ID.nl logo
Review  MG 4 Electric: is deze elektrische gezinsauto de deal van het jaar?
Mobiliteit

Review MG 4 Electric: is deze elektrische gezinsauto de deal van het jaar?

MG bestaat 100 jaar, maar met de klassieke Britse sportwagens van weleer hebben de huidige elektrische modellen helemaal niets van doen. De MG 4 Electric wordt namelijk in China gebouwd. Wat deze gezinsauto des te interessanter maakt, is zijn vlijmscherpe prijs. Je krijgt namelijk een hatchback die net zo groot is als de Volkswagen ID.3, maar nog minder kost dan de kleinere Opel Corsa Electric. Een stuntaanbieding die je niet mag laten lopen?

Rampzalig
Conclusie

Troefkaart van de MG 4 Electric is zonder meer zijn vlijmscherpe prijs. De prijzen van de MG 4 Electric beginnen bij 32.285 euro. Haal je daar de SEPP-subsidie nog vanaf, dan duikt de auto onder de magische 30 mille. Geen elektrische gezinsauto van dit formaat die dat de MG 4 Electric na kan doen.Bovendien krijg je een uitgebreide standaarduitrusting. Technisch loopt de MG niet voor de troepen uit, en met zijn range blijft hij achter op de verwachtingen. Maar er zijn meer minpunten. Vanwege de lage prijs heeft MG ergens moeten bezuinigen. De materialen van het interieur ogen goedkoop, het is even wennen aan de bediening via het centrale beeldscherm en MG had wat ons betreft meer mogen investeren in de kwaliteit van het onderstel. En alsjeblieft: laat de automatische spoorassistent heel snel een update krijgen!

Plus- en minpunten
  • Vlijmscherpe prijs
  • Comfortabele vering
  • Uitgebreide standaarduitrusting
  • Genoeg ruimte voor het hele gezin
  • Overtuigende bouwkwaliteit
  • Rijeigenschappen verdienen meer verfijning
  • Actieve spoorassistent zorgt vooral voor paniek
  • Slechts 500 kilo trekgewicht
  • Beloofde range van ruim 400 km blijkt utopie
  • Bediening vraagt om gewenning

In deze review van de MG 4 Electric komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Eerst even een rondje om de MG 4 Electric
  • Wat kost de MG 4 en wat heeft de auto voor die prijs allemaal te bieden?
  • De accutechniek en aandrijflijn van de MG 4 nader onder de loep
  • En hoe bevalt de MG 4 Electric in de praktijk?
  • Wat zijn de concurrenten van de MG 4?

Opvallend design vraagt om opvallende kleuren. De MG 4 Electric is echter ook in wit, grijs en zwart te bestellen.

Eerst even een rondje om de MG 4 Electric

MG’s – zijn dat niet van die oude Engelse sportwagens? Klopt, maar na een revival in 1992 ging dát Britse merk twintig jaar geleden failliet. De rechten op de naam MG (en op Rover) kwamen in eerste instantie in handen van het Chinese Nanjing Automobile, maar zijn inmiddels eigendom van het Chinese staatsbedrijf SAIC Motor.

Sinds een paar jaar is MG weer actief op Europese bodem, met een reeks elektrische modellen en een enkele plug-in hybride. Na de brave MG ZS en MG 5, voorlopig de enige elektrische stationwagon op de markt, breekt de tijd nu aan voor meer bravoure. En dat laten de elektrische midsize-SUV Marvel R en de hier geteste MG 4 duidelijk zien. Volgend jaar verschijnt nog de Cyberster, een elektrische sportwagen voor twee inzittenden en met open dak: een model dat de klassieke Britse sportwagens van weleer in herinnering moet roepen.

Maar laten we ons hier concentreren op de MG 4 Electric. Voorlopig is dit het goedkoopste model van het Chinese merk. Het design van de vijfdeurs hatchback is beslist opvallend, waarbij de oranje lakkleur van onze testauto natuurlijk ook een handje helpt. Scherpe vormen, strakke lijnen en sportieve details als de dubbele dakspoiler voeren de boventoon; alsof de ontwerpers van Lamborghini zich aan deze gezinsauto hebben gewaagd. Een dynamische verschijning!

Qua formaat kan de MG 4 Electric prima worden vergeleken met middenklasse EV’s als de Volkswagen ID.3 en Renault Megane Electric. Met zijn lengte van 4,28 m is hij zelfs 8 centimeter langer dan de Franse elektrische gezinsauto. Ook de wielbasis, oftewel de afstand tussen voor- en achteras, is iets groter dan bij de Renault. Wel is de MG een paar centimeter smaller. Met 363 liter is de kofferruimte van een prima bruikbaar formaat. Wanneer je de auto met een trekhaak bestelt, kun je niet meer dan 500 kilo trekken. Dat valt tegen.

Opgeruimd staat netjes: het interieur is zonder toeters of bellen, de materialen maken een goedkope indruk.

Het interieur van de MG 4 Electric is volgens het bekende EV-recept: achter het stuur wordt de belangrijkste informatie voor onderweg via een klein digitaal scherm vertoond. En in het midden van het dashboard is een liggend 10,25-inch beeldscherm geplaatst, waarmee de belangrijkste functies zoals de navigatie, verwarming en audio worden bediend. Eronder zit een rijtje knoppen waarmee basale functies zoals het audiovolume en de voor- en achterruitverwarming bediend worden. Handig: de home-knop, waarmee je in één keer terug naar de beginpagina van het multimediascherm terugkeert.

Het design van het interieur is minder expressief dan dat van de carrosserie. De donkere kunststoffen maken van het geheel een opgeruimde en zakelijke omgeving. De afwerking is in orde, de gebruikte materialen doen wat goedkoop en kwetsbaar aan. Maar dat heeft een reden – lees hieronder waarom! De stoelen van de MG 4 Electric zitten dan weer prima, met een zachte vulling voor hoogstaand zitcomfort. De zitting is weliswaar aan de korte kant, maar de rugleuning biedt je torso op de juiste plaatsen een goede ondersteuning. De stoffering zorgt helaas al snel voor een plakkerige rug.

Comfortabele stoelen, in de Luxury-uitvoering voor de bestuurder elektrisch verstelbaar.

Wat kost de MG 4 Electric en wat heeft de auto voor die prijs allemaal te bieden?

De MG 4 Electric is een eersteklas prijspakker! Daarom nemen we die minder mooie materialen van het interieur graag voor lief. Zelfs zonder aftrek van 2.950 euro SEPP-subsidie (Subsidie Elektrische Personenauto voor Particulieren) stap je al voor 32.285 euro in de MG 4. Voor de aanzienlijk kleinere en minder krachtige Opel Corsa Electric (50 kWh-batterij) betaal je momenteel al 37.000 euro.

Voor de scherpe prijs die MG in rekening brengt, hoef je absoluut niet op een houtje te bijten. De Standard-uitvoering heeft een vereenvoudigde versie van MG’s iSmart multimediasysteem, maar airco, keyless entry (je kunt de ontvanger in je broekzak houden), een in twee delen neerklapbare achterbank en 17-inch lichtmetalen wielen zitten er allemaal op.

De Comfort-uitvoering staat voor 35.785 euro in de prijslijst. Boven op de uitrusting van de Standard, heeft deze versie een aantal technische verschillen, waarin we hieronder uitgebreid vertellen. Een met (kunst)leer bekleed stuur geeft een prettiger contactgevoel met de auto, de ruiten van de achterportieren zijn donker getint en in de voorbumper zitten actieve lamellen die openen zodra de techniek om meer koelende lucht verlegen zit.

Verder is de Comfort voorbereid op V2L (Vehicle to Load). Daarmee kunnen elektrische apparaten op de auto worden aangesloten, die stroom putten uit de accu. Handig voor op de camping, bijvoorbeeld om een koelkastje of koffiezetter op aan te sluiten.

De Comfort en Luxury hebben een uitgebreid infotainmentsysteem.

Ten slotte is er de Luxury. Die kost 37.785 euro, een bescheiden meerprijs ten opzichte van de Comfort met een waslijst aan hebberig makende extra’s. Denk aan elektrische stoelbediening, stoel- en stuurverwarming, een combinatie van kunstleer en stoffen bekleding, een 360-gradencamera, 18-inch wielen, realtime navigatie, MG Pilot met een heleboel extra veiligheidsopties, een warmtepomp en een draadloze telefoonlader. Daar kun je bij de Opel Corsa Electric naar fluiten, een Renault Megane Electric met vergelijkbare uitrusting kost algauw 7.500 euro méér. Waar het simpel gezegd op neerkomt, is het de Luxury-versie die je het liefst hebben wilt. En alsnog zit je voor het spreekwoordelijke dubbeltje op de eerste rij.

De MG 4 Electric biedt genoeg ruimte voor het hele gezin. De Luxury-uitvoering is herkenbaar aan de 18-inch wielen en dubbele dakspoiler.

De accutechniek en aandrijflijn van de MG 4 Electric nader onder de loep

De MG 4 Electric is het eerste model dat op een nieuw ontwikkeld elektrisch platform staat. De opvolger van de MG ZS Electric gaat hiervan ook gebruikmaken. De accumodules zijn liggend in het nieuwe platform gelegd, waardoor de hele constructie – afhankelijk van de uitvoering – slechts 11 centimeter dik is. MG’s nieuwe MSP-platform is nu alvast voorbereid op gebruikmaking van een elektrisch systeem dat met een spanning van 800 volt werkt, waardoor toekomstige MG’s ook aan de snellaadpaal optimaal presteren. Ook accuwisselen wordt een mogelijkheid.

Maar zover is het in de MG 4 Electric echter nog lang niet. Er zijn op dit moment twee accu’s beschikbaar: een 51kWh-accu voor de Standard en een 64kWh-accu voor de Comfort en Luxury. De Standard beschikt over een 1-fase-boordlader met een maximumlaadkracht van 6,6 kW, aan de snellader wordt een piekvermogen van 88 kW bereikt. Van 10 naar 80 procent opladen duurt volgens MG 37 minuten. De twee andere versies hebben een 3-fase-boordlader die tot 11 kW gaat.

Aan de snellader kunnen de Comfort en Luxury met een hoogste vermogen van 140 kW worden opgeladen, en kun je na 26 minuten laden weer met een 80 procent volle accu op pad. Daarmee zit de MG 4 op dezelfde lijn als bijvoorbeeld de Volkswagen ID.3 en Cupra Born.

Een verbruik van onder de 17 kWh/100 km is haalbaar, maar daarmee komt de range nog niet boven de 400 kilometer uit.

Ongeacht de uitvoering heeft de MG 4 Electric altijd achterwielaandrijving. De elektromotor ligt dan ook tussen de achterwielen. Voor de Standard-versie bedraagt het maximum vermogen van deze synchroonmotor met permanente magneet 125 kW (170 pk). Bij de Comfort en Luxury wordt een vermogen van 150 kW (204 pk) op de achterwielen overgebracht.

Opmerkelijk genoeg geeft MG voor de minder krachtige Standard-versie een snellere acceleratietijd op dan voor de Comfort en Luxury, al zijn de onderlinge verschillen vanuit stilstand naar 100 km/u klein: 7,7 tegenover 7,9 seconden.

Uiteraard komen de Comfort en Luxury met hun 64 kWh-accu verder dan de Standard op een volle 51kWh-accu. Volgens MG moet je met de Standard na 350 kilometer een laadpunt hebben gevonden, de Comfort haalt 450 kilometer uit een volle accu. De Luxury is uitgerust met wat meer standaard stroomvreters, en daardoor lever je ten opzichte van de Comfort 15 kilometer in.

