Microsoft nog lang niet klaar met Xbox-merk

Microsoft ziet investeringen in het Xbox-merk als een langetermijnsstrategie. Ondanks verliezen zal het dus niet snel een eind maken aan de productie van Xbox-producten. Dat zegt een hooggeplaatste Microsoft-medewerker in een gesprek met A+E Interactive.Microsoft COO Kevin Turner wijst erop dat het negen jaar geduurd heeft voordat Windows geld opbracht. Microsoft is een bedrijf dat op de lange termijn denkt en de huidige verliezen die ontstaan door het verkopen van de Xbox-hardware onder de kostprijs is nodig om een goede basis te consolideren.

Microsoft heeft voldoende geld achter de hand om het een flinke tijd uit te zingen met de Xbox. De originele console was een relatief groot succes, de huidige Xbox 360 doet het wat minder goed. Waarschijnlijk wachten gamers eerst op de introductie van de Playstation 3 voor ze hun keuze maken. De komende maanden wil Microsoft hier verandering in brengen door de verkoop van accessoires, zoals een hd-dvd-speler en een draadloos racestuur.

Bron: DailyTech

Deel dit artikel
Reageer op dit artikel
Wat vond je van dit artikel?

Aanbevolen voor jou

ID.nl logo

ID.nl, onderdeel van Reshift BV, is in 2022 gestart en uitgegroeid tot de meest toonaangevende en complete consumentensite van Nederland. Het doel van ID.nl is om de consument te helpen met alle technologie die hoort bij het dagelijks leven: van smart-health-meters tot e-bikes, van warmtepompen tot zonnepanelen - en alles daar tussenin!

Duidelijk, betrouwbaar en onafhankelijk: ID.nl maakt moeilijke dingen makkelijk.

Contact

ID.nl

Nijverheidsweg 18

2031 CP Haarlem

info@id.nl

Telefoon: 023-5430000