ID.nl logo
Springcast: Podcast-hostingbedrijf groeit hard
© PXimport
Huis

Springcast: Podcast-hostingbedrijf groeit hard

Springcast is een Nederlandse start-up die een podcasthostingplatform aanbiedt voor hobbyisten, bedrijven en overheden. Zij kunnen zo hun podcasts delen via bekende diensten als Spotify en hebben toegang tot analyse- en marketingstatistieken. Na een succesvolle lokale start breidt Springcast nu uit naar de rest van Europa. Een gesprek met medeoprichter Nico Oud.

Springcast is twee jaar geleden ontstaan, aldus Oud, die we vanwege de coronasituatie via een Zoom-verbinding spreken. Maar de initiële prikkel was er al een jaar eerder, toen Oud als businesscoach merkte dat hij meer wilde gaan ondernemen. Daarom stortte hij zich één dag per week op “random projectjes”. Dat werden er totaal zes, waarvan er vijf geflopt zijn. “Dat was ook prima, want ik vond het gewoon leuk om weer Wordpress-websites in elkaar te knutselen.”

Het zesde projectje was het maken van een eigen podcast. “Eigenlijk ben ik er zo achter gekomen dat je podcasthosting nodig hebt om je podcast op Spotify, Apple Podcasts en andere platformen te krijgen. En wat mij opviel, was dat er geen Nederlandse partij was. Er waren alleen partijen uit de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk.”

Oud heeft in het verleden meerdere bedrijven opgericht en verkocht, waaronder een hostingbedrijf. Zijn ondernemersinstinct werd wakker: hij ging zich verdiepen in de podcasthosting. “Toen ben ik zelf een platform gaan bouwen in de vorm van een minimal viable product. De eerste versie is gewoon gemaakt met Wordpress, een klein stukje maatwerk en dat soort oplossingen.” Oud schakelde een freelance programmeur in en kreeg hulp van zijn vrouw Majella, die nog steeds betrokken is bij Springcast.

Over Nico Oud

Nico Oud is medeoprichter en CEO van Springcast, het bedrijf waar ook zijn vrouw Majella als communitymanager bij betrokken is. Daarnaast werkt hij als mentor en coach voor kleinere ondernemers: vóór Springcast heeft hij dat zelfs een tijdje fulltime gedaan. Voorheen schreef hij ook expertblogs voor onder meer de journalistieke websites Sprout en Frankwatching, en bekleedde hij uiteenlopende rollen bij diverse bedrijven.

Oud heeft sinds 2001 verschillende bedrijven opgericht en na verloop van tijd verkocht, om vervolgens weer een nieuwe onderneming te starten. Voorbeelden van opgerichte en verkochte bedrijven zijn hostingprovider XLhosted en e-commercebureau 360 E-commerce. Oud heeft een hbo-studie Personeel & Organisatie afgerond en woont in het noorden van Nederland.

©PXimport

Overheid als klant

Oud zag bij podcasthosting vooral kansen in de dataopslag. Want door gebruik te maken van Nederlandse servers voldoet zijn platform aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Bedrijven en overheden die iets met data doen, moeten ook aan de AVG voldoen. En zo kwamen ze bij Springcast uit, blikt Oud terug.

“Al vrij snel kregen we Nederlandse overheidsinstanties als klant. Omdat alle data in Nederland gehost worden, vonden zij het wel interessant om gelijk met Springcast te starten. Ook al was ons product nog niet helemaal volwassen. Dat is ook het punt geweest dat we besloten om verder in het product te investeren en het helemaal van scratch en custom te bouwen. We gebruiken daar Laravel voor.”

In de maanden erna nam Oud meerdere fulltime developers, sales- en supportmedewerkers aan en stapte medeoprichter Jeroen Broekema aan boord – hij is nu Chief Financial Officer. Oud is algemeen directeur en trok vanwege zijn grote netwerk ook vroege klanten aan, onder meer uit de hosting- en podcastwereld. Inmiddels heeft Springcast onder meer de Rabobank, Dell, de gemeente Amsterdam, PSV en ministeries als klanten.