Overigens blijken de cijfers die MG opgeeft schromelijk optimistisch. Tijdens onze testweek met de MG 4 Electric Luxury – onder uitstekende weersomstandigheden, dus daaraan kan het niet hebben gelegen – liet de boordcomputer bij een gemiddeld energieverbruik van minder dan 17,0 kWh/100 km een maximale range zien van amper 380 kilometer. Een flink verschil met de fabrieksopgave.

Veercomfort viert hoogtij in de MG 4 Electric. Bij hogere snelheden begint zich dat echter wel te wreken...

En hoe bevalt de MG 4 Electric in de praktijk?

Anders dan zijn sportieve uiterlijk misschien doet vermoeden, is de MG 4 Electric een uiterst goedmoedig rijdende auto. Met de grote draaiknop op het tableau onder het centrale beeldscherm kies je de rijrichting. En vervolgens gebeurt er – in positieve zin – weinig verrassends. Met zijn vermogen van 204 pk levert de Luxury-versie van de MG 4 weliswaar vlotte prestaties, maar razendsnel is hij beslist niet. Bovendien nodigt het zacht geveerde onderstel ook helemaal niet uit voor een sportieve rijstijl.

De besturing is licht, voorspelbaar maar zonder contactgevoel. De vering is heerlijk soepel, maar de schokdemping maakt een ondermaatse indruk. Zolang het niet te hard gaat, blijft alles keurig onder controle. Maar zodra je op de snelweg rond de 130 km/u rijdt, raakt de MG uit balans. Dan moet je voortdurend met het stuur corrigeren om de auto in het juiste spoor te houden. Het onderstel verdient meer verfijning.

Een grote draaiknop op het centrale tableau om de rijrichting mee te kiezen.

En dat geldt ook voor de veiligheidssystemen die op de MG 4 Electric zitten. Met name de automatische spoorassistent mag wat ons betreft opnieuw worden geprogrammeerd. Zodra je de wegbelijning dreigt te overschrijden, grijpt de elektronica resoluut in. Je schrikt je een ongeluk – bijna letterlijk! Je eerste reactie is een soepele stuurcorrectie, maar de elektronica is daarvan niet gediend. De besturing van de auto lijkt dan wel even te 'bevriezen'. Geen beweging in het stuur te krijgen! Een verschijnsel dat we in andere auto's niet eerder hebben meegemaakt. Ook al duurt het maar een fractie van een seconde, de paniek slaat je om het hart – levensgevaarlijk! Dus zit er maar een ding op: bij elke rit meteen die automatische spoorassistent uitschakelen. Moet toch niet helemaal de bedoeling zijn, dunkt ons...

De Luxury-versie van de MG 4 Electric heeft een heleboel veiligheids- en rijhulpsystemen, maar die werken niet allemaal even prettig.

Wat zijn de concurrenten van de MG 4 Electric?

We noemden de Opel Corsa Electric al als prijstechnische concurrent, maar die is duidelijk een maatje kleiner dan de MG 4 Electric. Kijken we puur naar de afmetingen, dan kan de MG zich uitstekend meten met populaire EV’s als de Volkswagen ID.3, Cupra Born en Renault Megane Electric. Daarnaast kan de MG 4 Electric worden gezien als alternatief voor de Hyundai Kona Electric en de nieuwe Jeep Avenger.

Moeten concurrenten als Volkswagen en Renault zich zorgen maken om de vele duizenden euro's goedkopere MG 4 Electric?

Conclusie

Troefkaart van de MG 4 Electric is zonder meer zijn vlijmscherpe prijs. De prijzen van de MG 4 Electric beginnen bij 32.285 euro. Haal je daar de SEPP-subsidie nog vanaf, dan duikt de auto onder de magische 30 mille. Geen elektrische gezinsauto van dit formaat die dat de MG 4 Electric na kan doen. Bovendien krijg je een uitgebreide standaarduitrusting.

