Taco: al je to do’s in de browser

© PXimport

Taco: al je to do’s in de browser

Geplaatst: 30 januari 2019 - 12:48

Aangepast: 14 december 2022 - 13:32

Evi Maquoi

Maak je regelmatig lijstjes? Met Trello, Evernote, Slack, Wunderlist, Remember the Milk, Gmail of Asana bijvoorbeeld? Dankzij Taco bundel je je to do’s van meer dan veertig verschillende diensten centraal op één plek, in de browser.

Browserextensie installeren

Taco is een gratis browserextensie voor Google Chrome. Om het programmaatje te installeren, open je je browser en surf je hiernaartoe. Links bovenaan in de zoekbalk typ je ‘Taco’. Er verschijnen meerdere resultaten. Ga naar de app die wordt aangeboden door tacoapp.com en klik op Toevoegen aan Chrome. Ga verder met Extensie toevoegen. Enkele ogenblikken later krijg je de melding dat de extensie geïnstalleerd is. Helemaal rechts bovenaan in de adresbalk van je browser verschijnt een extra icoontje met de letter t.

Media has no description

© PXimport

Taco instellen

Om de extensie te gebruiken, moet je ‘m uiteraard eerst instellen. Hiervoor klik je op het net toegevoegde icoontje met de t. In het menu kies je Taco waarna je een overzicht ziet van alle mogelijke takenlijstservices die Taco ondersteunt. Hier zitten heel wat grote namen bij. Dat is de troef van Taco. Het volstaat om op de takenlijstmanager(s) te klikken die je gebruikt en vervolgens word je doorgestuurd naar de desbetreffende dienst. Zodra je daar bent ingelogd met je e-mailadres en wachtwoord hoef je alleen nog maar te autoriseren met de Machtigen-knop.

Media has no description

© PXimport

Taken managen

Zodra je een dienst gemachtigd hebt, start de synchronisatie. Standaard ververst Taco elk uur, maar je kunt ook handmatig refreshen door op de cirkelvormige pijl rechts bovenaan te klikken. Je taken verschijnen in aan de linkerkant en via het tandwiel kun je eventueel filteren op bepaalde lijstjes. Uit de diverse diensten kun je taken naar het centrale scherm verslepen, in de volgorde die je zelf wenst. Afvinken kan uiteraard ook, waarbij je de mogelijkheid hebt dat uitsluitend in Taco te doen als in Taco én bijvoorbeeld Wunderlist tegelijkertijd.

Via de knoppen uiterst rechts bovenaan kun je je Taco-to-dolijst afdrukken of e-mailen. Via de Settings kun je desgewenst meer diensten koppelen, een ander thema instellen of reminders aanmaken.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten