Samsungs Galaxy Gear-smartwatch ligt te verstoffen

© PXimport

Samsungs Galaxy Gear-smartwatch ligt te verstoffen

Geplaatst: 20 november 2013 - 10:28

Aangepast: 16 november 2022 - 09:59

Redactie ID.nl

Het aantal verscheepte Galaxy Gear-smartwatches van Samsung ligt vele malen hoger dan het aantal daadwerkelijk verkochte horloges. Er lijken 750.000 Galaxy Gears op de plank te liggen.

Volgens Samsung zijn er in twee maanden tijd 800.000 Galaxy Gears verkocht. Maar fabrikanten rekenen als verkoop vaak het moment dat een product wordt afgezet bij een winkel. Dat betekent niet dat ze ook in de handen van consumenten terecht zijn gekomen. Analisten schatten gisteren de daadwerkelijke verkoop op zo'n 50.000 smartwatches.

Horloges staan stil

Dat betekent dat winkeliers mogelijk met zo'n 750.000 slimme horloges zitten opgescheept. Hoe het zit met de daadwerkelijke verkoopcijfers, blijft giswerk. De daadwerkelijke verkoop zal ergens in het gigantische gebied tussen de cijfers van Samsung en die van analisten liggen. Samsungs mededeling dat er zoveel zijn 'verkocht' is in ieder geval niet helemaal eerlijk.

De aantrekkingskracht van de Galaxy Gear ligt niet zo hoog, door de beperkte compatibiliteit met Android-smartphones waar het horloge mee verbonden kan worden. De smartwatch is door de pers lauw ontvangen. De kritiek die Samsung te verduren krijgt is dat de horloges lomp zijn en geen echte aantrekkingskracht hebben na de wittebroodsweken die je normaal gesproken doormaakt met een nieuwe gadget.

It giet oan

Dit hoeft uiteraard niet het einde te betekenen van de smartwatch-hype. Het lijkt erop dat Samsung simpelweg te vroeg is geweest met een product dat nog niet helemaal af is - net als met zijn eerste tablet in 2010. Samsung zelf vergelijkt de Gear met een groene tomaat, die nog moet rijpen. Andere producenten, zoals Apple en Microsoft, zouden ook aan deze wearable tech werken.

Bron: Webwereld.nl

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten