ID.nl logo
KPN komt met eigen winkel voor smarthome-producten
Zekerheid & gemak

KPN komt met eigen winkel voor smarthome-producten

KPN opent vanaf vandaag een online smarthome-winkel, waar klanten terecht kunnen voor informatie en producten op het gebied van smarthome, zoals slimme deurbellen, thermostaten en verlichting. De online omgeving wordt opgezet met hulp van smarthome-expert tink.

Het gebruik van slimme producten neemt de afgelopen jaren sterk toe. KPN ziet met eigen onderzoek dat vooral de slimme thermostaat en slimme lampen zoals Hue het meest populair zijn. Het bedrijf zegt dat - ondanks dat al deze apparaten eenvoudig zijn te verbinden met internet - de kennis ontbreekt om al die apparaten ook echt veilig te verbinden.

Online winkel

KPN-klanten die nieuwe smarthome-producten willen of informatie nodig hebben bij de aanschaf van nieuwe producten, kunnen vanaf vandaag terecht bij de nieuwe online winkel.

KPN zegt dat het een strenge selectie maakt van welke producten er in de nieuwe online winkel worden aangeboden. Gijs Isbouts, directeur van Innovatie Consumentenmarkt bij KPN: "Slimme apparaten zijn er om ons van gemak te voorzien. Toch bezorgen ze ook vaak kopzorgen als blijkt dat er problemen zijn om ze aan de praat te krijgen. Maar ook vooraf om de juiste keuze te maken voor een product dat naadloos samenwerkt met je router en netwerk. Daar gaan we klanten nu bij helpen."

Ook duurzame producten

Slimme apparaten helpen klanten ook om inzicht te krijgen in hun energieverbruik en dit te beperken door het instellen van slimme routines waardoor lampen niet onnodig aan blijven of de verwarming juist omlaag kan. Om KPN klanten hun energieverbruik omlaag te brengen zijn er in de smarthome-winkel ook zonnepanelen te vinden die op het balkon geplaatst kunnen worden of op het dak van de caravan.

Samenwerking

KPN werkt voor de online winkel samen met smarthome-expert tink. Voor KPN is door tink een selectie gemaakt van producten die voldoen aan strenge eisen van stabiliteit en veiligheid . CFO Lukas Zyla van link: "Smart home kan ons leven veiliger, handiger, comfortabeler en klimaatvriendelijker maken. Om dit te bereiken bundelen tink en KPN hun expertise op het gebied van smart home en telecommunicatie."

De nieuwe smarthome-winkel van KPN is voor iedereen toegankelijk, ook als je geen abonnement bij KPN hebt. KPN-klanten hebben de mogelijkheid om voor 5 euro extra per maand gebruik te maken van een speciale helpdesk dat gericht is op het oplossen van problemen met smarthome-apparatuur.