Pinnen in België lange tijd onmogelijk door softwarefout

Een fout in een update voor pinapparaten in België zorgt ervoor dat het bij veel automaten niet mogelijk is om geld op te nemen. De storing lijkt vooral betrekking te hebben op pinautomaten van ING.

De software-update die pinautomaten van een nieuwe update moest voorzien, bevatte een fout, waardoor de automaten zelf onbruikbaar werden. Hierdoor was het gisteren niet mogelijk om bij een groot deel van de pinautomaten van de ING geld op te nemen. De update wordt verzorgd door een extern bedrijf.

Het is niet bekend wat de exacte fout in de software is, maar het probleeem lijkt zich niet alleen te beperken tot België, meldt ING op haar website. Ook in andere landen kan het voorkomen dat bepaalde pinautomaten niet werken, maar het is niet bekend welke apparaten dat zijn, of van welke bank.

Deel dit artikel
Reageer op dit artikel
Wat vond je van dit artikel?

Aanbevolen voor jou

ID.nl logo

ID.nl, onderdeel van Reshift BV, is in 2022 gestart en uitgegroeid tot de meest toonaangevende en complete consumentensite van Nederland. Het doel van ID.nl is om de consument te helpen met alle technologie die hoort bij het dagelijks leven: van smart-health-meters tot e-bikes, van warmtepompen tot zonnepanelen - en alles daar tussenin!

Duidelijk, betrouwbaar en onafhankelijk: ID.nl maakt moeilijke dingen makkelijk.

Contact

ID.nl

Nijverheidsweg 18

2031 CP Haarlem

info@id.nl

Telefoon: 023-5430000