Hoe Managed SIP Trunk vaste telefonie nieuw leven inblaast

© CIDimport

Hoe Managed SIP Trunk vaste telefonie nieuw leven inblaast

Geplaatst: 20 december 2018 - 12:33

Aangepast: 29 augustus 2022 - 18:00

Redactie ID.nl

Vanaf september 2019 wordt ISDN uitgefaseerd. Veel organisaties die voor hun eigen mensen en relaties eigen telecominfrastructuur met vaste toestellen gebruiken, onderzoeken momenteel hun opties. Managed SIP Trunk slaat een solide brug en maakt vaste telefonie klaar voor de toekomst.

Hoe Managed SIP Trunk vaste telefonie nieuw leven inblaast-15747845

© CIDimport

Wist je dat dat ISDN inmiddels al bijna 30 jaar wordt gebruikt in Nederland? ISDN zorgde er in de jaren 90 voor dat data en spraak gescheiden konden worden getransporteerd en was daarmee een aanjager voor de groei van o.a. internet en allerlei nieuwe telefoniediensten. En ook nu nog wordt ISDN door veel organisaties gebruikt, bijvoorbeeld om hun telefooncentrale met het netwerk voor vaste telefonie te verbinden.

Ondanks dat er steeds vaker mobiel gebeld wordt blijft vaste telefonie voor veel organisaties essentieel, bijvoorbeeld om ervoor te zorgen dat ze altijd goed bereikbaar blijven. Met Managed SIP Trunk van KPN  kunnen organisaties gewoon verder blijven werken, wordt vaste telefonie toekomstbestendig gemaakt en ontstaan er nieuwe mogelijkheden. Dit zijn drie belangrijkste redenen waarom organisaties overstappen naar Managed SIP Trunk.

Managed SIP Trunk voorkomt onnodig investeren

Vrijwel alle organisaties hebben de afgelopen jaren geïnvesteerd in telefooncentrales, vaste toestellen en andere belangrijke telecominfrastructuur. Het gaat vaak om grote bedragen en investeringen die nog lang niet zijn afgeschreven.

Bij Managed SIP Trunk hoeft er niets te worden vervangen en blijft alles werken zoals nu. Het enige dat verandert is dat in plaats van een ISDN-lijn via een zogeheten SIP Trunk wordt ingeprikt op het wereldwijde telefonie netwerk. Er zijn dan maximaal twee spraakkanalen die – afhankelijk van de beschikbare bandbreedte – in de toekomst verder kunnen worden uitgebreid. Een betrouwbare Voice-over-IP-oplossing zorgt er daarbij voor dat de kwaliteit en stabiliteit optimaal is. Onnodig investeren in nieuwe hardware is dus niet nodig en medewerkers behouden gewoon hun huidige nummer of extensie.

Managed SIP bespaart kosten

Managed SIP Trunk maakt het mogelijk om op de vaste maandelijkse kosten te besparen. Het aantal ongebruikte gesprekslijnen en bijhorende periodieke lasten kan namelijk heel eenvoudig worden teruggebracht. Daarnaast is het ook mogelijk om de abonnementen of belbundels af te stemmen op het gedrag van medewerkers en de kosten verder te reduceren, bijvoorbeeld door te kiezen voor onbeperkt bellen naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland of juist een helder en vast tarief per minuut af te spreken.

Managed SIP Trunk opent nieuwe deuren

Managed SIP Trunk is niet alleen financieel interessant maar ook toekomstbestendig. Via Managed Access krijgen organisaties bovendien toegang tot alle diensten waarbij via het Service Control Center nieuwe diensten zoals Secure VPN, extra ip-adressen of koppelen met 4G middels standaard bouwblokken kunnen worden toegevoegd of juist worden verwijderd. Ook wordt hier bepaalt voor welke medewerkers en klanten deze diensten beschikbaar worden gemaakt. Het maakt het beheer van vaste telefonie en andere kritische diensten voor de organisatie eenvoudig en houdt het overzichtelijk. En nieuwe diensten kunnen in de toekomst eenvoudig worden toegevoegd.

Dit artikel is tot stand gekomen met onze Partner-redactie. Deze levert redactionele diensten aan commerciële partners van Reshift. Artikelen die door afdeling geschreven zijn, herkent u aan het lichtblauwe Partner-label. De Partner- redactie opereert gescheiden van de reguliere Reshift-redacties, zodat de redactionele onafhankelijkheid van deze laatste groep gegarandeerd blijft. De redactie is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van dit artikel.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten