partijen worden de netwerkproviders genoemd. Hun netwerken dekken vrijwel het hele land en worden continu uitgebreid met nieuwe technologie, zoals 5G.

Wat virtuele providers doen

Virtuele providers, ook wel MVNO's genoemd (Mobile Virtual Network Operators), maken gebruik van het netwerk van een van deze drie aanbieders. Ze hebben dus geen eigen zendmasten, maar kopen netwerkcapaciteit in en bieden die onder hun eigen naam aan. Bekende voorbeelden zijn Simyo (op het netwerk van KPN), Ben (Odido) en hollandsnieuwe (Vodafone).

Ze regelen zelf de klantenservice, abonnementen, facturering en vaak ook extra diensten, maar het dataverkeer en bellen lopen volledig via het netwerk van de hoofdprovider.

Virtuele providerNetwerk van
Budget MobielKPN
LebaraKPN
SimyoKPN
YoufoneKPN
BenOdido
SimpelOdido
hollandsnieuweVodafone
50+ MobielVodafone

Voordelen van virtuele providers

Virtuele providers staan bekend om hun lagere prijzen. Doordat ze geen eigen netwerk hoeven te onderhouden, kunnen ze de kosten laag houden. Ook zijn ze vaak flexibel: je kunt maandelijks opzeggen, zelf je databundel aanpassen of extra opties in- en uitschakelen. Dat spreekt vooral consumenten aan die niet vast willen zitten aan een duur abonnement.

Een ander voordeel is eenvoud. Virtuele providers richten zich vaak op één duidelijk aanbod zonder allerlei combinatiedeals of ingewikkelde voorwaarden. Bovendien profiteer je als klant indirect van de netwerkverbeteringen van de hoofdprovider: als KPN zijn 5G-dekking uitbreidt, geldt dat ook voor Simyo-gebruikers.

Nadelen ten opzichte van netwerkproviders

Er zitten ook verschillen in wat je krijgt. Virtuele providers hebben meestal minder aanvullende diensten, zoals tv-pakketten, internationale bundels of toegang tot exclusieve hotspots. Ze bieden zelden nieuwe smartphones aan in combinatie met een abonnement; vaak gaat het om sim-only.

Daarnaast kan de snelheid of prioriteit op het netwerk iets lager liggen. Hoewel je technisch op hetzelfde netwerk zit, krijgen klanten van de hoofdprovider soms voorrang bij piekdrukte. Dat merk je vooral op drukke plekken of tijdens evenementen.

Tot slot zijn er verschillen in klantenservice. Virtuele aanbieders werken vaak met goedkopere, grotendeels online dienstverlening. Dat houdt de prijs laag, maar betekent ook dat persoonlijke hulp via telefoon of winkel beperkt kan zijn.

Wat past bij jou?

Wie veel reist, de nieuwste telefoon wil combineren met een abonnement of extra diensten zoals tv en internet belangrijk vindt, zit goed bij een van de drie netwerkproviders. Wie vooral een betrouwbare en betaalbare mobiele verbinding zoekt en weinig behoefte heeft aan toeters en bellen, vindt bij een virtuele provider vaak een gunstiger aanbod.

Kort samengevat: de netwerkprovider bouwt en beheert het mobiele netwerk, de virtuele provider gebruikt dat netwerk om voordeligere en flexibelere abonnementen aan te bieden. Beide werken dus samen, maar richten zich op een ander type gebruiker.

©Denys Prykhodov

Virtuele providers en eSIM

Steeds meer virtuele providers bieden tegenwoordig ook eSIM aan. Dat is de digitale variant van de traditionele simkaart, die je niet meer fysiek hoeft te plaatsen. Je activeert de eSIM via een QR-code of app en kunt zo binnen enkele minuten overstappen van provider of een tweede abonnement toevoegen, bijvoorbeeld voor werk of reizen.

Bij de grote netwerkproviders is eSIM inmiddels standaard, maar ook steeds meer virtuele aanbieders doen mee. Simyo, Youfone en Ben ondersteunen eSIM bijvoorbeeld al. 50+ Mobiel en Lebara bieden het nog niet aan, al wordt dat in de toekomst wel verwacht. Goed om te weten: de eSIM-ondersteuning bij virtuele providers wordt regelmatig uitgebreid, dus wat vandaag nog niet beschikbaar is, kan morgen al mogelijk zijn.

Nieuw abonnement, nieuwe smartphone?

Nieuw hoesje!
▼ Volgende artikel
Na storm Benjamin: zo controleer je je huis en meld je stormschade
© ronstik | Adobe Stock
Huis

Na storm Benjamin: zo controleer je je huis en meld je stormschade

Het is verstandig om na een zware storm zoals storm Benjamin je woning, tuin of bijgebouwen goed te inspecteren. Zodra de wind is gaan liggen, kun je dan tijdig ontdekken of er schade is ontstaan die hersteld moet worden. Zo voorkom je dat wat een kleine schade lijkt, alsnog uitgroeit tot een groot probleem, en kun je je verzekeraar tijdig inlichten.

In dit artikel lees je over

● Controleren op stormschade: De buitenkant van je huis | Eventuele zonnepanelen | De binnenkant van je huis |Je tuin, terras of balkon
● Stormschade voorkomen
● Stormschade melden bij de verzekering

Lees ook: Het stormt! Hoe zit het ook alweer met code rood, code oranje en code geel?


Buitenkant van het huis

Begin met een ronde om het huis en inspecteer het dak. Controleer of alle dakpannen nog heel zijn en stevig vastzitten. Kijk ook naar de dakgoten en regenpijpen. Zitten deze nog goed vast en zijn ze niet verstopt door takken, bladeren of andere rommel, zodat het regenwater goed kan weglopen? Controleer daarna alle ramen en deuren. Is er geen schade aan het glas of de kozijnen? Sluiten de deuren en ramen nog goed? Bekijk ook de muren en gevels. Zijn er scheuren of andere beschadigingen ontstaan, bijvoorbeeld door een boom die tegen de gevel is gewaaid? Zorg dat je loszittend voegwerk zo snel mogelijk herstelt of laat herstellen om verdere schade te voorkomen.

©stylefoto24

Zonnepanelen en storm

Zonnepanelen zitten gelukkig goed bevestigd, maar bij echt zware storm kunnen ze toch losgetrokken worden of anderszins beschadigd raken, bijvoorbeeld door een boom of rondvliegende dakpannen die op het dak (en de zonnepanelen) vallen. Het is altijd verstandig om nog eens nauwkeurig de voorwaarden van je woonverzekering/opstalverzekering door te lezen en om te kijken wat er qua stormschade wel en wat er niet vergoed wordt door je woonverzekering. Je zou zelfs kunnen overwegen een [speciale zonnepanelen-verzekering](https://id.nl/energie-en-klimaat/elektriciteit/zonnepanelen/zonnepanelen-verzekeren-is-het-nodig-om-een-verzekering-af-te-sluiten) af te sluiten.

Lees ook: Het regent, het regent … zo voorkom je wateroverlast

Binnenkant van het huis

Binnen werk je van boven naar beneden. Begin op de zolder. Zoek naar lekkages of vochtplekken die kunnen wijzen op dakschade. Inspecteer muren en plafonds in alle kamers, op zoek naar scheuren en andere beschadigingen. Heeft het tijdens de storm ook geonweerd en gebliksemd? Test of elektrische schakelaars en stopcontacten nog correct werken. Is er blikseminslag in de buurt geweest? Dat kan zorgen voor piekspanning, waardoor elektrische apparaten beschadigd kunnen zijn geraakt. Controleer die dus ook.

Om het huis: tuin, terras, en schutting

Loop ook een rondje om je huis en kijk of schuttingen en tuinhekken nog intact en stevig zijn. Controleer het terras en de tuinmeubels op stormschade. Kijk of losse spullen, zoals vuilcontainers en bloempotten, nog op hun plek staan en zet ze eventueel terug. Verzamel losse afgewaaide takken. Heb je bomen in of om je tuin staan? Controleer goed of ze nog stevig geworteld zijn. In januari dragen ze nauwelijks blad meer, maar zeker in de herfst of tegen het eind van de lente staan ze goed in het blad. Bij een storm kunnen ze dan instabiel worden: ze staan dan nu misschien wel overeind, maar zouden bij een volgende storm om kunnen gaan. Dreigt een boom om te vallen op de openbare weg? Bel dan de brandweer. Doe dat niet via 112 (dat nummer is echt alleen voor levensbedreigende situaties), maar via 0900-0904.

Lees ook: Schutting omvergeblazen? Zo herstel je hem

©Robertvt

Stormschade voorkomen

Er zijn gelukkig allerlei manieren om je huis beter stormbestendig te maken. Controleer dakpannen en goten regelmatig. Houd muren en schilderwerk in goede staat. Snoei bomen preventief voor het stormseizoen. Zet losse objecten in de tuin vast of berg ze tijdelijk op in de schuur of garage. Daarmee verklein je bij een volgende storm de kans op schade.

Lees ook:Zo maak je je dakgoot schoon

©Budimir Jevtic

Stappenplan stormschade melden

Heb je schade, neem dan zo snel mogelijk contact op met je verzekeraar. Dat kan meestal via de app en online, maar vaak kun je vanaf de website van je verzekeraar ook een papieren schadeformulier downloaden. Als je stormschade hebt aan je woning of bezittingen, is het voor de verzekering belangrijk om een duidelijk en gedetailleerd overzicht te hebben van de schade. Hier zijn de stappen die je moet volgen:

1. Fotografeer of film de schade

Zorg dat je foto's of video's maakt van alle schade voordat je iets opruimt of repareert. Dit geeft de verzekering een goed beeld van de impact van de storm.

2. Maak een lijst

Noteer alle beschadigde items en beschrijf de schade per item.

3. Bewaar beschadigde items

Gooi niets weg voordat de verzekering het heeft kunnen zien, tenzij het een gevaar oplevert voor de veiligheid.

4. Documenteer aankoopbewijzen

Als je deze hebt, voeg dan aankoopbewijzen of facturen toe van de beschadigde items om de waarde ervan aan te tonen.

5. Houd reparatiekosten bij

Als je noodreparaties moet uitvoeren, bewaar dan de bonnen en facturen van deze reparaties. Bel wel eerst met de verzekeraar: vaak kunnen zij zorgen dat er voor noodreparaties zo snel mogelijk iemand komt.

6. Contactinformatie van getuigen

Als buren of voorbijgangers schade hebben gezien, noteer dan hun contactgegevens. Zij kunnen eventueel je claim ondersteunen.

7. Datum, tijd en weer

Noteer de datum en de tijd (zo precies mogelijk) waarop de schade is ontstaan. Je kunt dan makkelijker aantonen dat het inderdaad tijdens een zware storm was, waardoor je claim meer kans maakt.

8. Correspondentie:

Bewaar een kopie van alle correspondentie met je verzekeraar, inclusief e-mails en brieven.

Vraag een offerte aan voor aannemers: