ID.nl logo
Eigen nieuwsbrief maken met Mailchimp
© PXimport
Huis

Eigen nieuwsbrief maken met Mailchimp

Als voorzitter of secretaris sta je in voor de periodieke nieuwsbrieven die alle leden van je vereniging horen te ontvangen. Dat kan natuurlijk in de vorm van een Word-document dat je via je e-mailprovider verstuurt, maar het kan ook professioneler. Met een (vaak gratis) dienst als MailChimp is dat makkelijker dan je wellicht denkt. Een eigen nieuwsbrief maken is er zo mee gepiept.

Er bestaan diverse webapplicaties die het creëren, versturen en afhandelen van nieuwsbrieven en aanverwante digitale publicaties voor je kunnen stroomlijnen. Een van de bekendste en populairste is MailChimp. Dat hoeft niet echt te verbazen: de gratis versie is behoorlijk coulant, want je kunt hiermee tot 1200 berichten per maand verzenden aan een bestand tot wel 2000 leden. Meer dan voldoende, zo lijkt ons, om hiermee aan de slag te gaan.

Klik op Sign Up Free voor een gratis registratie, vul de gevraagde gegevens in en bevestig met Get Started! Even later ontvang je een bevestigingsmail: klik hier op Activate account en nadat je nog enkele administratieve details hebt ingevuld op de site kun je aan de slag.

Contacten verzamelen en importeren

Even later beland je in je online dashboard. MailChimp stelt voor al meteen een eerste e-mail alias nieuwsbrief te ontwerpen, maar daar wachten we nog even mee. Klik op I’ll do this later zodat de optie Add your contacts de focus krijgt. Het samenstellen van een abonneelijst lijkt ons een logisch begin. We gaan ervan uit dat je al over zo’n contactlijst beschikt; dan komt het erop aan die in het juiste formaat om te zetten waarna je die in MailChimp kunt importeren.

We nemen Outlook als voorbeeld. Start dit programma op en ga naar Bestand, Opties, Geavanceerd. Klik op Exporteren, Naar een bestand exporteren en druk op Volgende. Kies Door komma’s gescheiden waarden, druk weer op Volgende, klik op Contactpersonen en geef een naam aan het csv-bestand. Bevestig met Volgende en met Voltooien. Andere e-mailclients en -services bieden vergelijkbare exportopties aan.

Over Outlook gesproken. Dit mailprogramma van Microsoft zit bomvol functies die je wellicht niet allemaal gebruikt. Zonde! Met onze basiscursus Outlook heeft de mailsoftware geen geheimen meer voor je. Aanrader!

Over naar MailChimp, waar je Import from a file selecteert en CSV or tab-delimited text file aanvinkt. Klik op Continue To Setup. Via Browse verwijs je naar het csv-bestand. Klik op Continue To Match zodat je via Edit eventueel kolomtitels als First Name, Last Name en Email Address aan je eigen velden kunt koppelen. Overtollige velden verwijder je met Skip of in één beweging met Skip All (bij unmatched columns), zodat je verder kunt met Continue To Organize.

Laat de status van de geïmporteerde contactpersonen staan op Subscribed en klik op Continue To Review; rond af met Import. De geïmporteerde items verschijnen nu op het tabblad Audience (klik op View Contacts). Overigens kun je van hieruit ook zelf nieuwe contactpersonen toevoegen. Open de rubriek Add contacts en kies Add a Subscriber voor manuele toevoegingen of op Import Contacts.

Mailcampagne opzetten

Je beschikt nu al over een abonneelijst en dus is het de hoogste tijd dat we een – in MailChimp-taal – ‘campagne’ opzetten. Open hiertoe het tabblad Campaigns, bovenaan je dashboard, en druk op Create Campaign. Er verschijnt een dialoogvenster met diverse campagnetypes. We houden het eenvoudig en kiezen hier voor Email. Laat Regular geselecteerd, verzin een geschikte campagnenaam en klik op Begin.

©PXimport

Via de knop Add Recipients kun je de gewenste abonneelijst in het uitklapmenu aanduiden; merk trouwens op dat je je binnen deze lijst ook tot vooraf gedefinieerde segmenten als New Subscribers kunt beperken. Meer zelfs: via Group or new segment bepaal je geheel zelf de criteria van zo’n subgroep, zoals Date Added is after a specific date. Wij laten hier echter eenvoudigweg All subscribers in audience geselecteerd. Bevestig met Save. Met de knoppen Edit From en Add Subject stel je het afzendadres en de onderwerpsregel voor je campagne in.

Werken met thema's

De administratieve headers van je nieuwsbriefcampagne heb je hiermee voor elkaar, maar van de nieuwsbrief zelf is nog weinig te merken. Met de knop Design Email breng je daar snel verandering in. MailChimp kom je tegemoet met een hele reeks sjablonen voor lay-outs en thema’s. Klik hier (bijvoorbeeld) op Themes en scrol naar de categorie Newsletters: er is keuze uit een dertigtal exemplaren. Jammer genoeg blijken er slechts twee beschikbaar in de gratis versie: Art Newsletter en Postcard. Meer opties zitten achter abonnementen verstopt.

Zodra je een thema hebt geselecteerd, beland je in een online editor. Links krijg je een voorbeeldweergave, rechts een venster met tal van bouwblokken waarmee je je nieuwsbrief verder vorm kunt geven. Mocht je per abuis deze ontwerpmodus hebben verlaten, dan keer je snel terug vanuit je dashboard: open Campaigns en klik op Edit Design.

De online editor blijkt behoorlijk gebruiksvriendelijk. Zodra je de muisaanwijzer in de voorbeeldweergave boven een object houdt verschijnt een half doorzichtig venster met enkele tools. Je kunt van hieruit het object verslepen (Drag to Reorder), verwijderen (Delete), dupliceren (Duplicate) en bewerken (Edit Block).

©PXimport

Stel, het sjabloon bevat een afbeelding die je door een eigen exemplaar wilt vervangen. Klik dan op Edit Block en in het rechtervenster op Replace. Vervolgens klik je op Upload (of op Import from URL), selecteer je het geïmporteerde plaatje en bevestig je met Insert: de afbeelding wordt nu in je nieuwsbrief geplaatst. Om die alsnog aan te passen selecteer je de afbeelding en kies je Edit Block, Edit.

Via een online fotobewerker kun je het plaatje nu nog op allerlei manieren aanpassen en verfraaien. Bewaar je wijzigingen met Save.

Werken met blokken

Je hoeft je echter niet te beperken tot de bouwblokken die standaard al in het nieuwsbriefsjabloon zijn opgenomen. Vanuit het tabblad Content in het rechtervenster kun je namelijk eenvoudigweg extra objecten in je nieuwsbrief verslepen, naar een locatie met de melding Drop block here. Om slechts enkele voorbeelden te noemen: (Boxed) Text, Image (Group), Social Share, Button, Footer, Video. Het nieuw toegevoegde blok kun je dan net als de andere nog verplaatsen, dupliceren, bewerken of verwijderen.

Om het resultaat tussentijds ook buiten de online editor te bekijken hoef je maar op Preview and Test te klikken. Selecteer je hier Enter preview mode, dan kun je nog kiezen tussen een Desktop- en een Mobile-weergave. De Inbox-weergave, waarbij diverse mailclients worden gesimuleerd, is voorbehouden voor de betaalde abonnementen, maar geen nood: je kiest dan Send a test email en je verstuurt het ontwerp naar je eigen e-mailadres. Handig is ook Push to mobile, waarbij je het ontwerp op uw eigen mobiele apparaat kunt bekijken.

©PXimport

Druk op Save and Exit om je ontwerp te bewerken. Of klik op Save as Template als je het in de vorm van een sjabloon wilt opslaan, zodat je het voor latere nieuwsbrieven kunt gebruiken. Houd er rekening mee dat MailChimp in de gratis versie een logo onder je ontwerpen plaatst.

Nieuwsbrief versturen

Je nieuwsbrief ziet er gelikt uit en is eindelijk klaar voor verzending. Ook dit proces neemt MailChimp voor zijn rekening. Ga naar uw dashboard, open Campaigns en selecteer de gewenste campagne. Dubbelcheck of bij To goed of de bedoelde ontvangers staan geselecteerd – desnoods stuur je dit nog even bij met Edit Recipients. Staat alles goed? Klik dan rechtsboven op de knop Send en bevestig met Send Now.

Wat echter als je de nieuwsbrief niet op dit ogenblik wilt versturen? Dan hoef je echt niet te wachten tot het grote moment is aangebroken. Je klikt in dit geval op Schedule en bepaalt zelf de geschikte datum en tijd. Bevestig je keuze met Schedule Campaign.

Rapporten analyseren

MailChimp voorziet tevens in een handige analysemodule voor de verstuurde nieuwsbrieven. In je dashboard ga je naar het tabblad Reports. Selecteer de gewenste campagne en druk op View Report voor een overzicht van de belangrijkste analyses. Je verneemt hier onder meer hoeveel gebruikers uit je abonneelijst de nieuwsbrief wanneer hebben ontvangen en geopend en om welke adressen het precies gaat.

Dat kan omdat MailChimp standaard een tracker (web beacon) met de nieuwsbrief meestuurt die een en ander registreert. Als je dat liever vermijdt, open je je - nog niet verstuurde - nieuwsbrief, scrol je naar onderen tot bij Settings & Tracking, klik je hier op Edit en verwijder je het vinkje bij Track opens en/of bij Track clicks.

MailChimp vertelt tenslotte tevens welke ontvangers zich van je nieuwsbrief uitschrijven. Immers, de ontvangers krijgen onderaan de brief een link met een uitschrijfoptie.

▼ Volgende artikel
Backcover, bookcase of 2-in-1? Vind jouw ideale smartphonehoesje
© dinastya
Huis

Backcover, bookcase of 2-in-1? Vind jouw ideale smartphonehoesje

Nieuwe smartphone, nieuw hoesje! Het lijkt zo simpel, maar toch kan het vinden van een passend ‘jasje’ lastig zijn. Voor vrijwel ieder mobiel toestel is de keuze namelijk enorm. Daarnaast zijn er verschillen op het gebied van bescherming en functionaliteit. Uit welke hoesjes kun je allemaal kiezen en wat zijn hiervan de voor- en nadelen?

In dit artikel laten we zien hoe je een smartphonehoesje kiest dat zowel past bij je stijl als bij je gebruik:

  • Ga voor een backcover, bookcase of 2-in-1-hoesje
  • Overweeg een extra stevig hoesje bij intensief gebruik
  • Personaliseer je toestel met een eigen ontwerp
  • Draag je smartphone met stijl dankzij koordhoesjes of telefoontassen
  • Kies jouw favoriete kleur en denk na over het materiaal

Lees ook, of eerst: Waarom dat hoesje om je telefoon toch echt handig is

Heb je bijvoorbeeld net een iPhone 16 gekocht en wil je daar een bijpassend hoesje voor kopen? De bekende webshop www.smartphonehoesjes.nl verkoopt alleen al voor dit exemplaar ruim duizend verschillende producten! Zie tussen dit overweldigende aanbod maar eens een geschikt exemplaar te vinden. Welk hoesje je het best kunt kopen, hangt grotendeels af van hoe je het duurbetaalde toestel wilt beschermen. Bovendien wil het oog natuurlijk ook wat! Ontdek aan de hand van dit artikel welk smartphonehoesje goed bij je past. 

Backcover

Bij een backcover zijn alleen de achterkant en zijkanten van de smartphone beschermd. Je drukt het toestel in een soort houder, waarna je het aanraakscherm altijd kunt bereiken. Handig, maar tegelijkertijd is het display op die manier wel kwetsbaar voor vuil en krassen. Gebruik om die reden bij voorkeur een goede screenprotector (zie kader).

Een goede backcover heeft verstevigde hoeken die bij een onverhoopte valfungeren als schokdempers. Zo verklein je het risico op een gebroken scherm. Bij de betere hoesjes staat in de specificaties de valbescherming vermeld, bijvoorbeeld één, twee of zelfs vijf meter. Verder heeft een goede backcover verhoogde randen; leg je de smartphone ondersteboven neer, dan beschermen deze randen het display en de selfiecamera.

Het merk Urban Armor Gear (UAG) ontwikkelt backcovers met extra verstevigde hoeken.

Screenprotector

Als je een nieuwe smartphone uit de verpakking haalt, breng je idealiter meteen een screenprotector aan. Het scherm is dan tenslotte nog helemaal schoon en bevat geen vingerafdrukken; hierdoor kan de screenprotector zich goed hechten. Dit transparante laagje beschermt het scherm tegen krassen.

Een screenprotector is weliswaar een eenvoudig beschermingsmiddel, maar toch zijn de kwaliteitsverschillen groot. De goedkoopste producten bestaan uit een dun laagje folie dat je lastig kunt aanbrengen. Met een beetje pech verschijnen er luchtbellen onder de folie. Duurdere modellen zijn gemaakt van gehard glas en voelen hetzelfde aan als het scherm van de smartphone. Je hebt niet eens door dat er een screenprotector op het display is geplakt.

Er bestaan ook nog speciale modellen die het blauwe schermlicht verminderen, waardoor je ogen minder snel vermoeid raken.

Tot slot kun je een screenprotector met een speciaal privacyfilter overwegen, zodat niemand met je mee kan gluren. Alleen wie recht op het scherm kijkt, kan de inhoud zien.

PanzerGlass ontwikkelt voor uiteenlopende smartphones screenprotectors van gehard glas.

Bookcase

Ga je de deur uit, dan neem je al gauw een sleutelbos, smartphone en portemonnee mee. Je zakken zitten dus behoorlijk vol. Met een geschikte bookcase laat je die dikke portefeuille gewoon thuis liggen. Zoals de naam al doet vermoeden, is een bookcase een soort ‘boekje’. Zodra je de flap openslaat, kun je de smartphone bedienen. Deze flap behoedt het scherm voor krassen. Kies bij voorkeur een bookcase met een magnetische sluiting, zodat de flap niet vanzelf kan openklappen.

Een bookcase heeft vrijwel altijd plek voor enkele pasjes . Daarnaast bevat zo’n hoesje doorgaans een groot vak met eventueel een rits, waardoor je nog wat (klein)geld kunt meenemen. Tot slot hebben sommige modellen een geïntegreerde standaard. Nuttig voor wie onderweg geregeld filmpjes kijkt.

Deze bookcase van Nomad vervangt de traditionele portemonnee.

Naast de genoemde pluspunten heeft een bookcover ook enkele nadelen. Vooral tijdens het fotograferen en filmen kan de flap in de weg zitten. Gebruik je de smartphonecamera vaak, dan is dat wel iets om over na te denken. Verder passen er drie, vier, vijf of hooguit zes (bank)pasjes in de bookcase, waardoor je niet alle klantenpassen kunt meenemen. Overigens hoeft dat niet zo’n probleem te zijn, want je kunt die pasjes ook digitaal opslaan. Gebruik hiervoor Stocard of een vergelijkbare app .

Met Stocard heb je alsnog alle klantenpassen van je favoriete winkels op zak.

2-in-1-hoesje

Kun je niet tussen een backcase en bookcover kiezen? Een zogeheten 2-in-1-hoesje biedt het beste van twee werelden. Hierbij bevindt zich een uitneembare backcover in een bookcase . Dat werkt veelal met een magnetische constructie. Handig, want wanneer je de deur uitgaat, maak je de backcase weer vast. Vervolgens heb je de belangrijkste pasjes bij de hand. Wil je filmen of fotograferen? Haal het toestel dan tijdelijk even uit de bookcase. Meestal zijn 2-in-1-hoesjes iets dikker, waardoor ze een goede valbescherming bieden.

Dit 2-in-1-hoesje van Accezz heeft een krachtige magneet, zodat je de backcover in de bookcase kunt bevestigen.

Extra stevig!

Bij gebruik in een fabriek, bouwplaats of soortgelijke omgeving heeft een smartphone meer te lijden. Misschien is dan een extra stevig hoesje iets voor jou. Let hierbij vooral op de dikte van de hoeken. UAG, PanzerGlass (Care) en iDEAL of Sweden produceren bijvoorbeeld op grote schaal robuuste smartphonehoesjes met een valbescherming tot vijf meter. Deze producten voldoen doorgaans aan de militaire MIL-STD-810H-standaard.

Dit hoesje van UAG heeft dikke randen en hoeken, zodat de smartphone moeiteloos een val van maximaal vijf meter overleeft.

MagSafe-hoesje

Heb je een iPhone 12 of nieuwer model, dan ondersteunt het toestel MagSafe. Met behulp van een geïntegreerde magneet kun je diverse accessoires op de achterzijde vastmaken. Denk hierbij aan een draadloze oplader, powerbank, standaard, kaarthouder en autohouder. Als je deze ronde magneet wilt blijven gebruiken, heb je hiervoor een hoes met MagSafe-ondersteuning nodig. Bekende merken als iMoshion, Accezz, OtterBox, UAG en uiteraard Apple ontwikkelen geschikte producten.

Met een MagSafe-hoesje kun je diverse accessoires vastmaken (bron: OtterBox).

Eigen hoes ontwerpen

Een foto van je (klein)kind, huisdier of partner. Met een zelfontworpen hoesje maak je jouw smartphone extra persoonlijk. Verschillende bedrijven kunnen zo’n hoesje voor je maken. Nadat je een geschikt hoesje hebt gekozen, verschijnt er in de browser een ontwerptool. Hierin upload je het beoogde kiekje. Afhankelijk van de gekozen aanbieder kun je mogelijk ook een foto op jouw Facebook- of Instagramaccount selecteren. Gebruik altijd een afbeelding met een hoge resolutie, want anders oogt het resultaat korrelig. Kies je tóch een foto van een matige kwaliteit, dan toont de online ontwerptool waarschijnlijk een waarschuwing.

Het is belangrijk om de foto goed uit te lijnen. Vaak is het namelijk nodig om het beeld wat te schuiven omdat de camera’s bijvoorbeeld een belangrijk gedeelte van de foto afdekken. Afhankelijk van het gekozen product voeg je optioneel ook nog een tekst, illustratie en/of achtergrond toe. Houd er rekening mee dat de meeste gepersonaliseerde smartphonehoesjes geen goede valbescherming bieden.

Voeg in de ontwerptool van Smartphonehoesjes.nl eenvoudig je eigen foto toe.

Koordhoesje of telefoontas?

Met name voor vrouwen zijn koordhoesjes erg interessant. Deze backcover-modellen hebben een lang touwtje of riem . Dat maakt het mogelijk om de smartphone in ‘handtasstijl’ te dragen. Nuttig voor wie het toestel niet in een broek- of jaszak kwijt kan. Je past de lengte van het touwtje of de riem eenvoudig aan.

Als alternatief zijn er uiteraard ook handtassen met een speciaal smartphonevak te koop. Hiermee kun je ook nog wat andere spullen meenemen, zoals sleutels en geld. In plaats van de naam handtas gebruiken veel (web)winkels hiervoor de term telefoontas. Ten slotte bestaan er ook speciale heuptassen waarin je het mobiele toestel kunt opbergen.

Met behulp van de afneembare riem draag je dit koordhoesje van Selencia comfortabel om je schouder.

Kleur en materiaal

Weet je al wat voor smartphonehoesje je wilt kopen? Bedenk dan welke kleur je wilt. Is jouw smartphone een lust voor het oog, dan kun je ook een transparant exemplaar overwegen waarmee het design zichtbaar blijft. Het gebruikte materiaal heeft veel invloed op de aanschafprijs. De goedkoopste producten bestaan uit (dun) kunststof of siliconen; die kun je over het algemeen goed buigen. Geef je iets meer geld uit, dan kun je een stevig kunststof hoesje aanschaffen.

Wie een chic uiterlijk belangrijk vindt, kan een hoesje van imitatieleer of echt leder kopen . Dit betreft in de meeste gevallen bookcovers. Bedenk wel dat dit materiaaltype gevoeliger is voor krassen en beschadigingen. Voor de liefhebbers zijn er in diverse webshops ook nog houten backcovers en spiegelhoesjes te vinden. Ook zijn er diverse fabrikanten die voor hun producten gerecyclede materialen gebruiken.

Nomad ontwikkelt voor diverse toestellen stijlvolle hoesjes van echt leer.

Tot slot

Hopelijk geeft dit artikel je voldoende handvatten om een geschikt en betaalbaar smartphonehoesje te vinden. De allergoedkoopste hoesjes van enkele euro’s laat je trouwens het beste links liggen. Die zitten meestal ‘slap’ om het toestel, waardoor er op den duur ruimte tussen het hoesje en de smartphone ontstaat. Goede (plastic) hoesjes kun je vanaf een bedrag van grofweg tien euro vinden.

Watch on YouTube
▼ Volgende artikel
Haar voor je geld: 5 stylingtangen en föhns voor een piekfijne Moederdag
© Prostock-studio
Gezond leven

Haar voor je geld: 5 stylingtangen en föhns voor een piekfijne Moederdag

Op zoek naar een leuk cadeau voor moeder? Maak niet de fout om aan te komen met wasmiddel, een stofzuiger of iets anders uit de categorie 'nuttig', maar verras haar met iets waar ze écht blij van wordt. We hebben voor jou een selectie gemaakt van vijf föhns en stijltangen die door andere gebruikers gewaardeerd worden met minimaal een 8. Zo laat je haar (haar) deze Moederdag echt shinen!