©PXimport

“Duitsers zijn heel erg van de privacy en regels; in een land als Spanje speelt dit misschien minder”

-

Marketinginstrumenten

Springcast is een softwaredienst die werkt via een abonnementsmodel. Er is geen gratis pakket, wel een gratis proefperiode van een maand. De abonnementen kosten 15, 35 of 75 euro per maand. Voor grotere klanten volgt een op maat gemaakte offerte.

Oud benadrukt dat Springcast de podcast niet ziet als een losstaande silo, maar als iets integraals dat klanten onderdeel kunnen maken van hun merk en marketing. De Springcast-software speelt daarop in, onder andere door verschillende eigen tools geschikt te maken voor de marketing- en communicatiesystemen van klanten. “Zo kunnen zij bijvoorbeeld statistieken in hun huidige systemen analyseren”, aldus Oud, verwijzend naar statistische gegevens van diensten als Google Analytics, Wordpress, Salesforce en Mailchimp. 

©PXimport

Data in Nederland

Alle gebruikersdata worden opgeslagen in Nederland en dat blijft zo, garandeert Oud. Springcast werkt samen met een Nederlandse partij voor het beheer van zijn servers. De start-up richt zich zelf op de softwareconfiguratiekant en distributiekant. “Wij hebben er vooral op gelet dat we enterprise-hardware willen die goed op te zetten is in een cloudomgeving. Dit gezien onze zakelijke focus.”

Mocht de huidige technische partner overgenomen worden en zo in buitenlandse handen vallen, dan zal Springcast van leverancier wisselen. Oud noemt het “heel belangrijk” om samen te werken met een Nederlands bedrijf voor de opslag van Nederlandse gebruikersgegevens.

Nu Springcast steeds meer hobbyisten, bedrijven en overheidsinstanties uit andere Europese landen als klant verwelkomt, komt de gegevensopslag op de agenda. Want gaat de start-up de data van alle Europese klanten in Nederland opslaan of kiest het liever voor lokale servers? Oud noemt dat “superinteressant om te onderzoeken”. Zijn start-up gaat daar marktonderzoek naar doen en verwacht bijvoorbeeld dat met name Duitse klanten graag de keuze krijgen om data in Nederland of Duitsland op te slaan. “Duitsers zijn heel erg van de privacy en regels. In een land als Spanje kan ik mij voorstellen dat dit minder speelt.”

©PXimport

Privacy Shields

Servers in verschillende EU-landen kunnen een geruststelling zijn voor de gebruiker, maar zijn niet noodzakelijk. Er is immers één AVG voor de hele Europese Unie. Die duidelijkheid helpt Springcast nu het steeds meer Europese klanten wil aantrekken. Oud: “Onze propositie is niet veel anders, want de AVG is heel belangrijk omdat iedereen binnen de EU eraan moet voldoen.” Met name overheden en grote bedrijven hechten er veel waarde aan dat hun data op Europese servers bewaard worden, vervolgt de Springcast-directeur. En dat helpt zijn start-up te concurreren met podcasthostingplatformen uit met name de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk.

Volgens Oud schieten vooral in de VS de podcasthostingplatformen als paddenstoelen uit de grond. “Maar wat je ziet, is dat zij bijna allemaal gebruikmaken van de datacenters van Amazon, Google of Microsoft. En als je de AVG tot op de letter nauwkeurig leest, lees je dat een Europese holding van zo’n Amerikaans bedrijf niet honderd procent aan de AVG voldoet.” De drie genoemde Amerikaanse bedrijven gebruiken Europese holdings om Europese klanten te kunnen bedienen (en veel minder belasting te betalen). De Amerikaanse overheid kan via een Europese holding gegevens inzien, wat in strijd is met de AVG. Dat uitgangspunt hielp én helpt Springcast (en andere Europese concurrenten), bevestigt Oud.

De Europese Unie en de VS onderhandelen achter de schermen over het opstellen van zogeheten Privacy Shields, modelovereenkomsten die legale dataoverdracht tussen de EU en VS mogelijk maken. De EU keurt de Privacy Shields tot dusver af, want ze voldoen niet aan de AVG. Dat is goed nieuws voor Springcast, aldus de directeur. “Ik denk dat we op dit vlak voorlopig nog wel even gebeiteld zitten, maar uiteindelijk willen we natuurlijk niet op de AVG-propositie winnen. We willen winnen op de kwaliteit van ons product en onze service.”

