Spotify opzeggen doe je als volgt
Ben je niet langer tevreden over Spotify en wil je je abonnement opzeggen? Dat kan! Wij leggen uit hoe je dat doet.
Je vindt Spotify te duur, je mist een bepaald aanbod, vindt dat het ontwikkelen van nieuwe functies te lang duurt of je deelt een account met vrienden of familie bij een andere muziekstreamingdienst. Er zijn redenen te over om te bedenken waarom je het betaalde abonnement van Spotify zou willen opzeggen. Maar hoe doe je dat precies? Gelukkig het niet heel moeilijk, mits je gewoon een losstaand abonnement aangeschaft hebt.
Spotify opzeggen doe je zo
Wat je reden ook precies is, dat maakt voor het opzeggen natuurlijk niets uit. Daarom bekijken we meteen hoe je je account opzegt.
Ga naar de website van Spotify en login met je account.
Log in met dezelfde accountgegevens die je tijdens het aanmaken opgesteld hebt. Dit zijn tevens de gegevens waarmee je inlogt op de apps op desktop en mobiele apparaten. Heb je je je Facebook gekoppeld? Dan kun je inloggen met je Facebook-account.
Klik op de website rechts op het knopje Profiel. Klik daarna op Account. Het kan ook zijn dat je na het inloggen direct op Accountoverzicht terechtkomt. Dat is de pagina waar je moet zijn.
Links in het menu zie je een aantal opties staan. Klik op Beschikbare abonnementen. De bovenste optie is het abonnement dat je op dit moment gebruikt. Scrol nu helemaal naar beneden, totdat je rechts de knop Premium annuleren ziet staan.
Nu kom je op een pagina terecht waar Spotify je alsnog probeert te overtuigen het abonnement aan te houden. De dienst wijst je erop dat je elke vijftien minuten advertenties hoort en dat al je gedownloade nummers niet meer beschikbaar zijn. Heel vervelend natuurlijk, maar niet relevant als je overstapt naar Deezer, Tidal, Apple Music of YouTube Music, bijvoorbeeld. Je kunt er nu voor kiezen om door te gaan met het annuleren (zwarte knop) of de annulering te annuleren.
En Spotify bij KPN dan?
Heb je Spotify bij KPN afgenomen? Dan moet je op een andere manier opzeggen. Dat kun je helaas niet bij Spotify zelf regelen, maar dat doe je op de website van KPN. Je doet dat als volgt:
Log in met je KPN ID op de website van KPN
Onder Producten kies je voor Thuis of Mobiel product
Klik op [Wijzig uw pakket en of extra opties]
Onder [Internet] verwijder je het vinkje bij Spotify Premium of Family (daardoor verandert rechts in beeld ook je maandbedrag)
Klik op Volgende en geef aan dat je akkoord gaat met de veranderingen; het kan tot een maand duren voordat het abonnement opgezegd wordt
Bij overlijden
Wil je een Spotify-abonnement opzeggen van iemand die recent is overleden en kun je niet inloggen op zijn account? Dan kun je breakup@spotify.com mailen met een verzoek. Je hebt dan onder meer de naam, geboortedatum en het adres van de overleden persoon nodig, naast eventueel een referentienummer met betrekking tot de betaling van het Spotify-abonnement.
Afspeellijsten overzetten
Heb je besloten om een andere muziekdienst te gebruiken, dan wil je misschien alle afspeellijsten die je in Spotify hebt gemaakt overzetten naar een andere streamingdienst. Helaas is het zo dat afspeellijsten meenemen van de ene naar de andere muziekstreamingdienst, geen ingebakken functie is. Daarom kun je gebruikmaken van de third-party website genaamd Tune My Music. Met deze dienst zet je binnen enkele minuten je muziek over van de ene naar de andere dienst. In dit artikel leggen we uit hoe je de website gebruikt om je muziek over te zetten.