DYSON Airwrap I.D. Straight + Wavy Multistyler

De Dyson Airwrap I.D. is een veelzijdige 6-in-1 multistyler die droogt, krult, golft, gladmaakt, volume geeft en pluizig haar temt. Dankzij intelligente warmte- en luchtstroomregeling hoef je je geen zorgen te maken over (hitte)beschadiging van je haar. Het conische Airwrap-opzetstuk met taps toelopende punt maakt het mogelijk om dichter bij de haaraanzet te stylen. In de praktijk betekent dat: strakkere krullen met behoud van volume en veerkracht. Handig: via bluetooth kun je het apparaat koppelen aan de MyDyson-app voor gepersonaliseerde stylinginstellingen.

Toepassingen: drogen, krullen, golven, gladmaken, volume geven, pluizig haar temmen Bijgeleverde accessoires: Fast Dryer, Flyaway + Smoother, Conisch Airwrap, 40mm Airwrap lang, zachte gladmakende borstel, grote ronde volumeborstel, opbergcase, filterreinigingsborstel Consumentenscore op Kieskeurig.nl: 8,8

BaByliss Hydro Fusion 2100 (D773DE)

De BaByliss Hydro Fusion 2100 is een krachtige föhn met een vermogen van 2100 watt, uitgerust met geavanceerde plasmatechnologie en een dubbel ionensysteem. Deze technologie hydrateert het haar en vermindert pluizigheid tijdens het drogen, wat resulteert in glad en glanzend haar. Met een gewicht van slechts 420 gram en een 2,5 meter lange kabel is deze föhn licht en gebruiksvriendelijk. De meegeleverde diffuser is ideaal voor het definiëren van natuurlijke krullen en textuur.

Toepassing: drogen, gladmaken, krullen definiëren Bijgeleverde accessoires: smalle blaasmond, diffuser Consumentenscore op Kieskeurig.nl: 8,6

Remington ONE Dry & Style (D6077)

De Remington ONE Dry & Style is een veelzijdige föhn met een 2000 watt motor die luchtstromen tot 120 km/u genereert voor snel drogen. Dankzij de Thermacare-sensor wordt de luchttemperatuur gereguleerd om het haar te beschermen tegen oververhitting. Met acht warmte- en snelheidsinstellingen kun je de föhn aanpassen aan jouw haartype. De vier meegeleverde opzetstukken, waaronder een diffuser en een flyaway-tamer, maken het mogelijk om verschillende stijlen te creëren.

Toepassing: drogen, gladmaken, krullen definiëren, pluizig haar temmen Bijgeleverde accessoires: smalle blaasmond, diffuser, flyaway-tamer, opbergtas Consumentenscore op Kieskeurig.nl: 8,4

Philips StyleCare Prestige BHB876/00

De Philips StyleCare Prestige BHB876/00 is een automatische krultang met een slimme krultechnologie die het haar automatisch oprolt en krult. Met drie temperatuurinstellingen (170°C, 190°C en 210°C), drie timerinstellingen (8s, 10s, 12s) en drie instelbare krulrichtingen kun je verschillende krulstijlen creëren, van losse golven tot strakke krullen - Philips zelf heeft het over 27 verschillende looks. De verticale grip en de langere cilinder maken het mogelijk om meer haar in één keer te stylen. De keratine-keramische coating beschermt het haar tegen hittebeschadiging.

Toepassing: automatisch krullen Bijgeleverde accessoires: staafreinigingsaccessoire Consumentenscore op Kieskeurig.nl: 8,6

Rowenta Infinite Looks 14-in-1 (CF4231)

De Rowenta Infinite Looks 14-in-1 is een alles-in-één multistyler die het mogelijk maakt om te krullen, stijlen, volume toe te voegen en meer. Met een conische krultang, een 32 mm ronde verwarmde borstel en een 2-in-1 stijltang/krimper kun je eindeloos variëren in haarstijlen. De keramische coating zorgt voor glad en glanzend haar. De set wordt geleverd met diverse accessoires, waaronder haarclips en een opbergtas, voor gebruiksgemak en veelzijdigheid.

Toepassing: krullen, stijlen, krimpen, volume toevoegen Bijgeleverde accessoires: conische krultang, ronde borstel, stijltang/krimper, haarclips, opbergtas Consumentenscore op Kieskeurig.nl: 9,3