Abonnementsmodel

Het mooie van een abonnementsmodel voor software, zegt Oud, is dat Springcast blij is met alle klanten. Hij legt uit: “Het is niet dat we harder moeten werken voor iemand die vijftien euro per maand betaalt dan een bedrijf dat negenhonderd euro per maand betaalt. Kleine klanten zorgen voor een goede spreiding van de omzet en grote klanten zorgen voor het volume, waardoor je goede investeringen kunt blijven doen in het platform.”

Oud heeft het podcastlandschap zien veranderen en noemt de adoptie van de podcast de grootste verandering. “Waar je vroeger de hobbyist en early adopters had die het gewoon leuk vonden, zie je nu dat er veel influencer-podcasts zijn en dat bedrijven en overheden de podcast omarmen. Omdat de doelgroep zich er bevindt. Vaak een nieuwe doelgroep die jonger is en niet van lezen houdt. In het verleden was die doelgroep minder goed te bereiken via andere kanalen.”

“Je ziet dat Spotify, zeker in Nederland, zwaar dominant is”

-

Apple en Spotify

Als hostingplatform van podcasts is Springcast gebaat bij goede relaties met distributieplatformen van podcasts. Oud benadrukt: “Wij promoten niet per se een platform, maar zorgen ervoor dat jij je podcast op alle plekken kunt krijgen.”

Voor Nederlandse podcastmakers is vooral Spotify heel belangrijk. “Je ziet dat Spotify, zeker in Nederland, zwaar dominant is. Apple is de runner-up, maar in verhouding verbaast het mij hoe klein dat is ten opzichte van Spotify. Wereldwijd liggen de verhoudingen iets anders en zijn Apple en Google naar verhouding iets groter. Maar zeker de relatie met Spotify is cruciaal voor ons”, zegt de Springcast-directeur.

Gelukkig voor hem onderhoudt zijn start-up naar eigen zeggen een goede relatie met het distributieplatform. Springcast mag een Spotify Licenser-label dragen en gebruikt een API om Spotify-luisterstatistieken op te halen en te integreren in Springcasts analyseprogramma.

Oud wil dit ook graag opzetten met Apple, maar zegt vooralsnog op een dichte deur te stuiten. “Met Apple hebben we tot dusver geen relatie, want we komen niet eens in contact met de juiste persoon om iets te bespreken.” Met Google is er ook geen API-integratie. Oud vraagt zich af of dit nog nodig zal zijn, nu Google zich vooral positioneert als een platform waarop je podcasts tegenkomt in plaats van een luisterplatform.

©PXimport

Uitbreidingsplannen

In november maakte Springcast bekend een eerste kapitaalronde afgerond te hebben. Het bedrijf gebruikt het verse groeigeld – hoeveel is niet bekendgemaakt – om uit te breiden in Europa en zegt op termijn Europees marktleider te willen worden op het gebied van podcasts voor het bedrijfsleven, overheden en ngo’s. Oud: “We willen in alle Europese landen beschikbaar zijn en zijn de afgelopen tijd daarom vooral bezig geweest om ons product, website, nieuwsbrieven en andere uitingen te vertalen naar de meest voorkomende talen.”

Sinds begin dit jaar draait Springcast echt campagnes in Europa, vertelt Oud. “We adverteren redelijk breed en experimenteren, ook in landen waar je het niet zou verwachten. Allemaal om te kijken waar we op een economisch verantwoorde manier voet aan de grond kunnen krijgen.” Neem Spanje. Volgens de Springcast-directeur staat dat land qua techniek niet direct bekend als een early adopter. “Maar het blijkt een heel groot podcastland te zijn.” Oud verwacht in Spanje vooral serieuzere hobbypodcasters als nieuwe klanten. “In Duitsland zullen dat juist weer meer grotere bedrijven zijn, vermoed ik.”

Europees niveau ontstijgen

De groeiplannen van Springcast houden ook verband met de productontwikkeling en het personeelsbestand. “Ik verwacht dat we in de komende twaalf maanden gaan groeien qua mensen die we in loondienst hebben, en ook onze freelanceschil zullen we blijven uitbreiden”, zegt Oud.

Hij verwijst naar podcasthostingplatformen in onder meer Zweden, Duitsland, Spanje en Frankrijk. Springcast is niet het enige podcasthostingsplatform dat aan de AVG kan voldoen, wil hij maar zeggen. “Maar wat je heel vaak ziet, is dat een Europees product qua look-and-feel en techniek toch net niet kan tippen aan een internationaal product. Dat is wat wij echt anders willen doen: op internationaal niveau een goed product neerzetten.”

Het geheim van de chef

Denk je erover na om een eigen bedrijf te beginnen of juist zelf een podcast te starten? Nico Oud heeft met allebei ervaring en geeft als mede-eigenaar van Springcast vier praktische tips.

Stap 1: Doe onderzoek

De eerste tip voor podcastfans zou natuurlijk zijn om een abonnement op Springcast te nemen, trapt de interviewer af. “Nu heb je de beste al weggekaapt”, lacht Oud. “Heel cliché, maar kijk wat voor podcasthostingplatform jij nodig hebt om je podcast succesvol te maken. In het begin wil je misschien nog geen kosten maken en kun je natuurlijk een gratis oplossing kiezen.”

Stap 2: Zorg voor bereik

“Heb je al een netwerk? Onze belangrijkste succesvoorspeller voor als wij moeten inschatten of een podcast succesvol wordt of niet, is: heeft iemand al een bereik via een nieuwsbrief, sociale media of andere kanalen? Of weet je persaandacht te krijgen? Als je geen groot bereik hebt, heb geduld. Wij zien dat podcasts vaak na één tot twee jaar luisteraars weten op te bouwen. Het heeft doorgaans een compound-effect: iemand ontdekt je, blijft luisteren, vertelt het door aan een vriend en zo krijg je meer luisteraars. Het heeft tijd nodig om volume te creëren.”

Stap 3: Let op advertenties

Sommige podcasts hebben advertenties, zodat de podcastmakers wat verdienen aan hun werk. Oud: “Iedereen is aan het experimenteren om te kijken hoe die geld kan verdienen met een podcast. Wat je merkt, is dat luisteraars het superirritant vinden als een podcast halverwege de aflevering plotseling onderbroken wordt door veel advertenties. Dus afhankelijk van hoe loyaal ze aan je zijn, raak je zo luisteraars kwijt of niet. Wat wij vooral zien, is dat reclame vooraf of aan het einde van een podcast als minst irritant beschouwd wordt. En luisteraars hechten meer waarde aan een advertentie die voorgelezen wordt door de podcasthost.”

Stap 4: Data interpreteren

“Wat echt heel belangrijk is, is dat als je ervaring hebt met content produceren, je podcastcijfers op een andere manier moet interpreteren. Want je krijgt veel minder luisteraars dan dat je bloglezers krijgt. Maar de aandacht die je van zo’n luisteraar krijgt, is echt tien, twintig of dertig keer intensiever.”

▼ Volgende artikel
Makkelijk en snel: je gourmetstel schoon in drie stappen
© Sara Winter
Huis

Makkelijk en snel: je gourmetstel schoon in drie stappen

Of je nu houdt van gourmetten met pannetjes of alles direct op de grillplaat klaarmaakt: als iedereen klaar is en de plaat is afgekoeld, maak je hem in een paar stappen weer grondig schoon.

In dit artikel lees je:

  • Pannetjes schoonmaken
  • Bakplaat schoonmaken
  • Luchtjes verwijderen (video)
  • Eettafel schoonmaken

Lees ook: 🧀 Ze smelten de kazen! Waarom raclette dé topper is voor de feestdagen

Vroeger gebruikten we een gourmetstel vooral met de pannetjes. Tegenwoordig kun je meer: op de bovenplaat kun je vlees en groenten grillen, terwijl je op de verdieping daaronder bijvoorbeeld kleine omeletten of pannenkoekjes bakt in de pannetjes. Beide oppervlakken zijn gelukkig vrij makkelijk schoon te maken. Dat is niet alleen hygiënisch, maar houdt je gourmetstel ook netjes. Ingebrande vetvlekken of etensresten zien er tenslotte niet zo fris uit.