Technisch loopt de MG niet voor de troepen uit, en met zijn range blijft hij achter op de verwachtingen. Maar er zijn meer minpunten. Vanwege de lage prijs heeft MG ergens moeten bezuinigen. De materialen van het interieur ogen goedkoop, het is even wennen aan de bediening via het centrale beeldscherm en MG had wat ons betreft meer mogen investeren in de kwaliteit van het onderstel. En alsjeblieft: laat de automatische spoorassistent heel snel een update krijgen!

Inclusief SEPP-subsidie is de MG 4 Electric er al voor bedragen onder de 30 mille.

🚘Wil je een laadpaal thuis laten plaatsen? Vraag de vrijblijvende offerte aan!

Vraag een offerte aan voor laadpalen:

▼ Volgende artikel
Review Shark FlexStyle 5-in-1 Föhn en Multistyler – Complete keuze voor drogen en stylen
© Shark Ninja
Gezond leven

Review Shark FlexStyle 5-in-1 Föhn en Multistyler – Complete keuze voor drogen en stylen

De Shark FlexStyle 5-in-1 Föhn en Multistyler is een föhn en luchtstyler ineen. Hij wordt geleverd in een reiscase met allerlei accessoires om verschillende soorten kapsels in model te brengen. Het bedrijf heeft goed gekeken naar de concurrentie, die vergelijkbare tools aanbiedt tegen een flink steviger prijskaartje. Is dit een goed alternatief?

Goed
Conclusie

Dit is een complete en draagbare oplossing voor wie een snelle föhn en veelzijdige luchtstyler in één apparaat wil. De bediening is rechttoe rechtaan. Je kiest uit drie warmtestanden en drie luchtstroomstanden en fixeert met de Cool Shot. De temperatuur wordt continu bewaakt en gereguleerd om pieken te voorkomen; doel is snel drogen en stylen zonder extreme hitte. De resultaten op kort, lang en krullend haar zijn constant zodra de opzetstukken en secties goed gekozen zijn. Wie liever een stiller apparaat heeft of geen leercurve wil bij de krullers, zal misschien verder willen kijken. Wie snelheid, volledigheid en een milde hittebenadering belangrijk vindt, zit met de Shark FlexStyle goed.

Plus- en minpunten
  • Complete set met bruikbare opzetstukken
  • Krachtige luchtstroom en constante temperatuurregeling
  • Snel drogen en stylen met milde hetelucht
  • Prijs aantrekkelijker dan de concurrentie
  • Knoppen lastig blind te bedienen in het begin
  • Leercurve bij Auto-Wrap-krullers en wisselen van hulpstukken
  • Reiscase gevuld niet heel licht om mee te nemen

SharkNinja is één bedrijf dat onder verschillende labels consumentenartikelen uitbrengt. Bij eerdere tests, van onder meer de Ninja CRISPi, bleek al dat het bedrijf gebruiksvriendelijke producten maakt, met duidelijke handleidingen en prijzen die vaak vriendelijker uitvallen dan bij andere merken. In dit geval betreft de directe concurrentie de Dyson Airwrap, een vergelijkbare set tegen een aanzienlijk hogere prijs.

©Saskia van Weert

Wat zit er in de doos

Maar eerst even over de Shark FlexStyle 5-in-1 Föhn en Multistyler. De set bestaat uit een handstuk, twee 32millimeter zogeheten Auto-Wrap-krullers (voor krullen links en rechts van het hoofd), een platte borstel om tijdens het drogen te stylen, een ovale borstel voor volume en glans, een stylingconcentrator voor gericht föhnen en een diffuser met uitschuifbare 'vingers' voor krullend haar. Dit alles met een handleiding, tevens inspiratieboekje, in een luxe zwarte reiscase. Die overigens met alle spullen erin wel draagbaar is, maar niet zo licht dat je hem overal mee naartoe zult nemen.

©Saskia van Weert

Testopzet

Omdat de auteur van deze review met een kort kapsel beperkt de mogelijkheid heeft tot uitgebreid stylen, is de bevriende fashion influencer Larissa Mol de set uitgebreid komen uitproberen, en heeft een familielid met sterk krullend haar de diffuser ingezet om de krullen te temmen.

Ontwerp en werking

De werking van deze set is eenvoudig. Met een draai wissel je van föhnstand naar stylingstand. Een deel van de accessoires is te gebruiken met het handstuk in rechte stand. Met een schuifknop draai je voor de andere onderdelen een deel van de bovenzijde opzij, zodat er een rechte hoek ontstaat. Daar klik je een opzetstuk op, bijvoorbeeld om je haar droog te blazen.

Iets wat opvalt, is dat de set aanvankelijk vrij zwaar aanvoelt vergeleken met los gebruik van een föhn of krulborstel. Hij weegt 700 gram, wat later bij het uittesten geen probleem bleek te zijn.

©Shark Ninja

Bediening en knoppen

Onderaan het handstuk zitten een aan-uitknop en verschillende knoppen voor de gewenste warmte en de gewenste airflow, ofwel hoe hard de föhn blaast. Een stukje naar boven zit nog een knop voor de zogeheten Cool Shot, waarbij er koude lucht wordt uitgeblazen, belangrijk om bijvoorbeeld een zojuist gemaakte krul te fixeren.

Maak je haar handdoekdroog voor het stylen

Bijvoorbeeld met deze goed geteste set handdoeken!

Bedieningsgemak: aandachtspunten

Wat een beetje onhandig is, is dat de knoppen in het begin niet gemakkelijk op de tast te bedienen zijn. Er zitten geen nokjes op waardoor je zonder te kijken niet voelt welke knop je aanraakt. Zeker als starter moet je echt goed kijken welke knop je nodig hebt en waar die zit en de styler constant omdraaien om het in beeld te krijgen. Dat maakt stylen een beetje een gehannes. Niet helemaal duidelijk verder is of de Cool Shot afzonderlijk werkt tijdens het föhnen of dat de warmte-knop eerst uitgezet moet worden en daarna pas de koude lucht aangezet kan worden. Pas na wat langer gebruik werd het switchen tussen de verschillende standen wat intuïtiever.

©Shark Ninja

Ervaring met de krulopzetstukken

De afzonderlijke accessoires bevallen goed. Het opvallendst zijn de twee hulpstukken om het haar te krullen. De werking lijkt vrij omslachtig. Er is een onderdeel voor de linkerhelft van het hoofd en een voor de rechterhelft. Je houdt een lok haar beet op 10 centimeter van de onderkant en brengt de kruller achter het haar. De kruller wikkelt het haar dan automatisch om zichzelf heen, een beetje zoals iemand met een krultang zelf handmatig doet. Dit werkte verrassend goed.

Wat minder handig is, is dat de opzet van de set eigenlijk vereist dat iemand eerst de ene helft van het hoofd in de krul zet en dan pas de andere. Dat is niet hoe mensen dit in de praktijk doen, dus switchen tussen de hulpstukken moet je wel willen en je moet er de tijd voor hebben.

©Saskia van Weert

Praktijk: drie kapsels getest

De set is in de praktijk getest op drie kapsels. Op kort haar van kinlengte werkte een combinatie van concentrator en platte borstel het snelst: eerst tot circa tachtig procent droog föhnen, daarna met de platte borstel in model brengen.

Op lang en dik haar lag de nadruk op de Auto-Wrap-krullers. Werken in kleinere secties en direct afkoelen met Cool Shot gaf gelijkmatige krullen met volume, die wel wat sneller uitzakten dan met een krultang.

Op krullend haar is vooral met de diffuser gewerkt. De set lijkt het haar zachter en glanzender te maken dan andere vergelijkbare sets. Ook bij gebruik van de diffuser viel op dat er veel minder zogeheten frizz ontstond.

©Saskia van Weert

Pluspunten en minpunten

De pluspunten liggen in de volledigheid van de set, de snelheid van drogen en relatief milde hetelucht. In één doos zitten alle gangbare tools, inclusief een volwaardige diffuser. De luchtstroom is krachtig, de temperatuurregeling voorkomt hittepieken en het gewicht blijft rond de 700 gram.
Er zijn ook minpunten. De Auto-Wrap-krullers vragen gewenning; richting wisselen, secties kiezen en de juiste droogtegraad van het haar bepalen vergt oefening. Het geluidsniveau is vergelijkbaar met de herrie die een handendroger in een restaurant maakt.

Conclusie

Samenvattend is dit een complete en draagbare oplossing voor wie een snelle föhn en veelzijdige luchtstyler in één apparaat wil. De bediening is rechttoe rechtaan. Je kiest uit drie warmtestanden en drie luchtstroomstanden en fixeert met de Cool Shot. De temperatuur wordt continu bewaakt en gereguleerd om pieken te voorkomen; doel is snel drogen en stylen zonder extreme hitte.

De resultaten op kort, lang en krullend haar zijn constant zodra de opzetstukken en secties goed gekozen zijn. Wie liever een stiller apparaat heeft of geen leercurve wil bij de krullers, zal misschien verder willen kijken. Wie snelheid, volledigheid en een milde hittebenadering belangrijk vindt, zit met de Shark FlexStyle goed.


▼ Volgende artikel
Koelen en vriezen met klasse: ontdek de Hisense RB5K330GSFC
© Hisense
Huis

Koelen en vriezen met klasse: ontdek de Hisense RB5K330GSFC

Niet elke koelvriescombinatie weet gebruiksgemak, design en slimme functies zo goed te combineren als de Hisense RB5K330GSFC. Dit model uit de KitchenFit-serie is stil, degelijk en ontworpen om naadloos op te gaan in moderne keukens. Achter de strakke zwarte deur schuilt een verrassend doordachte binnenkant, met technologie die eten langer vers houdt, geurtjes tegengaat en ontdooien overbodig maakt.

Partnerbijdrage - in samenwerking met Hisense

Slim en strak in elke keuken

De Hisense RB5K330GSFC is gemaakt voor wie een rustige, moderne keuken wil met een strak lijnenspel. Dankzij de Bottom Cooling-constructie – waarbij lucht via de onderzijde wordt aan- en afgevoerd – kan hij direct tegen een muur of tussen keukenkasten worden geplaatst. Je hoeft dus geen ruimte vrij te laten voor ventilatie. Dat geeft hem de uitstraling van een ingebouwd model, terwijl het in werkelijkheid een vrijstaande koelkast is.

©Hisense

De zwarte afwerking en de verzonken handgreep zorgen voor een minimalistisch front dat past bij de nieuwste keukentrends. Bovenin de kast zit een elektronische aanraakbediening: een strak weggewerkt touchdisplay waarmee je met met een simpele druk op de knop instellingen aanpast. En met een geluidsniveau van 35 dB(A) werkt hij opvallend stil, wat prettig is in open woonkeukens.

Koelen met precisie

Met een totale inhoud van 330 liter biedt de RB5K330GSFC genoeg ruimte voor het dagelijks gebruik van een gezin. De indeling is overzichtelijk: 190 liter voor het koelgedeelte, 115 liter voor de vriezer en een 0°-gradenzone van 25 liter voor vlees en vis. Dankzij Multi Air Flow blijft de temperatuur overal gelijk, ook als je de deur net hebt geopend. Bovendien houdt de Metal Tech Cooling-achterwand van roestvrij staal kou beter vast. Daardoor zijn zowel de temperatuur als de vochtigheidsgraad altijd optimaal, waardoor je etenswaren langer vers blijven.

©Hisense

Slim vriezen met No-Frost en Deep Freeze

De vriezer is uitgerust met No-Frost-technologie, waardoor ijsvorming geen kans krijgt. Je hoeft dus nooit meer handmatig te ontdooien. Met Deep Freeze vries je nieuwe producten extra snel in, zodat de structuur en smaak behouden blijven. Samen zorgen deze functies voor een constante temperatuur en efficiënte luchtcirculatie. Die combinatie voorkomt energieverlies en houdt bevroren producten langer goed.

⭐ Ondanks de royale inhoud en het No-Frost-systeem blijft het verbruik netjes binnen de perken: de energieklasse C biedt een goede balans tussen prestaties en verbruik, zeker gezien de stille werking en de functies die continu actief zijn.

Optimaal bewaren met luchtvochtigheidsregeling

De groentelade met luchtvochtigheidsregeling is een kleine maar slimme toevoeging. Met een draaiknop bepaal je hoeveel vocht er in de lade blijft. Zo blijven bladgroenten knapperig, terwijl fruit juist niet te vochtig wordt. In de 0°-gradenzone blijft de temperatuur net boven het vriespunt. Deze Fresh Box is dus ideaal voor vis of vlees dat je binnen enkele dagen wilt gebruiken. Zo hoef je minder vaak te vriezen, maar blijft alles wel vers.

©Hisense

ConnectLife: bediening via je smartphone

Met ConnectLife bedien je de RB5K330GSFC (en andere slimme Hisense-apparaten) via een app. Je kunt de temperatuur controleren, instellingen aanpassen of een melding ontvangen als de deur te lang openstaat. Ook het energieverbruik zie je terug in de app.

©Hisense

Hygiënisch en doordacht interieur

Binnenin heeft de RB5K330GSFC een donkere afwerking die direct opvalt. De binnenwanden zijn voorzien van een Antibacterial Guard-coating die 99,9 procent van alle bacteriën uitschakelt. Dat houdt het interieur niet alleen schoner, maar voorkomt ook ongewenste geurtjes. Het donkere interieur en de antibacteriële coating maken deze koelvriescombinatie echt onderscheidend binnen zijn klasse: fris van binnen, strak van buiten.

De Multi Tray is daarbij een handig extraatje. Dit vernieuwde flessenrek houdt flessen netjes op hun plek en kan ook dienen als plateau voor kleine verpakkingen, zodat je de ruimte beter benut.

©Hisense

❄️De pluspunten van de Hisense RB5K330GSFC

➕KitchenFit-design: plaatsbaar tegen een muur of tussen kasten
➕Metal Tech Cooling
: stabiele temperatuur, minder schommelingen
➕No-Frost
en Deep Freeze: ijsvrij vriezen en snel invriezen
➕0°-gradenzone
en luchtvochtigheidsregeling: langer vers bewaren
➕ConnectLife-app
: bediening en inzicht via je telefoon
➕Antibacterial Guard
: hygiënisch interieur met donkere afwerking
➕Fluisterstil
: slechts 35 dB(A)
➕Energieklasse C
: goede balans tussen prestaties en verbruik
➕Elektronische aanraakbediening
: strak touchdisplay bovenin de kast

Een stille, complete koelvriescombinatie

De Hisense RB5K330GSFC combineert een strak ontwerp met functies die in de praktijk echt verschil maken. Geen overdaad aan instellingen, maar precies wat nodig is om slim, hygiënisch en stil te koelen.

Met een adviesprijs van 799 euro biedt hij de bouwkwaliteit en het gemak van een premium-model. Wie op zoek is naar een moderne koelvriescombinatie die netjes in de keuken opgaat en weinig aandacht vraagt, vindt in dit model een stille en betrouwbare partner voor elke dag.

©Hisense

Hisense RB5K330GSFC koelvriescombinatie

Kijk voor de actuele prijs