©Patrick

Pannetjes schoonmaken

Na het gourmetten kunnen de pannetjes er flink gebruikt uitzien. Vul de gootsteen of een teiltje met warm water en een scheutje afwasmiddel. Leg de pannetjes erin en laat ze 5 tot 10 minuten weken. Maak ze daarna schoon met een zachte doek, zoals een microvezeldoekje. Droog de pannetjes goed af en laat ze nog even aan de lucht drogen, bij voorkeur met de handvatten omhoog. Let op: hebben je pannetjes houten handgrepen? Die mogen vaak niet volledig onder water. Reinig deze pannetjes voorzichtig in een sopje, waarbij de handgrepen uit het water blijven steken. Zo voorkom je dat het hout beschadigt.

Gourmetten met Oud & Nieuw?

Wees er dan snel bij: als je nu bestelt, heb je 'm op tijd in huis!

Bakplaat schoonmaken

Begin met schoonmaken als de bakplaat nog handwarm is. Met keukenpapier verwijder je eenvoudig de vettige resten die nog niet zijn gestold. Neem daarna een vochtige doek om het oppervlak helemaal schoon te maken. Vermijd schuursponsjes, schoonmaakspray of staalwol, want die kunnen de coating beschadigen of krassen veroorzaken.

Als het apparaat volledig is afgekoeld, kun je de buitenkant en randen schoonmaken met een licht vochtige doek. Vergeet het snoer niet, want daar zitten vaak vetspetters op. Spray een dubbelgevouwen stuk keukenpapier licht in met een ontvetter en veeg het snoer daarmee schoon. Zorg ervoor dat de stekker droog blijft om risico op kortsluiting te voorkomen..

©Lukassek

Watch on YouTube

Eettafel schoonmaken

Als je gourmetstel schoon is en je goed hebt geventileerd om de gourmetlucht uit huis te krijgen, is er misschien nog één klusje: de eettafel inspecteren. Bij gourmetten komen er altijd vetspetters vrij. Idealiter heb je een werptafelkleed gebruikt, want dat kan meteen na het eten de vuilnisbak in. Hoe je vetvlekken kunt verwijderen uit stoffen tafelkleden en servetten, lees je hieronder. Heb je verlichting boven de eettafel hangen? Die lampen kunnen dan ook behoorlijk vet worden, dus vergeet ze niet af te nemen met een vetoplossende spray en keukenpapier.

TAFELKLEED VAN STOF?

Als je een stoffen tafellaken of servetten hebt gebruikt, kun je vetspetters eenvoudig behandelen voordat je ze wast. Strooi wat talkpoeder of maïzena op de vetvlek en laat het een paar uur intrekken. Dit helpt om het vet op te nemen. Schud het poeder er daarna af en behandel de vlek met een ontvetter of wat afwasmiddel. Masseer dit voorzichtig in de stof en laat het even inwerken. Vervolgens kun je het tafellaken of de servetten in de wasmachine doen op het programma dat geschikt is voor de stof.

▼ Volgende artikel
Zo kies je een parfum dat echt bij je past
© ranczandras
Gezond leven

Zo kies je een parfum dat echt bij je past

Een parfum is meer dan een geur; het is een verlengstuk van wie je bent. Het juiste parfum kan je stemming versterken, je zelfvertrouwen boosten en een blijvende indruk achterlaten. Maar hoe vind je een geur die echt bij jouw persoonlijkheid past? In dit artikel krijg je praktische tips om een parfum te kiezen dat perfect bij jou aansluit.

In dit artikel lees je:

  • Welke geuren goed passen bij welke persoonlijkheden
  • Hoe je een geur vindt die echt bij jou past

Lees ook: Parfum, eau de parfum of eau de toilette: wat is eigenlijk het verschil?

Geuren hebben de kracht om emoties op te roepen en herinneringen te activeren. Denk maar aan hoe de geur van vers gebakken brood je naar een warme keuken kan brengen of hoe een frisse bloesemgeur je doet denken aan de lente. Parfums werken op dezelfde manier. Ze kunnen iets over jouw persoonlijkheid vertellen zonder dat je een woord hoeft te zeggen.

Elke geur is opgebouwd uit noten die samen een bepaalde indruk creëren. Citrusgeuren stralen energie uit, bloemige geuren roepen zachtheid op en houtachtige tonen worden vaak geassocieerd met kracht en stabiliteit. Door een parfum te kiezen dat overeenkomt met jouw karaktereigenschappen, kun je een geur vinden die naadloos bij jou past.

Persoonlijkheidstypen en bijpassende geuren

Hieronder vind je een overzicht van veelvoorkomende persoonlijkheidstypen en welke geuren daar goed bij aansluiten.

1. Romantisch en dromerig

Als je gevoelig, creatief en een tikkeltje nostalgisch bent, passen bloemige en poederachtige geuren goed bij jou. Ze roepen een zachte, romantische sfeer op die jouw persoonlijkheid onderstreept.

Voorbeeldnoten: roos, jasmijn, viooltje, vanille.

2. Krachtig en zelfverzekerd

Heb je een sterke aanwezigheid en straal je vertrouwen uit? Houtachtige en kruidige geuren versterken deze eigenschappen. Ze hebben een warme, diepe basis die jouw kracht benadrukt.

Voorbeeldnoten: sandelhout, cederhout, patchouli, peper.

3. Mysterieus en sensueel

Ben je iemand die graag een beetje raadselachtig blijft en houdt van subtiele verleiding? Oriëntaalse geuren met exotische kruiden en warme, zoete tonen passen hier goed bij. Deze geuren hebben een rijke, gelaagde samenstelling die je een tikkeltje mysterieus maakt.

Voorbeeldnoten: amber, wierook, kardemom, muskus.

4. Speels en spontaan

Ben je altijd vrolijk, ongecompliceerd en een beetje eigenzinnig? Frisse, fruitige geuren passen bij jouw vrolijke uitstraling. Deze geuren zijn licht en uitnodigend, perfect voor een ongedwongen sfeer.

Voorbeeldnoten: perzik, appel, framboos, zwarte bes.

5. Avontuurlijk en energiek

Houd je van spanning en ben je altijd op zoek naar nieuwe ervaringen? Kies dan voor frisse, energieke geuren zoals citrus, aquatische tonen of groene accenten. Deze geuren geven een gevoel van vitaliteit en passen perfect bij een actieve levensstijl.

Voorbeeldnoten: bergamot, grapefruit, munt, zeewater.

©colnihko

Zo vind je jouw perfecte parfum

Nu je weet welke geuren bij jouw persoonlijkheid passen, is het tijd om een parfum te kiezen. Hier zijn enkele handige tips:

1. Ken je favoriete geurnoten

Noteer geuren waar je je prettig bij voelt. Dit kunnen geuren zijn die je al eerder hebt gebruikt, of natuurlijke geuren waar je van houdt, zoals lavendel of citroen. Probeer parfums met vergelijkbare noten uit.

2. Neem de tijd

Probeer niet te veel geuren tegelijk. Spray een parfum op je huid en wacht minstens een paar uur om te zien hoe de geur zich ontwikkelt. Topnoten vervliegen snel, maar de hart- en basisnoten blijven langer hangen.

Topnoten, hartnoten en basisnoten

Topnoten, hartnoten en basisnoten vormen samen de verschillende lagen van een parfum. De topnoten zijn de eerste geuren die je ruikt zodra je het parfum aanbrengt, vaak fris en licht, maar ze vervliegen snel. Na enkele minuten komen de hartnoten naar voren, die het ‘hart’ van de geur vormen en meestal bloemig, kruidig of fruitig zijn. Deze laag blijft langer hangen en bepaalt de kern van het parfum. De basisnoten verschijnen als laatste en zijn het meest blijvend. Ze geven diepte en warmte aan het parfum, vaak met houtachtige, muskusachtige of vanille-achtige geuren.

3. Laat je niet leiden door trends

Wat populair is, past niet altijd bij jou. Kies een parfum dat goed voelt, ook als het niet ‘in de mode’ is. Je parfum is een persoonlijke keuze.

4. Vraag om hulp

Parfumeriemedewerkers kunnen je helpen met het vinden van een geur die bij je past. Vertel iets over je voorkeuren en persoonlijkheid, zodat ze gericht advies kunnen geven.

5. Denk aan verschillende gelegenheden

Net zoals je kleding aanpast aan een situatie, kun je ook je parfum variëren. Kies een lichte geur voor overdag en een intensere geur voor speciale gelegenheden.

Je geur als visitekaartje

Een parfum vertelt veel over wie je bent. Besteed dus wat tijd aan het vinden van een geur die goed bij je past. Met de tips in dit artikel moet dat zeker lukken!

Geur gevonden? Dan weet je nu...

...altijd wat je als cadeau kunt vragen!